• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 17 דק׳

הכל אודות תוספי תזונה לספורטאים - המדריך השלם והמלא בישראל לתוספי תזונה לפעילות גופנית

  • מה זה תוספי תזונה?
  • מה זה כל הסוגים האלו ולמה זה טוב?
  • למה בכלל אני צריך אותם?
  • יש כל כל הרבה - במה לבחור?
  • מה מתאים לי? מה אני צריך?
  • בקיצור, נהיה לכם בלאגן?! 

אז בוא נתחיל ואנסה לתת לכם כמה שיותר מידע וכלים להבין מה באמת אתם צריכים ומה יכול להשאיר על המדפים ולחסוך לכם כסף.

אין זה סוד שתזונתו מהווה כ 70 אחוז מההצלחה שלנו בספורט הזה. אולם אחד הסודות הוא שלתוספי התזונה חלק ניכר בתזונה שלנו, בעיקר שבחרתם להיות מקצוענים או לפחות התחלתם להתאמן בצורה רצינית ומסודרת יותר (לפחות 3 אימונים בשבוע).

רקע קצר אודות תוספי תזונה,  אם לומר את האמת, אימון משקולות אינטנסיבי בחדר הכושר אינו הדבר הבריא ביותר לגופנו, אבות אבותינו לא עשו סקוואטים של 100 ק"ג או דד ליפטים של 150 ק"ג עוד אז בימי קדם, העומסים הללו לא פעם עלולים להוות בעיה ולכן מחובתנו להגן על גופנו בהתאם.

בדיוק כמו רכב שהותקן עליו מנוע טורבו חדש, אם לא נשפר את הבלמים, הצמיגים והמתלים נגרום נזק לרכב ולשלדתו יותר מאשר תועלת, כך גם לגופנו.

ארגון הבריאות העולמי WHO)) קבע כי הפעילות הגופנית האידיאלית לשמירה על בריאות מקסימלית הנה פעילות מתונה של שעה עד שעה וחצי 3 פעמים בשבוע. ( "חבורה של חמודים").

תראו לי ספורטאי או אדם שבאמת רוצה לבצע שינוי בגופו שמתאמן רק 3 פעמים בשבוע ובאמת מגיע לתוצאות? נסו להגיד את זה למר ישראל הנוכחי או זה בדימוס ומיד תתקלו בגיחוך במקרה הטוב או בביס באוזן במקרה הרע.

אז מה עושים ? בעזרת תוספי תזונה  שונים, עם דגש על תוספי תזונה לספורטאים אנו יכולים לעזור לגופנו להתאושש מהר יותר, לשפר ביצועים בצורה טובה יותר ולהאיץ תהליכים שונים בגופנו שיביאו אותנו לתוצאות בצורה איכותית ויעילה יותר, אך בעיקר בטוחה יותר!

זכרו! אוכל הוא המקור הטוב ביותר עבורנו, אולם כאשר הדרישה של הגוף עולה בעקבות עצימות, משך ותדירות האימונים תוספי התזונה כאן בשביל לסייע. אך בהחלט לא להתבסס רק עליהם!!!

סביר להניח שלא הייתם רוצים להשתמש בדלק ישן ומלא פסולת ברכב הספורט שלכם? תנו למכונה שלכם את הדלק הטוב ביותר בכדי שתיסע בצורה הטובה ביותר.

 

אני נוטה לחלק את קבוצות תוספי המזון לשלוש עיקריות. לפי סדר החשיבות, מהגבוהה ביותר לנמוכה.

1. בנייה ותחזוקה שוטפת  (החשובה מכולם)

2. הגנה שמירה ושיקום

3. שיפור ביצועים

בנייה ותחזוקה שוטפת

קבוצה זאת היא החיונית מכולן, בעצם ללא תוספי התזונה שייתנו לגופנו את הבסיס לבנייתו ותחזוקתו לא נצליח לשרוד באימונים שלא לדבר על לראות תוצאות והתקדמות כלשהי.

תוסף תזונה - אבקת חלבון מי הגבינה, אבקות תשלובת חלבון וכדומה

החלבון הוא אבן הבניין של השרירים, ללא חלבון לא נגדל ובעצם לא נראה תוצאות.

רבים נוטים לחשוב כי חלבון ממזון רגיל יעשה את העבודה ואין צורך באבקת החלבון, אך נסו אתם לאכול פי 2 (1.8-2.2) גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל גופכם ותראו שזאת לא משימה כל כך פשוטה. ( אדם השוקל 80 ק"ג יתבקש לאכול 160גרם חלבון ליום) .

מעבר לכך, הספיגה והעיכול של אבקת החלבון קלה יותר ולעיתים מהירה יותר ממזום מוצק (הערך הביולוגי של חלבון מי הגבינה הוא הגבוה מכל המזונות )  וכאן בא היתרון המשמעותי של אבקת החלבון על פני חלבון ממזון מוצק. ( ערך ביולוגי גבוה יותר משמע חלבון זמין יותר לשרירים שלנו) .

נסו  לעכל 200 גרם חזה עוף או קופסה של טונה מיד לאחר אימון משקולות אינטנסיבי שהדופק שלכם בשמים , או במקום זה לשתות שייק חלבון מעושר בחומצות אמינו מיד לאחר אימון.  סביר להניח שלאכול במקרה הזה לא יהיה כזה קל כמו הקלות בלשתות את אבקת החלבון שגם בדרך כלל הרבה יותר טעימה מטונה.
יתרון נוסף: אבקת החלבון נקיה משומן כמעט לחלוטין בעוד שבמזונות כמו עוף, דגים ומוצרי חלב יש כמובן שומן (רובו רווי) שמעכב את ספיגת המזון מהמעי.  גם תהליך פירוק המזון המוצק לוקח זמן בעוד שהאבקה כבר מפורקת ( בדומה לתחליפי מזון לתינוקות)  וכך נוכל לנצל בצורה מיטבית את הרגישות הגבוהה של השרירים לאינסולין מיד לאחר אימון ולאפשר התאוששות מרבית.

יכולת הספיגה של אבקת החלבון וחומצות האמינו בזמנים "קריטיים" תתן לגופו את כל הנדרש לו לאחר אימון משקולות אינטנסיבי וקשה מבלי להכביד על מערכת העיכול.

ממש בדומה למזון תינוקות, מטרת האבקה היא לאפשר ספיגה מהירה ויעילה יותר מבלי להקשות על מערכת העיכול, במיוחד לא בקרבת האימון שם הדם מוזרם לשרירים ( נניח ידיים/רגליים) ולא בהכרח מכוון למערכת העיכול לשם פירוק המזון המוצק)

המלצות לשימוש: מיד לאחר האימון, בבוקר ו/או לפני השינה.

בשנים האחרונות נכנסו תשלובות חלבון, אלו למעלה חלבונים מתקדמים יותר המכילים כמה סוגי חלבון ביחד ומספקים לנו חלבון בעל ערף ביולוגי גבוה אפילו יותר מזה של מי הגבינה. תשלובות החלבון - MATRIX - מבוססות בד"כ על חלבון מי גבינה, חלבון ביצה וחלבון קזאין ובעצם מעשירים את החלבון באופן משמעותי. 

גיינרים – אבקות עלייה במסה או אבקות מסה - השלמה תזונתית

בדומה לאבקת חלבון, הגיינרים מכילים גם הם את אותם החלבונים רק שהפעם אלו משולבים מראש עם פחמימות.  יתרון האבקה לעלייה במסה הוא השילוב הבריא והמזין של פחמימות איכותיות עם חלבון איכותי וחיוני בתיסוף של חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים.
כיום ניתן למצוא אבקות שמכילות רכיבים נוספים כגון: קריאטין, גלוטמין, חומצות שומן חיוניות ועוד.

חשוב להבין שעלינו לאכול פחמימות ולא ניתן להמנע מהן לחלוטין. מחסור בפחמימות יאט את היכולת שלנו להעלות במסת השריר, ללא מספיק פחמימות הכוח שלנו ירד וללא פחמימות הגוף ישתמש בחלבון כמקור אנרגיה במקום שהחלבון ישמש לבנייה של שריר.

כך בעצם אנחנו מקבלים תוסף תזונה -  שייק חלבון עשיר בקלוריות, שיעזור לנו לצבור מסה ( לרוב מסת שריר) בצורה מהירה וקלה יותר.
לדוגמא, הצ'מפיון מס של חברת צ'מפיון או ה PRO GAINER של חברת פרובודי.

כמו כן, כחלק ממשפחת האבקות לעלייה במסה, קיימות אבקות דו שימושיות המשמשות גם כתחליפי ארוחה, לדוגמא MACRO PRO או ה COMPLEX30. האבקות הללו מכילות שילוב של מספר סוגי פחמימות וחלבונים מהירים ואיטיים ולכן ניתן לשתות אותן גם לאורך היום כאשר ארוחה רגילה אינה זמינה.

קבוצה שניה - שיפור ביצועים

קריאטין

לעיתים מתאמנים וספורטאים רבים מרגישים כי קצב ההתקדמות שלהם באימונים ובהשגת המטרה הוא איטי מהמצופה, לעיתים המצב גרוע מזה והם אינם מתקדמים בכלל.  כאן הקריאטין נכנס לתמונה.

בניגוד למה שרבים חושבים, קריאטין הוא תוסף תזונה טבעי ובטוח לחלוטין המצוי גם בבשר. קריאטין מונוהידרט הוא שילוב של מולקולת קריאטין יחד עם מולקולה בודדת של מים.  צורה זו מאוד יציבה, חסרת טעם, גבישית, וזולה לייצור.  הבעיה היחידה היא שבצורה זו הקריאטין אינו מתמוסס טוב במים.

הקריאטין יכול לסייע בעלייה משמעותית בכוח על ידי טעינת האנרגיה בשרירים ( ATP) ובעצם לעזור לנו להרים יותר משקל, להתאושש מהר יותר ובסוף לגדול טוב יותר.

תיסוף קריאטין, חוסך לגוף שלנו אנרגיה שמושקעת בד"כ בתהליך הייצור שלו בכבד ובכליה.  עכשיו האנרגיה הזו יכולה להיות זמינה לתהליכים אנאבולים בשריר.  

את תוסף התזונה הזה נהוג לשלב לפני אימון ומיד לאחריו בתוך השייק שלנו, יש כאלו המעדיפים להשתמש בשיטת העמסה או חצי העמסה (3-4 פעמים ביום לשבוע הראשון) .

את הקריאטין יכולים לשלב גם רוכבי אופניים וספורטאים אשר אצלם רכיב הכוח המתפרץ הוא חיוני.

קריאטין נמצא כתוסף תזונה בטוח לחלוטין ומותר לשימוש בקרב אנשים בריאים .

 

פורמולות קריאטין

תוסף תזונה זה  כמו קריאטין אקסטרים או CREATINE BLAST הוא בעצם שילוב של קריאטין טהור עם מערכת תובלה אשר מסייעת לקריאטין להיספג בצורה טובה ויעילה יותר בגופנו.

בצורה זו, אנו נהנים מניצול וספיגה מרבית של הקריאטין בשרירים.

לדוגמא, הפורמולות מכילות פחמימות פשוטות המסייעות לעליית רמות האינסולין בדם, חידוש מאגרי הגליקוגן בשרירים וספיגת הקריאטין בשריר.  שילוב של מלחים ואלקטרוליטים כגון נתרן/אשלגן האחראיים על משק הנוזלים בתוך תא השריר ומחוץ לו ועל כן על יכולת העברת הקריאטין אל תוך השרירים.

ויטמין C  - המסייע לפינוי חומצה לקטית מהשרירים.

טאורין- עוזר לספיחה וספיגה טובה יותר בשרירים. ולא פחות חשוב הארג'נין אשר מסייע בהגברת זרימת הדם והחמצן אל תוך השרירים.

לרוב, אין צורך בשיטת העמסה כאשר נוטלים את הפורמולות הללו. והן אינן מתאימות לאנשים בעלי נטייה להשמנה.

 

קריאטין דור חדש

תוסף תזונה חדשני במיוחד , לדוגמא: די-קריאטין וטרי-קריאטין.  אלו בעצם אותם קריאטין רגילים שלהם הוסיפו מולקולה נוספת עד שתיים, אשר בעצם הכפילו ואף שילשו את השפעת הקריאטין על גופנו.

חישבו על זה כך שברגע שגרם אחד של קריאיטין נספג בגופכם ההשפעה תהיה כשל 3 גרם.

זה מה שהופך את תוסף התזונה הזה לחסכוני יותר ויעיל פי כמה.

תוספי תזונה אלו לרוב משתמשים במערכת תובלה מתקדמת העוזרת לספיגה טובה ביותר.  הקריאטין יכול להיספג בדיפוזיה (חלחול) לתוך תא השריר, ללא צורך בבזבוז אנרגיה. הפורמולה לרוב אינה מכילה כמות גבוהה של סוכרים וקלוריות, מה גם שהיא אינה סופחת נוזלים כמו קריאטין רגיל ולכן היא יכולה להתאים לא פעם בתקופת החיטוב.

בין השאר, ניתן למצוא בתוך תוסף תזונה זה את הארג'נין המתקדם AKG ( הסבר בהמשך) שמשמש כבסיס ליצירת ניטריק אוקסייד (NO) וגורם לשיפור הביצועים והספיגה בשרירים.

תשלובת קפאין, בטא אלנין ומרכיבים ייחודים אחרים הופכים את קבוצה זו של קראיטינים למתקדמת ביותר בעולם כיום.

המוצר המוביל בישראל ומאושר על ידי משרד הבריאות כיום הנו ה -- אדרנול8 של חברת צ'מפיון

שימו לב - ישנם מוצרים מקבוצה זו שאינ מאושרים על ידי משרד הבריאות והחומרים הממרצים ששמו בפנים ללא אישור עלולים להיות מסוכנים. לכן בקשו רק מוצרים מאושרים.

 

HMB , ליאוצין, חומצה ליאוציטית

 HMB ( מטבוליט של לאוצין), תפקידן העיקרי הוא לשמר את מסת השריר באימונים אינטניסיבים וממושכים.

היום זהו למעשה אחד מבין תוספי התזונה הנחקרים והמוצלחים ביותר שיש מאחוריו מחקרים קליניים משמעותיים.

כאשר בגופנו מדלדלים מאגרי הגליקוגן, גופנו מנצל את חומצות האמינו החיוניות להפקת אנרגיה מידית, חמצות האמינו הללו נלקחות משרירנו , מה שאומר שאנו נכנסים לתהליך קטבולי ( פירוק שריר) . על מנת למנוע את התהליך ההרסני הזה, נטילה נכונה של חומצות האמינו המסועפות יכולה לעזור באופן משמעותי לשמירה על מסת השריר והתאוששות המהירה של הספורטאי, מה גם ש HMB, שמונע את פירוק הלאוצין, יכול לסייע בצורה משמעותית לעלייה בכוח ( לפי מחקרים בעיקר בפלג הגוף העליון) ולשמירה על הישגים בתקפות בהם כמות הפחמימות התפריט שלנו נמוכה, לדוגמא תקופת חיטוב.

HMB, חומצה לאיצוטית -  שני תוספים אלו מומלץ מאוד לשלב בתקופת החיטוב. ניתן לשלב בתקופת אינטנסיבית של עלייה במסה או בזמן נטילת קריאטין.

 

שורפי שומן/ קפאין / סנפרין (ציטרוס ארוטניום או תמצית תפוז מר)

תוספי תזונה כגון ליפוקאט או קפאין טהור מכילים ריכוזים גבוהים של גווארנה, קפאין, סנפרין CLA ועוד .  שילוב רכיבים טבעיים אלו בעלי תכונות מעוררות ואנרגטיות, משפיעה לטובה על מערך הגוף.  

קפאין וסנפירין מעוררים את מערכת העצבים, מגבירים את זרימת הדם והחמצן ובעצם משפרים את היכולת של גופנו לעמוד באימונים לאורך זמן ולהשהות את עייפות השרירים האופיינית לאימונים אינטנסיביים.

נהוג להשתמש בתוספי תזונה אלו בעיקר לפני האימונים על מנת לשפר את הביצועים באימון עצמו. בדיאטות חיטוב, יש כאלו הנוהגים לשלב את תוספי התזונה הנ"ל  גם בבוקר על מנת להגביר את קצב ניצול השומן בגופנו ואת פירוקו, ולהקטין את תחושת הרעב.

לעיתים תהליך ההרזיה נתקע ונעצר. למרות שהנכם מקפידים על התזונה והאימונים, אינכם יורדים במשקל ואתם מרגישים פשוט "תקועים". ישנם שורפי שומן רבים, ומכאן שישנן דרכים רבות בהן הם עובדים.

מטרתם העיקרית היא לסייע בתהליך הורדת המשקל ובשריפת השומן.  ( חבר'ה- אם לא תקפידו על פעילות גופנית ותזונה- הכדורים לא יעזרו! אז שימו לב - כדורים אלו לא מתאימים לעצלנים!) 

למאמר קפאין מסייע לפעילות גופנית - לחץ כאן

לרשימת מוצרי שורפי השומן  המלאה- לחץ כאן

 

ארג'נין AKG- אלפא-קטו-גלוטארט.  ( NITRIC OXIDE)

AKG המשולב עם הארג'נין הוא בעצם תוצר פירוק של גלוטמין, אשר מאפשר ספיגה יעילה וטובה יותר של הארג'נין בגופנו ( ארג'נין רגיל הנמכר בבתי הטבע לא יעשה את העבודה).

כאשר הארג'נין AKG מתפרק בגופנו, נוצר גז אשר נקרא NO , תפקידו בעצם הוא להרחיב את כלי הדם וזרימתו לשרירים ( או לאיברים אחרים בדומה לוויאגרה).

בעצם, כאשר הורידים נפוחים יותר, לא רק שאנחנו נראים טוב יותר, אלא יותר דם, חמצן וחומצות אמינו מוזרמים לשרירים ועל ידי כך אנחנו משפרים את הכוח ואת תהליכי הגדילה של השריר בצורה משמעותית, והפעם גם ניתן לראות אותה.  NO גם גורם להפרשה מוגברת של אינסולין מהלבלב, דבר שמסייע להכנסת חומצות אמינו, גלוקוז וקריאטין לתוך השריר. 

כמו כן, ישנם מחקרים המעידים כי מתן של ארג'נין (בשילוב חומצות אמינו אחרות) לפני אימון ולפני שינה על בטן ריקה יכול לעודד הפרשה של הורמון הגדילה GH באופן טבעי.

יש להקפיד לצרוך את ה ארג'נין על בטן ריקה עם הרבה מים. בבוקר ולפני האימון.

 למאמר בנושא ארג'נין - לחץ כאן

למוצרי ארג'נין - לחץ כאן

קבוצה ב - הגנה, שמירה ושיקום

מולטי ויטמין

לידע כללי, מולטי ויטמין, הנו התוסף המזון השכיח ביותר בעולם,  אשר נמצא בשימוש יותר מכל תוסף מזון אחר בעולם.

אם נשווה שוב את גופנו לרכב, המולטי ויטמין בעצם מספק לגופנו את השמן והמים, הרכב יכול להסתדר בלי רכיבים אלו, אך לא לאורך זמן ובטח שלא בביצועיו המירביים. בדיוק אותו הדבר כאשר מדובר בויטמינים ומינרלים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על ספורטאי שהדרישה התזונתית שלו היא פי שתיים עד שלוש מבין אדם רגיל ( רכב ספורט מנצל לפחות כמות כפולה של שמן מנוע ונוזל לקרור מרכב רגיל, לא?!).

ערכי ה RDA המוכרים לנו כל כך, בעצם נכתבו על ע"י ה FDA האמריקאי, אולם, מעטים יודעים מה מסמלות הכמויות הללו, ה RDA (Recommended Dietary Allowances ) בעצם נותן לנו את הערכים המומלצים  בכדי להישאר בחיים. משמע לשרוד (ולא מעבר). הוא לא מתייחס לכמויות הנדרשות לנו לשמירה על אורך חיים בריא ואופטימלי שלא לדבר על דרישותיהם התזונתיות של ספורטאים.

לכן, לא פעם ולא פעמיים החסרים התזונתיים בקרב ספורטאים לויטמינים ומינרלים הם עצומים, מחסורים בויטמינים ומינרלים לא רק שיכולים לפגוע בתהליך הגדילה/הרזייה שלנו, הבנייה והשיקום שלנו, אלא גם בשיפור הביצועים האירוביים והאנאירוביים כאחד, שלא לדבר על ההשלכות הבריאותיות כגון אנמיה, אוסטאופרוזיס ועוד.

על כן, אני נוהג להמליץ ללקוחותיי לאכול לפחות כ 10 מנות ירק ופרי ליום ( אם אתה בתקופת החיטוב עדיף 10 מנות ירק מגוונות ביום ולהימנע כרגע מפירות) . מי שאינו מצליח להגיע לכמויות אלו, יאלץ לשלב מולטי ויטמין כתוסף מזון, וזה בגדר חובה! והפעם גם מההיבט הבריאותי.

מילה למקצוענים,

לא פעם מתאמנים מקצועיים ואלו המשתמשים בסטרואידים אנבוליים, שוכחים את החשיבות של הויטמנים והמינרלים. אך דווקא אצלהם, כאשר המעמסה על הגוף, הכבד, הכליות ועצמות השלד, כל כך גדולה, נטילה נאותה של אותו מולטי ויטמין ומינרל חשובה פי כמה  ממתאמן רגיל. מומלץ לדאוג לשלב מולטי ויטמין איכותי ומגוון המשלב בתוכו אנזמני עיכול ורכיבים המסיעים לספיגה טובה יותר של הרכיבים בגופנו והתמעתם הממושכת.

מומלץ לשלב 1-2 טבליות ליום. בקיץ או בשילוב אימונים אירוביים בהם מזיעים יותר, כדאי להפקיד על 2 כדורים ליום. יש להשתמש לאורך כל עונת האימונים.

למאמר  "על מינרלים, ויטמינים ומה שבניהם" - לחץ כאן

למוצרי מולטי ויטמין - לחץ כאן

למוצר המוביל בקבוצה זו - MULTIPRO2000 לחץ כאן

אומגה 3

חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן חומצות חיוניות לכל אדם, ועוד יותר לספורטאים.  בעולם של ימינו, הופר האיזון העדין שהיה קיים במשך דורות שלמים, בצריכת חומצות שומן מסוג אומגה 3 לבין חומצות שומן מסוג אומגה 6.  בעוד שבימי קדם היחס עמד קרוב ל- 1:1, בעולם המערבי כיום, היחס עומד על 1:12-14 לטובת אומגה 6.  אומגה 3 נמצאת בדגי ים צפוניים כגון סלמון,מקרל,הרינג וסרדינים, אך כמה מכם באמת אוכלים 3-4 דגים כאלה בשבוע? 

לחומצות שומן אומגה 3 יש כמה יתרונות שיכולים לסייע לספורטאי לעמוד בפעילויות העצימות היומיומיות.  למשל, הן נוגדות דלקת ולכן נותנות תמיכה לגוף הספורטאי ומפחיתות את הסיכוי לפציעות.  הן מגבירות רגישות לאינסולין ולכן מסייעות באיזון רמת הסוכר בדם ובחמצון יעיל יותר של שומנים בגופנו.  

מעבר לכך, לאומגה 3 יש עשרות יתרונות בריאותיים, ביניהם הורדת לחץ דם, הורדת רמת השומנים בדם ומניעת מחלות לב וכלי דם.

למאמר "שומנים - מה זה?" - לחץ כאן

למוצר אומגה3 הנמכר ביותר בישראל - לחץ כאן 

 

גלוטמין

החומצה האמינית -  גלוטמין, היא החומצה השכיחה ביותר בגופנו , המהווה כ 60% מחומצות האמינו בשרירים ומעל 20% מכלל ריכוז חומצות האמינו בגופנו.

הגלוטמין משמר את מסת השרירים ומיעל את יכולת הגדלת נפחם ושמירתם מפני נזקי האימונים.

מפתחי גוף רבים וספורטאים משלבים חומצה אמינית זו במטרה ולשפר את ביצועיהם ולגרום לעלייה במסת השרירים.  לא פחות חשובה השמירה על מסת השריר ועל מערכות הגוף מפני נזקים שונים, בעיקרם המערכת החיסונית שלה נטייה להיחלש בתקופת אימונים אינטנסיבית.

יתרונות של הגלוטמין:
1. שמירה על רמות גלוטמין קבועות למניעת הידלדלות מסת השרירים.
2. שמירה על סטטוס אנבולי ומניעת קטבולזים כתוצאה מאימון יתר במהלך תקופת אימונים אינטנסיביים.
3. שמירה על המערכת החיסונית ובריאות כללית לאלו העוסקים בכל ספורט שהוא.
4. ישנם הטוענים שחומצת האמינו גלוטמין יכולה לסייע בעליית רמות הורמון הגדילה GH  ע"י צריכה מספקת של הגלוטמין לפני/אחרי האימון ולפני השינה - שלבים קריטיים בכמות שחרור ההורמונים לדם. (והקפדה על בטן ריקה).

למאמר "גלוטומין - מה זה?" - לחץ כאן

לרשימת כל מוצרי חומצות אמינו וגלוטומין - לחץ כאן

למוצר הגלוטמין הנמכר ביותר בישראל כיום -לחץ כאן 

 

חומצות אמינו

מתאמנים העוסקים בפעילות אירובית או אנאירובית עצימה לא פעם סובלים ממחסור באנרגיה זמינה, וכתוצאה מכך גופם נאלץ לפרק מסת שריר יקרה. בכדי למנוע תהליכים קטבוליים מסוג זה, מומלץ לשלב חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה בזמן האימון. אולם, מאחר וגופינו מתקשה לעכל חלבון ממזון ואף מאבקה בזמן האימון יש למצוא תחליף מהיר ובעל יכולת פירוק מהירה שאינה מכבידה על מערכת העיכול, במיוחד בזמן האימון.

על כן, שילוב של תיסוף בחומצות אמינו בזמן הנכון יכול לעזור למתאמן לא רק לשמר את מסת השריר הקיימת ולמנוע את פירוקה, אלא גם לעודד סנטזת חלבון חדשה וכן לעודד בנייה מהירה יותר והתאוששות של רקמת השרירים.

משקאות איזוטונים

במהלך פעילות ספורטיבית גופנו מאבד מלחים ונוזלים רבים החיוניים לתפקודו התקין ושמירה על ביצועים גבוהים. את המשקאות האיזוטוניים שותים במהלך האימון על מנת לשמור על רמת ביצועים גבוהה לאורך האימון או התחרות. המשקאות האיזוטוניים מועשרים בפחמימות/סוכרים זמינים לגופנו, בתוספת מלחים ומינרלים החיוניים לגופו של ספורטאי במהלך האימון. כל אלו מאפשרים ספיגה מקסימאלית והחזרתם של נוזלים ומלחים לגופו של הספורטאי לאורך האימון, אותם מאבד הספורטאי בזיעה.

קיימים סוגים רבים של משקאות איזוטונים: הדור החדש של המשקאות מכיל שילוב של פחמימות מורכבות ופשוטות, דבר שמביא לניצול יעיל יותר של הפחמימות ע"י הגוף, שומר על איזון רמת הסוכר בדם ומסייע בדחיית עייפות.  חלק מהמשקאות מכיל גם חלבון איזולאט, מהיר ספיגה ואינו גורם אי-נוחות במערכת העיכול.  תוספת החלבון הוכחה כמשפרת את ניצול הפחמימה בזמן הפעילות, מסייעת לסינטזת חלבוני השריר ודוחה עוד יותר את העייפות כתוצאה מהפעילות. 

לרשימת מוצרי משקאות איזוטונים - לחץ כאן

 

ג'ל אנרגיה

ג'ל עתיר אנרגיה מפחמימות זמינות במיוחד. הודות להיותו חצי נוזלי, קצב הספיגה והניצול שלו בגוף מהיר במיוחד. הג'ל יכול להתאים במצבים בהם הספורטאי זקוק לאנרגיה רבה יותר ממשקה איזוטוני. היתרון של הג'ל על חטיפי האנרגיה הוא קצב הספיגה המהיר יותר. ולכן הוא מתאים לאימונים קשים ואינטנסיביים יותר.

לרשימת מוצרי חטיפי אנרגיה וג'לים - לחץ כאן

 

חטיפי חלבון/חטיפי ארוחה

חטיפים אלו נועדו לאותם אנשים אשר קצרים בזמן ואינם מסוגלים לצרוך ולקבל את כל אבות המזון באופן רגיל. כמו-כן לספורטאים אשר לא מצליחים לקבל את כל הנדרש להם מהאוכל בלבד. חטיפים אלו מועשרים בחלבונים איכותיים, פחמימות פשוטות או מורכבות (לפי בחירתך), ויטמינים ומינרלים. כל אלו מאפשרים לך ליהנות מארוחה בריאה ומזינה גם כשאינך בבית או בקרבת מזון זמין.

לרשימת מוצרי חטיפי חלבון וארוחה - לחץ כאן

 

חטיפי אנרגיה

חטיפים אלו מועשרים בריכוז גבוה במיוחד של פחמימות זמינות. את החטיפים יש לצרוך במהלך אימון אינטנסיבי או לפניו על מנת למלא את מאגרי האנרגיה בשריריו של ספורטאי. החטיפים קלים לעיכול ולכן ניתן לצרוך אותם בזמן או בקרבת האימון מבלי לחשוש מכאבי בטן או בחילות.

לרשימת מוצרי חטיפי אנרגיה וג'לים - לחץ כאן

 

גלוקוזמין / כונודרויטין ו- MSM

כתוצאה משחיקת סחוס, כאבי פרקים ודלקות, ספורטאים רבים פורשים מאימונים. מחקרים קליניים רבים, כמוגם הניסיון הטיפולי העשיר אשר הצטבר בתחום, מוכיחים כי שילוב גלוקוזמין / כונודרויטין יכול לעכב את הידרדרות המחלה, למנוע את מצבי הדלקת, להקל על כאבים, ואף לעודד את תהליך השיקום של רקמת החיבור והסחוס במפרקים.

השימוש ב- MSM הוכח כמקל במצבים בריאותיים רבים ללא כל תופעות לוואי, והוא נחשב בעיני מומחי תזונה ברחבי העולם כתוסף בעל תרומה ותועלת בכל הקשור לבריאות המפרקים, לשיכוך כאבי שרירים ושלד, ולעידוד תהליכי צמיחה והתחדשות של השיער, העור והציפורניים.

 

גילוי נאות ממני אליכם: חשוב לציין כי תוספי המזון עם לעזר, אך לא הפתרון המוחלט, ללא תזונה נכונה, אימונים אינטנסיביים , גם תוספי המזון הטובים בעולם לא יביאו אותכם לתוצאות שאותם רציתם.
יש לשלב את התוספים בצורה חכמה ומושכלת בהתאם למטרתו של המתאמן , מצבו הפיזיולוגי ואופן אימוניו ולמדוד את התקדמותו מפעם לפעם ולראות שאתם באמת משתפרים. 


סתם לקנות תוספי תזונה לא יתן לכם כלום. נסו להעזר באיש מקצוע לפני , את שירות היעוץ לתוספי תזונה ניתן לקבל בחנויות הרשת כחלק מהשירות השותף שלנו. ( לטופס עזרה לחץ כאן) 

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !