• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
תמיר דזן - יועץ תזונה וכושר
זמן קריאה: 4 דק׳

עולם החיטוב והדיאטה מתקדם ומתפתח כל הזמן, אנו צוברים עוד ידע ועוד עדויות ושואפים להיות מעודכנים בכל עת עם התפתחויות חדשות.

אחד הנושאים הרלוונטים ביותר לציבור המתאמנים הוא, כמובן, שריפת שומן.

ראשית, יש לציין בצורה מפורשת כי שומן נשרף עקב גרעון קלורי מתמשך. רק מאזן אנרגי שלילי בין כמות המזון הנצרכת לזו הנשרפת, היא זו אשר תוביל לירידה במשקל ובאחוזי השומן. העניין מגובה מדעית באינספור מחקרים ומטר אנליזות ולמעשה ניתן להתייחס אליו כעובדה.

אבל ישנו עוד צד שכדאי לדבר שמקבל הרבה מאוד מקום בשיח הציבורי והוא שריפת שומן דרך מאכלים או תזונה ספציפית לשריפת שומן.

מאכלים שורפי שומן הם שם שניתן לקבוצת מאכלים שנהוג להאמין שעצם אכילתם תסייע לשריפת השומן, אולם זה לא מדויק לחלוטין. כאמור, רק גירעון קלורי יביא לשריפת השומן. אבל יש מאכלים שעצם שילובם בתפריט היומי יכול להביא לתחושת שובע טובה יותר, פירוק טוב יותר של שומנים והפחתת הרעב ובכך אכן יכול לסייע לנו בתהליך החיטוב, להלן מספר דוגמאות:

אז יש או אין? מאכלים שורפי שומן

  • תפוז מר – בשמו השני, ציטרוס אורניום, הוא פרי שלא נהוג להשתמש בו למאכל בשל טעמו המר מאוד.
    החומרים הפעילים בו יכולים להפעיל אפקט תרמוגיזנה (שריפת שומן) מוגבר בתאי הגוף. עדות מחקרית הראתה כי שילובו בעת ביצוע דיאטה סדורה וביצוע פעילות גופנית הביא אכן לירידה במשקל, אולם שימוש בו בעת מנוחה לא הביא לתוצאות דומות.

  • תה ירוק – התה הירוק גם מסייע בהגברת התרמוגנזה, הוא גם מכיל קפאין שמסייע בפעולה זו גם. מחקרים הראו כי לתה הירוק השפעה גדולה יותר באספקט זה מאשר לקפאין בלבד.
    כאשר מקפידים על צריכה קלורית מתונה לאחר דיאטה ומשלבים תה ירוק, יש בו יעילות בשמירה על המשקל לאחר התהליך ולכן מומלץ לשלבו.

  • קפאין – כנראה הרכיב הפעיל המוכר ביותר, לאו דווקא למתאמנים אלא לכל אדם אשר שותה קפה.
    הקפאין ידוע בהגברת תחושת האנרגיה והעוררות בנוסף הוא מסייע בניוד חומצות השומן מתאי השומן אל מחזור הדם.
    יש לצרוך קפאין בתבונה ולא להפריז שכן האפקט שלו יירד ובנוסף כמות גבוהה מדי עלולה להיות מסוכנת.

    ישנם רכיבים נוספים בעלי אפקט דומה, אולם אלו העיקריים. על מנת לא לצרוך את כולם ולהגיע למצב של מרדף אחר רכיבים כאלה או אחרים, ישנן פורמולות שורפות שומן שמכילות את הרכיבים כולם יחדיו בצורת קפסולה, ביחד עם רכיבים נוספים אחרים. מוצר מומלץ בקטגוריה הוא ה- LIPOCUT, אשר מכיל את כל הרכיבים המוזכרים בנוסף לעוד כמה אחרים.

יש לציין שוב שצריכת מוצר כזה או אחר, או אפילו נטילת כל אחד מבין הרכיבים האלו בנפרד, לא תסייע לכם לצמצם את אחוז השומן בגופכם אם אתם לא מקפידים על תפריט מאוזן וכמובן בהעדפה, מבצעים פעילות גופנית.

אלו המזונות האידיאליים בהקשר של שריפת שומן, כדאי גם לדבר על מזונות שמהם כדאי להימנע בזמן תהליך כזה. מזונות שמהם כדאי להימנע יהיו שתייה ממותקת, מיצים עתירי סוכר ובכלל משקאות בעלי אחוז סוכר גבוה או כאלו המכילים סירופ גלוקוזה או תירס, רכיבים אלו מפחיתים את רגישות הגוף לאינסולין ומעודדים השמנה בטנית.

בנוסף הימנעו ממזונות מעובדים וממאפים מטוגנים, חטיפים, ממתקים ומאכלים בעלי אחוזי שומן גבוה. לרוב הם גם יתרמו להשמנה הבטנית עקב תכולה גבוהה של שומן טראנס.

כמובן שלא צריך להימנע מהם לחלוטין, בכל דיאטה שפויה יש מקום לגמישות, צרכו מהם בתבונה והתבססו בעיקר על מאכלים לא דחוסים קלורית שיתרמו לתחושת השובע שלכם לאורך זמן ויחזיקו אתכם בתהליך.

כדאי לקבל ייעוץ מקצועי כאשר רוצים לבצע תהליך כזה או אחר, בין אם מדובר בירידה במשקל, אחוזי השומן, בניית מסת השריר וכו.

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !