• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 3 דק׳
סיימתם את התחרות?  מה עכשיו ? מה לעשות בכדי להינע מכל תופעות הלוואי המתחרשות בשבוע האחרון לתחרות?
 
מידי שנה אני רואה עשרות ספורטאים מוכשרים שמגיעים במצב מדהים לתחרויות, אבל לעיתים לא חושבים על הרגע הזה של אחרי, מה קורה ביום של אחרי התחרות, איך זה יהיה ומה עליהם לעשות.
ספורטאים רבים עוברים את תחרויות פיתוח הגוף בארץ ובעולם אחרי שהביאו את הגוף שלהם לנקודות הקיצון הגבוהות ביותר, הן מבחינת תזונה וקלוריות, הן מבחינת נוזלים והן מבחינת שימוש בחומרים, רמות תשישות ועוד. 
הכמויות האדירות של המזון שפתאום הספורטאי "דוחף" לעצמו מיד לאחר התחרויות מכניסות את הגוף להלם. לצערנו, הגוף לא יכול לנצל כל כך הרבה קלוריות ואנרגיה, כמו כן לא מסוגל לפנות את כל המזון הזה בצואה.
 
הגוף, תאי השריר והשומן שהיו כל כך מרוקנים "צמאים" לקלוט מחדש את נפחם בצורה המהירה ביותר.  על כן, ראשית יתמלאו מאגרי הגליקוגן בשריר, מה שגורם לנו להראות נפוחים ומלאים יותר, לפעמים אפילו טוב יותר מאשר בתחרות עצמה. היומיים שלושה הראשונים האלו של לאחר התחרות הם לעיתים התקופה שבא חלקנו נראים הכי טוב שאפשר, אפילו יותר מיום התחרות עצמו ( זאת הזדמנות עבורכם ללמוד לתחרות הבאה מתי באמת הגוף שלך נראה הכי טוב ומהי ההעמסה הטובה ביותר עבורכם). לכן, החזרת הקלורית לתפריט מפחמימות צריכה להיות הדרגתית, כל אדם בהתאם למשקלו ולמצבו, תוכנית האימונים והגנטיקה שלו. צריכים לדעת ולמדוד בזהירות איך לחזור לשגרה.
כמובן, שזה לא אומר שאסור לכם "לחגוג" ולאכול מה שבא לכם במשך יום יומיים, אבל הימים האלו צריכים להיות בשליטה ולא להמשיך לשבוע חגיגות חסר מעצורים.
לאחר שהשרירים מתמלאים ואיתם הנוזלים התוך שרירים, גופנו מתחיל לאגור נוזלים תת עוריים משתי סיבות עיקריות – אחת לפצות על המחסור הקיצוני בנוזלים שבו גופנו היה כל כך הרבה זמן,  והסיבה השנייה היא החוסר איזון המנירלי/אלקטרוליטי שנוצר כתגובה לתהליך הייבוש האכזרי, הורדת המלחים בצורה קיצונית ואפילו השימוש במשתנים חזקים שמשבשים לחלוטין את היחס בין הנתרן לאשלגן.  מכאן, הגעתן של תופעות הלוואי מהירה מאוד, אם מדובר בבצקות, השמנה, סימני מתיחה, לחץ דם וכאבי ראש קשים ועד למצבים קשים של פגיעה בלב ואי ספיקת כליות.
לכן הפתרונות הבסיסים יהיו לנסות ולאזן (כמובן שיש לבדוק כל מקרה לגופו), אך אחת הדרכים המהירות היא לעזור לגופנו בדרך טבעית להפטר "מעדפי" המים והנתרן – אך אני מדגיש – בדרך טבעית! 
1) שתיית נוזלים מרובה, מים מים מים! עזרו לגופכם לנקות את הפסולת על ידי שתיית נוזלים.
2) עוד דרך היא לעודד הזעה, ובכך לעזור לגופו להפטר מנוזלים אגורים בצורה מהירה יותר ויעילה יותר
 
א) הזעה מוגברת (פשוט להזיע) תחת השמש  או סוואנה לפינוי נוזלים ומניעת בצקות.
ב) ביצוע של פעילות אירובית מתונה אך ממושכת שתגרום להזעה.
ג) אכילה של פטרזוליה טבעית – לחיזוק הכליות ופינוי הנוזלים. 
ד) במקרים מסויימים ניתן לשלב גם לימון (העשיר באשלגן) וזאת בכדי לאזן את מאגרי המלחים בגופנו – כל מקרה לגופו!!! ויש להיוועץ עם איש מקצוע לפני.
 
כמו כן, בקרב הספורטאים הלוקחים חומרים אנבוליים, ישנה גם משמעות לשינוי הסטטוס ההורמונלי שיש לשים לו דגש כעת, בדיוק לאחר התחרות ובדיוק עם סיום השימוש באותם החומרים עלינו לתת לגופנו להתאושש בצורה נכונה ובטוחה ולא להזניח או לדחות כפי שלא פעם נהוג לעשות אחרי התחרות.
תופעות הלוואי של אחרי התחרות קיצוניות מאוד ואין לזלזל בהן, במצבים קיצוניים ניתן לראות עליות של 5-15 ק"ג במשקל הגוף בתוך 3-7 ימים. מה שמסכן את גופנו ולעיתים יכול לגרום להשבתה קיצונית.
 
זכרו תמיד! מקסימום ידע מקסימום תוצאות! גופכם הוא מקדשכם ולפני שאתם מכניסים אליו משהו בררו זאת עם איש מקצוע 
כל הרשום בכתבה זאת הוא להנאתכם בלבד! אין הרשום מעלה מהווה תחליף כלשהו לייעוץ רפואי.
כל התוכן המוצג באתר הינו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תוכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, כותב הכתבה הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד ולכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע מראש ולערוך את כל הבדיקות הרפואיות הדרשות.
רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !