• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 4 דק׳

עוברים את החגים ביחד!

תקופת החגים היא תקופה נהדרת אך מבלבלת מבחינה תזונתית. מצד אחד, החופש הבא עלינו לטובה ואיתו שלווה ורוגע, הזדמנות להוריד הילוך ולהשקיע יותר בעצמנו. מצד שני, שפע המאכלים רוויי השומן, הפחמימות והקלוריות שלעתים לא נכנסים אלינו למקרר בזמן שגרה, תופסים את מקומם על הצלחת. חלקנו לוקח גם פסק זמן מרצף האימונים לטובה ולרעה.

כדי שנוכל לעבור אותם בשלום ולשמור על התזונה הכנו לכם מדריך קצר על ידי מיטב המומחים שלנו שיעזור לכם במהלך התקופה . ביחד נעבור גם את זה 😊

איך שורדים את ארוחות החג או כל ארוחה שאינה שגרתית?

ארוחת החג לא פעם מלחיצה את חלקנו שכן היא יכולה לפגוע בתהליך שלנו, אך ארוחת חג אחת או שתיים לא תשמין אתכם ובטח שלא תפגע בתוצאות שלכם כל עוד אתם מקפידים על תפריט מאוזן ופעילות גופנית לאורך כל השבוע.

איך נכון לפעול ולעבור את ארוחת החג בשלום ? 

  • ראשית, באותו היום הקפידו להעביר את הארוחה העיקרית לשעות הערב, ואילו עד ארוחת הערב, שעכשיו תהיה ארוחת החג, הקפידו לאכול את הארוחות הקטנות שלכם של אותו היום. ככה שלא תגיעו מורעבים לאותה הארוחה. ( הכוונה – בצעו החלפה, את הארוחה הגדולה תאכלו בערב ואת הקטנה בצהרים)
  • בארוחת החג, זכרו, מותר לכם, אבל אל תגזימו. מאחר ובד"כ יש לא מעט מאכלים על שולחן החג, מספיק שתיקחו קצת מכל מאכל, סלט או תוספת וכבר תקבלו צלחת גדושה ומלאה. אז תיקחו שוק של עוף ונתח בקר קטן, 2-3 כפות מטבח של פחמימה כמו אורז ואפילו מהקוסקוס, כף מהטחינה, מסלט המיונז וגם מהחצילים, עשו לעצמכם חוק – מנה אחת קטנה מכל סוג.
  • הקפידו על שתיית נוזלים מרובה באותו היום, 2-3 כוסות מים בכל ארוחה. אלו יתנו תחושת שובע. מעבר לכך, גם בארוחת החג, הקפידו על אכילת סלט ירקות ( וגם בארוחות שלפני) שגם הוא, אודות לסיבים יתן לכם תחושת שובע טובה בהרבה.
  • נסו לצמצם בארוחה כל מיני רטבים ושמנים, למשל אם לקחתם קציצה, לא צריך להוסיף עליה עוד כף של רוטב שיכול להכין לא מעט שמן והרבה קלוריות.
  • איכלו לאט! זה לא מיתוס! אבל אחרי כ 20 דקות של אכילה ולעיסה אנחנו נתחיל להרגיש את תחושת השובע.
  • קינוח? אז כן, מותר, אבל שוב, לא צריך להגזים, נסו לבחור בקינוחים הבריאים יותר, בחרו בקינוח אחד, לא צריך להגזים. עדיף שיהיה מבוסס פירות, למשל כוס סלט פירות יכולה להיות פתרון מעולה.  אם בא לכם עוגה או משהו אחר, נסו להקפיד על פרוסה אחת או כדור גלידה אחד, לא להגזים במנה ענקית עדיין להשאר בטווח של מנה אחת לכל היותר.

שתו תה, לעסו מסטיק. אלו יעזרו לכם לטשטש את תחושת הרעב המדומה שלא פעם צצים כאשר אנחנו חשופים למגוון גדול של מאכלים טעימים. 

האם להתאמן בערב החג?

למעט יום כיפור שם לא נמליץ להתאמן  ( הכתבה המלאה על יום כיפור באתר ישראלבודי) , בשאר ערבי החג נמליץ להתאמן, בצעו אימון ואפילו אימון אירובי ( את האימונים הרגילים שלכם) ואלו בכדי לשמור על שרפת קלוריות מוגברת באותם הימים. 

חטאתם? מעדתם בערב החג? מה עושים ?

ובוא נגיד ועשיתם טעות, ואכלתם מכל הבא ליד כמעט בכל ארוחה  מעבר למה שאתם רגילים, ישבתם ופתחתם את הרוכסן, התנשפתם, התלוננתם על כאב הבטן, ואז נזכרתם שיש לכם תפריט שמחכה בבית על המקרר. לא נורא!

  • השתדלו שלא להחמיר את המצב עוד יותר ואל תורידו את כמות המזון שלכם ביום למחרת. הרבה פעמים אנשים מנסים להפחית מזון ולתקן, אבל לא פעם הניסיון הזה יוצר יותר נזק. לכן זכרו !
  • 1- לא להוריד מזון ביום למחרת בשום צורה.
  • 2- אתם כן יכולים להוסיף פעילות אירובי, כשעה עד שעה וחצי של הפעילות האירובית הקבועה שלכם.
  • 3- אל תמהרו להישקל, ארוחה אחת יכולה לגרום לקפיצה במשקל , אפילו של 2-3 קג. לא מדובר על שומן, אלו סה"כ נוזלים שירדו בעצמם לאחר 3-6 ימים של חזרה לשגרת התזונה והאימונים שלכם.

האם להמשיך את שגרת האימונים או לקחת פסק זמן בחגים?

  • לכל מתאמן מומלצת תקופת מנוחה בת 5-7 ימים, אחת לשלושה חודשים. תקופה זו מורידה את רמת הסטרס מהגוף, תורמת להתאוששות מפציעות קטנות ומטרידות ובאופן כללי "עושה רק טוב" למתאמן, שחוזר לאחריה מלא אנרגיה ומרץ.
  • אם תקופת החגים היא התקופה בה אתם רוצים לבלות יותר בקרב המשפחה, קחו לכם פסק זמן מאימונים.
  • במידה והיה לכם כבר פסק זמן כזה, לעשות אפילו 2 אימונים בשבוע, בתקופת החגים יכולים לשמר את מסת השריר ו/או היכולת האירובית ועדיין לא להפריע לכם בהמשך דרככם בחדר הכושר או במסלול.

   

מבט קדימה אל עבר יום כיפור

ליום כיפור, סוגיה נוספת הקשורה לתזמון אכילה ואימונים, מומלץ להתכונן בדרך דומה אך אולי מעט שונה, בשל הצום החד יומי המלווה אותו.
כיצד להתכונן ליום כיפור ואיך לשרוד את הצום? הנה הקישור למאמר שלם אודות יום כיפור .


מאחלים לכם תקופת חגים משמחת, פוריה וטובה נעבור אותם יחד בכיף

משפחת ISRAELBODY

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !