• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 14 דק׳

מידי יום פונים אלי גולשים, מתאמנים ולקוחות המתענינים לגבי תוספי מזון לעלייה במשקל.
משום מה החבר'ה האלה חושבים כי ברגע שרשום על המוצר "GAINER-גיינר" הוא יקפיץ אותם במסת השריר בכל מצב. שלא לדבר על המוצרים ה"אוניברסלים" שאיכשהו "מתאימים לכולם", גם לרזה ביותר וגם לשמנמן (ממש...) ומוכרים אותם בכל מכון כושר או בית מרקחת או חנות טבע שכונתית עמוסה בשקי שיבולת שועל ונרות ריחניים ומנסים רק להפטר מתוספי התזונה לספורטאים שקנו ויש להם במלאי.

לכן החלטתי לנסות ולעשות קצת סדר בכל העניין, להסביר ולעזור לך למצוא גיינרים מומלצים לעלייה במשקל (במסה) שיהיה המתאים ביותר בשבילך עם מינימום פספוסים.

אפשרי שבעבר קנית אבקה לעלייה במשקל או חלבון טהור אחרי שהחבר או המאמן המליץ לך עלייה, אבל משום מה אתה לא השגת את העלייה במשקל אליה כיוונת? למה?

אולי עדיין לא בחרת את האבקה לעלייה במשקל ואתה רוצה לדעת איזו הכי תתאים לך? הרי יש מבחר כל כך גדול שלפעמים זה מתיש ובסופו של דבר הנטייה של רובנו היא לבחור במותג הכי מפורסם או ב"אבקות חלבון מומלצת" -- וזאת טעות! עליך לקחת את מה שמתאים לך ולא משהו אחר.

קרא את המשפט הבא טוב, זה יהיה הקו המנחה של הכתבה כולה:

אבקה לעלייה במסה הינה הגדרה יחסית, המשתנה מאדם לאדם ולכן כדאי שתדע טוב מאוד במה עליך לבחור.

איך תדע האם אתה זקוק לאבקת חלבון בלבד או אבקה לעלייה במסה? ומה ההבדלים ביניהן?

אבקת החלבון מכילה אך ורק חלבון מי גבינה איכותי, או תשלובת של כמה סוגי חלבון (קזאין, אלבומין, מי-גבינה, סויה) עם כמות מינימלית של פחמימות וכמות אפסית של שומן (כיום ידוע שתשלובת חלבונים במוצר אחד עדיפה על חלבון המכיל רק סוג אחד של חלבון כמו מי גבינה בלבד).

אבקת החלבון תהיה נהדרת לצריכה מיד לאחר האימון, בארוחת הבוקר או במהלך היום, בשילוב עם כמות מספקת (ראה בהמשך) של פחמימות בהתאם לדרישותך.אבקת החלבון לבדה אינה באה להחליף ארוחה, לכן ניתן לשלבה עם מזונות אחרים כגון דגנים, פירות, קטניות, אגוזים ושקדים.

כך אתה יכול לשלוט בכמות הפחמימות שתקבל בכל אחת מארוחות שלך מבלי להיגרר להשמנה ועלייה באחוזי השומן.

מצד שני, מהי אבקה לעלייה במסה

אבקה לעלייה במסה תכיל כמות גדולה של פחמימות איכותיות, חלבונים ומדי פעם גם שומן איכותי (באבקות המתקדמות יותר). מטרתה לספק לך כמות גדולה מאוד של פחמימות ולהחליף ארוחה שלמה.הרעיון הוא שתקבל תוספת של 500 קלוריות ויותר, לתפריט היומי שלך במטרה שתוכל לאפשר לעצמך עלייה בטוחה במשקל.

באבקות אלו אינך נדרש לשלב פחמימות נוספות למנת ההגשה, הכל כבר "BUILD IN", מה שמקל עליך באופן משמעותי, מקצר את זמן ההכנה ולרוב מעניקות הפחמימות טעם מעולה למוצר. משמע - אבקה לעלייה במסה הנה אבקת חלבון שכבר יש בה את תוספת הפחמימות בכמות כזאת או אחרת (משתנה בין מוצר למוצר ועל זה אדבר בהמשך).

אבקה לעליה במסה יכולה לשמש כתחליף שלם לארוחה, לאותם אנשים שאינם זמינים לאוכל במהלך היום או לכאלה שמחפשים תחליף טעים לטונה/קוטג'/פסטרמה וכד'.

השאלות הבאות שמתעוררות הן האם האבקות האלו טבעיות ומה הן מכילות?

אחת ולתמיד הרשו לי להסביר: אבקות לעלייה במסה הן למעשה מזון מרוכז בעל ערכים תזונתיים מעולים שלפעמים עולים על המזון הרגיל אותו אנו אוכלים בבית. באותם תוספי מזון לעלייה במשקל, נקבל לרוב ארוחה מאוד מאוזנת המתבססת על פחמימות איכותיות, חלבונים בעלי ערך ביולוגי גבוה מאוד ושומנים איכותיים.

לרוב, ניתן למצוא באותם התוספים קומפלקס עשיר של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמין C ,B ,A ,E, סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן... האחראיים על תפקוד מערכות הגוף כתקנן, במיוחד לאדם המנסה להעלות במסת השריר ולשמור על אורך חיים בריא.

לא פעם, ממליצים תזונאים בקופות החולים על תוספי מזון העשירים בקלוריות לצעירים מתבגרים ואנשים חולים, במטרה ולהשלים את החסר התזונתי אליו הם נקלעים.בכתבה הבאה אנסה לתת לכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור את המוצר הטוב ביותר (עבורכם) שיבטיח לכם את התוצאות הטובות ביותר.

ראשית, עליך לבדוק לאלו מבין הקבוצות הבאות אתה משתייך (ראה רשימה בהמשך), ברגע שתדע היכן אתה עומד תוכל לבחור את גיינרים מומלצים שיהיו האפקטיביים ביותר או אבקות חלבון הכי מומלצת עבורך לקבלת התוצאות הרצויות והתקדמות מקסימלית.

קבוצה ראשונה

הרזים ביותר בלשון העם - "שחיפים". לא מסוגלים או לא אוהבים לאכול (בכמות הדרושה) רוצים לעלות גם בשומן ומה לא היו עושים בשביל 1 ק"ג נוסף. בעלי חילוף חומרים סופר מהיר. אם אתה משתייך לקבוצה זו עליך להקפיד על עקרון חשוב אחד : לאכול!

בגלל מבנה גופך אין ספק כי אתה מתקשה בעלייה במשקל. לכן, אכילה מוגברת של פחמימות וכמות יחסית קטנה של חלבון תעשה את העבודה הטובה ביותר. בעוד שהפחמימות ישמשו כמקור דלק זמין לגופך, יוכל החלבון להגיע לשרירים למטרות בנייה ולאנרגיה.

אחת הטעויות הנפוצות של מתאמנים בקטגוריה זו היא צריכת אבקות חלבון בלבד או אבקות בהן יחס החלבון הוא גבוה מאוד יחס לפחמימה שהיא בכמות מאוד נמוכה אם בכלל. המדריך שלכם בחדר הכושר אולי ממליץ לכם לקחת את אבקת החלבון הכי מומלצת, אבל הוא כנראה אוכל 5-6 ארוחות מסודרות ביום, ואתם לא!  

לכן, אותם חלבונים אינם מנוצלים לתהליכים אנאבולים (בוניי שריר) היות גופך "מבזבז" אותם כמקור אנרגיה עיקרי לאור המחסור בפחמימות. בכדי לשמר את העיקרון הזה, עליך להקפיד על צריכת פחמימות וחלבונים ביחס של 1 גרם חלבון ל 4-10 גרם פחמימות. כמו כן, בשלב זה אינך צריך לשים דגש על כמויות השומן היות והוא אינו מפריע לך (כמובן שלא להגזים ונסו להמנע כמה שאפשר משומנים לא בריאים -טראנס ורווי).

בחר מוצר כזה:

  1. עם כמות פחמימות גדולה מאוד למנת הגשה.
  2. עם שילוב כמעט שווה של פחמימות פשוטות ומורכבות.
  3. כמות חלבון ממוצעת (בכמות המספקת לפי היחסים), אך לא גדולה מידי (שלא תתמלא לחינם על חשבון פחמימות).
  4. אבקה טעימה! אתם צריכים סיבה טובה לאכול אותה.
  5. הרבה קלוריות למנה.

גיינרים מומלצים למקרה שלך

  1. Massive Gainer של חברת ProBody
  2. ProGainer של חברת PROBODY
  3. Rule 1 LBS גיינר מתקדם
  4. וואי גיינר 3.5 קילו - מכיל חלבון ביצה ושיבולת שועל
  5. וואי גיינר - שק ענק של 7 קילו

מתי ואיך לצרוך את המוצר:

במקרה שלך, גיינר מומלץ לא יחליף את האוכל הרגיל, אלא יבוא כתוספת. אתה חייב קלוריות נוספות ולכן אתה חייב לעשות הכל בכדי להשיג אותן בכמות הדרושה. במהלך היום צרוך בין 1-2 מנות גיינר לעלייה במשקל. בד"כ מנות ההגשה המומלצות ע"י החברה הן גדולות מאוד ולעיתים מכבידות. לכן, פצל את מנת ההגשה (בד"כ בין 225-320 גרם) לשתיים עד שלוש מנות ליום, אותן סידרתי ע"פ סדר החשיבות שלהן בתפריט היומי:

  • חצי מנה צרוך מיד לאחר האימון.
  • חצי מנה צרוך בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהרים, ניתן לצרוך על הבוקר אך לא לשכוח לאכול!
  • חצי מנה בין ארוחת הערב ללילה.
  • חצי מנה לפני השינה / חצי מנה לאורך היום.

אופן הכנה:

שלב כמות מספקת של חלב או משקה אחר (עדיף עתיר קלוריות) במנה שלך. בין כוס אחת לשתיים בכל חצי מנה.

איזה מוצר לא לבחור בשום אופן:

  1. אל תבחר אבקת חלבון בלבד / חומצות אמינו בלבד.
  2. אל גיינרים דלי פחמימות, שהיחסים בהם עומדים על 1:3.5 ומטה (פחמימה:חלבון).
  3. שקול שילוב של קריאטין טהור עם האבקה בכדי להאיץ את תהליך הגדילה.

קבוצה שנייה

רזים, מנסים לעלות במשקל אך מתקשים, אוכלים אבל לא מספיק (עבודה, לימודים וכד'). בעלי חילוף חומרים מהיר.

אוקי, אז אתם רזים אבל אין לכם ממש בעיה לאכול. מה שכן מפריע זה המחסור בזמן וחילוף החומרים המהיר שלכם שבד"כ מקשה עליכם לעלות במשקל. יום אחד אכלתם ממש הרבה, ביום אח"כ כמעט ולא אכלתם כלום ("שלא באשמתכם"). הטריק ידוע לכם מראש, אם תאכל מספיק אתה תגדל, השאלה היא איך תעשה זאת. אתם צריכים לבחור אבקת גיינר קצת יותר מאוזנת, אך עדיין עם יתרון ברור לפחמימות, היחס האידיאלי יהיה 1 גרם חלבון ל 4-3 גרם פחמימות.

גיינרים מומלצים למקרה שלך:

  1. כמות פחמימות או שומן איכותי (אומגה 3, קנולה, פשתן) יחסית גדולה למנת הגשה, לפחות פי 3 ומעלה פחמימות מאשר חלבונים (יחס אידיאלי של 1 גרם חלבון ל 4-3 גרם פחמימות).
  2. חלבון איכותי בכמות מספקת למנת הגשה, אך שוב פעם, לא יותר מידי ובטח שלא על חשבון הפחמימות.
  3. הרבה קלוריות למנה.
  4. מידי פעם, במוצרים איכותיים יותר ניתן למצוא תוספת של חומצת השומן MCT, מטרתה לשמש אנרגיה זמינה ומהירה לגופנו ע"י מולקולות המתפרקות בקצב זהה לפחמימה. נחשבת לחומצה שומן חשובה לספורטאים ומפתחי גוף המעונינים להעלות במסת השריר ללא תוספת שומן.

גיינרים מומלצים שניתן להשיג בארץ למטרה זו:

ProGainer של חברת PROBODY

R1 LBS של חברת Rule 1

Goliath של חברת סיינטרקס

Clean Gainer של חברת ריוולוס

מתי ואיך לצרוך את המוצרגם במקרה שלך, התוסף לא יחליף את האוכל הרגיל, אלא יבוא כתוספת. אתה חייב קלוריות נוספות לעלייה במסת השריר. במהלך היום צרוך בין 1-2 מנות הגשה. בד"כ מנות ההגשה המומלצות ע"י החברה הן גדולות מאוד ולעיתים מכבידות לכן, פצל את מנת ההגשה (בד"כ בין 150 גרם -225 גרם) לשתיים. כך תקבל בין 2-4 חצאי מנות. אותן סידרתי ע"פ סדר החשיבות שלהם בתפריט היומי:

  • חצי מנה צרוך מיד לאחר האימון.
  • חצי מנה צרוך בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהרים, ניתן לצרוך על בוקר אך לא לשכוח לאכול!
  • חצי מנה בין ארוחת הערב ללילה.
  • חצי מנה במקום אחת הארוחות ביום ש"בטעות" פספסת.

אופן הכנה

שלב כמות מספקת של חלב או משקה אחר (עדיף עתיר קלוריות ולא להגזים בשומן) במנה שלך. בין כוס אחת לשתיים בכל חצי מנה.איזה מוצר לא לבחור בשום אופן:אל תבחר אבקת חלבון בלבד / חומצות אמינו בלבד, אלו יכולים לבוא כתוספת לתפריט שלך או כבסיס אך ורק אם תוסיף כמות נבונה של פחמימות. אל תבחר אבקה דלה בפחמימות, שהיחסים בה עומדים על 1:3 ומטה (פחמימה:חלבון).

קבוצה שלישית

הממוצעים מבנה גוף ממוצע, לא רזים במיוחד ובטח שלא שמנים. מנסים לעלות במסת השריר הנקי תוך כדי שמירה על כמות שומן נמוכה.

מחפשים מוצר שישמש להם כתחליף ארוחה מאוזנת למניעת השמנה. בעלי חילוף חומרים ממוצע. אין לכם בעיה ממשית עם אוכל, בטח שלא עם עלייה במסה. אך בחרתם באבקה לעלייה במשקל כתחליף ארוחה "מאוזן" למשך היום, במקום אחת הארוחות או לאחר האימון.

עליכם לשים דגש על כמות נכונה של פחמימות/חלבונים אחרת, אתם עלולים לצרוך כמות עודפת של אחד מבין המרכיבים ולגרום להשמנה מיותר. לרוב, יחס של 1 גרם חלבון ל 2-3 גרם פחמימה תיהיה ההמלצה הטובה ביותר.

כך תשמרו על עלייה במסת השריר הנקי ללא עלייה מיותרת בשומן. לא פחות חשוב הוא לצרוך כמות מספקת של שומן איכותי בתפריט שלכם (עד ל כ25% מכלל התזונה) כגון: שמן אומגה 3 ,6, שמן קנולה, זית, פשתן וכדומה. כך, על ידי צריכה נאותה של שומן חד בלתי רווי איכותי גופכם לא יכנס למצב של מגננה (ישמור באדיקות על כל גרם שומן בגופך) ואף יגביר את המטבוליזים של השומנים בגופך. מעבר לכך, השומן חשוב מאוד ליצור הורמונים ותאים חדשים בגופו של מתאמן.

מאפייני הגיינרים המומלצים עבורך:

  1. אשר מכיל את אבות המזון ביחס של 2-3 גרם פחמימות לכל גרם 1 גרם חלבון.
  2. חצי מכמות הפחמימות או פחות יהיו פחמימות פשוטות, כמות גדולה עלולה לגרום להשמנה ולהוזיל את ערך המוצר.
  3. דרוש שהמוצר שלך יכיל חלבון איכותי! תשלובות חלבון המכילות מי-גבינה,קזאין וחלבון ביצה הן הטובות ביותר לצורך בניית שריר בשגרת אימונים והן המומלצות ביותר.
  4. אופציה - תוספת שומן איכותי למנה מסוג: MCT, אומגה 3, קנולה, זית, פשתן.

המוצרים והגיינרים המומלצים ביותר שניתן להשיג בארץ למטרה זו

Mass 3D של חברת פרובודי

מקרו פרו של חברת סיינטרקס

Complex 30 של חברת פרובודי

מתי ואיך לצרוך את המוצר:

במקרה שלך, התוסף לרוב בא להחליף ארוחה שלמה, מיד לאחר האימון או סתם במהלך היום. במהלך היום צרוך מנת הגשה אחת. בד"כ מנות ההגשה המומלצות ע"י החברה הן גדולות מאוד ולעיתים מכבידות לכן, פצל את מנת ההגשה (150 גרם - 225 גרם) לשתיים.
כך תקבל 2 חצאי מנה. אותן סידרתי ע"פ סדר החשיבות שלהם בתפריט היומי:

  • חצי מנה צרוך מיד לאחר האימון.
  • חצי מנה במקום אחת הארוחות שפספסת ביום.

אופן הכנה:

שלב כמות מספקת של חלב או משקה אחר (עדיף דל שומן) במנה שלך. בין כוס אחת לשתיים בכל חצי מנה.

איזה מוצר לא לבחור בשום אופן:

  1. אל תבחר אבקה עשירה מידי בפחמימות, שהיחסים בה עומדים על 1:3 ומעלה (פחמימה:חלבון). זאתי יכולה לגרום להשמנה מיותרת.
  2. אל תבחר אבקה עם רכיבים זולים שבאים להוזיל את המוצר ובכך פוגעים באיכותו - סוכרים פשוטים מדי, שומנים רווים, חלבון זול.

קבוצה רביעית

מלאים-"בריאים", כאלו שיש להם קצת שומן עודף אך עדיין רוצים לפתח מסת שריר בעלי חילוף חומרים איטי.

אם אתה משתייך לקבוצה זו עליך להקפיד על כמויות מאוזנות ביותר של פחמימות וחלבונים. ההמלצה העיקרית אליך תהיה: צרוך אבקת חלבון בלבד ושלב לפי הצורך פחמימות. בד"כ ביחס של 1:1 או 1:1.5
אולם, לא לכולנו יש מספיק זמן לערבב את שייק החלבון הטהור שלנו עם פחמימות ולכן יהיה עליך לחפש מוצר או גיינר מומלץ שיתן לך את הדרוש:

  1. כמות מספקת של חלבון למנה.
  2. כמות מינימלית של פחמימות (בכדי לעודד את קליטת החלבונים בשרירים).
  3. כמות מינימלית של סוכרים פשוטים למניעת השמנה נוספת, הקפד שלא יותר מחצי כמות הפחמימות שבמוצר תגיע מסוכר פשוט.
  4. כמות ממוצעת של שומנים לשמירה על רמות סוכר נמוכות וניצול מאגרי השומן בגופנו לאנרגיה (כך תמנע מגופך לשמור באדיקות על השומן ברקמות).

המוצר הטוב ביותר שניתן להשיג בארץ למטרה זו ביחס 1:1 או 1:1.5 הוא קומפלקס 30 של חברת פרובודי. זה למעשה המוצר המשולם בשבילכם, למעשה אני סוגד למוצר הזה מסיבה אחת, הוא כל כך מאוזן וכל כך מתחשב בכאלו שסובלים מהשמנה.

המוצר מכיל יחס מעולה של חלבון:פחמימה, למעשה כמות החלבון עולה על כמות הפחמימות פי 2.25 מה שנותן לך יותר מרווח בתזונה שלך. המוצר משלב גם את כל הויטמינים והמינרלים בתוספת BCAA וגלוטמין, מה שנותן לכם ארוחה מושלמת לאורך היום ולאחר האימון.

בנוסף, ניתן לשקול שילוב אבקת חלבון נקייה, או תשלובת חלבונים בתוספת פחמימה באופן אישי.

מתי ואיך לצרוך את המוצר:

במקרה שלך אסור להיסחף, התוסף לרוב בא להחליף ארוחה שלמה, מיד לאחר האימון או במהלך היום במקום ארוחה רגילה. במהלך היום צרוך מנת הגשה אחת ולא יותר. בד"כ מנות ההגשה המומלצות ע"י החברה הן גדולות מאוד ולעיתים מכבידות, לכן פצל את מנת ההגשה (בד"כ בין 150 גרם -225 גרם) לשתיים. כך תקבל 2 חצאי מנה. אותם סידרתי ע"פ סדר החשיבות שלהם בתפריט היומי:

  • חצי מנה מיד לאחר האימון.
  • חצי מנה במקום אחת הארוחות ביום, לעיתים התוסף יעניק לך ארוחה מזינה יותר ודלה יחסית בקלוריות ולכן יהיה עדיף להתבסס גם עליו..

אופן הכנה:

שלב כמות מספקת של חלב/מים או משקה אחר (רצוי דל שומן) במנה שלך. בין חצי כוס לכוס שלמה ומים לפי הצורך בכל חצי מנה.

מה בשום פנים ואופן לא לצרוך:

  1. אל תבחר אבקה עשירה בפחמימות, שהיחסים בה עומדים על 2-3 גרם פחמימה או יותר לכל 1 גרם של חלבון.
  2. אבקות עשירות בפחמימות ודלות בחלבון. אתם צריכים להיזהר מאוד מהשמנה מיותרת שאח"כ תשלמו עלייה ביוקר (פגיעה במסת השריר) בתוקפת החיטוב.

באופן כללי - ממה מאוד מומלץ להיזהר

זוכר את המשפט מההתחלה? "אבקה לעלייה במסה הנה הגדרה יחסית המשתנה מאדם לאדם..."
בדיוק! למה אני מדגיש את המשפט הזה? כי אתם חייבים להיזהר מאותן אבקות עלייה במשקל שמנסים להתאים לכולם, גם לרזה ביותר וגם לזה שסתם מחפש עוד ארוחה ביום בלי הרבה קלוריות. בדקו והשוו בעזרת אותם כלים שנתנו לכם איזה מוצר הכי יתאים לכם, אל תתנו למספרים או כמה חישובים פשוטים לגרום לכם לבזבז כל כך הרבה כסף לחינם. "הימים ההם" עברו ממזמן, היום בעזרת המדע וטכנולוגיית המזון הכל כך מתקדמת אתה יכול לבחור בצורה בטוחה מוצר איכותי שמותאם בדיוק לדרישות האישיות שלך!

ומה לגבי המחירים הזולים? אבקות איכותיות עולות כסף! בדיוק כמו מכונית איכותית מבית טוב ולא סתם עוד קורטינה תוצרת מדינה עולם שלישית שהמכוניות שלה כל כך זולות רק מהסיבה שהחלקים ממנה היא מורכבת כל כך פשוטים וזולים.

חברות התוספים הגדולות עושות הכל בכדי שהלקוחות שלהם יהיו מרוצים (בגלל זה הם גם הכי גדולות), הם תמיד יעדיפו לתת לכם את המוצר במחיר הזול ביותר כך שבפעם הבאה תחזור אליהם שוב ושוב. אך בכדי שאותם חברות איכותיות ישמרו על שמן הטוב ועל איכות המוצרים, עליהם להשתמש במרכיבים האיכותיים ביותר אותם ניתן להשיג להבטחת התוצאות המושלמות ביותר(תשלובות חלבון) פחמימות איכותיות כגון מלטודקסטרין, ריבוז..., שומנים איכותיים כגון MCT וOMEGA3) ורכיבים מתקדמים כגון קריאטין, גלוטמין...

ואילו לחברות הזולות ממש לא אכפת, הם יכולות להרשות לעצמן להוריד את המחירים היות והמוצרים שלהם מכילים את הרכיבים הזולים ביותר (נסו להשוות מרצדס לביאנקי) ובכך למעשה (ע"י מחיר זול ומוצר גרוע) להשיג את כספם של הצרכנים.

בכדי שתוכל אתה לחשב לבד את יחס הפחמימות חלבונים פשוט חלק את כמות הפחמימות שבמנת ההגשה בכמות החלבונים, לדוגמא: אם המוצר מכיל 110 גרם פחמימות ו 35 גרם חלבונים, נקבל יחס של 3.14 גרם. הכוונה, לכל 1 גרם חלבון נקבל 3.14 גרם פחמימות.

אל תתפתו לחשוב כי הבסיס העיקרי באבקה לעלייה במסה הנם החלבונים, זוהי למעשה הטעות של כל המתחילים. למרות שחלבון הוא נהדר לבניית השרירים, גופך לא יוכל לנצל אותו (להעביר ולסנטז) ללא כמות מספקת של פחמימות. אחרת, גופך יעדיף להשתמש ולנצל את החלבון כמקור אנריגה לשרירים ולא כאבן בנייה ובכך לא רק שתתקשה לפתח מסת שריר חדשה (היפרטרופיה) אלה תיגרר למצב קטבולי בו גופך יפרק את מסת השריר הקיימת.

במאמר זה הבאנו סקירה של כל אבקות העלייה במסה המובילות, הנמכרות והנפוצות ביותר בישראל.
נכתב ע"י גיל גרנות - מאמן ויועץ בריאות וכושר. מרצה בבית הספר למאמנים "שיאים" באוניברסיטת ת"א בנושא תוספי תזונה. ומייסד רשת ישראלבודי.

נערך ע"י גל ציון-פור – דיאטן קליני וספורט, אחראי תחום תזונה ברשת "ישראלבודי".

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !

מוצרים מומלצים