• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 2 דק׳

ראש השנה קרב ובא ואתו ארוחות החג הדשנות והמשמינות, עכשיו לכו ותסבירו לדודה המארחת שלא תשים לכם חמאה בתבשיל או שמנת בקינוח, שמן פה וסוכר שם, כל זה בגלל שאתם "ספורטאים" או שסתם החלטתם שאתם רוצים לשמור.


ומה עם המנהג הידוע והחביב של טבילת התפוח בדבש? הרי כך פותחים כל ארוחת חג או אירוח.


אז לפני שאתם אוכלים את הדבש עם התפוח הנה כמה נקודות על דבש ואיך באמת כדאי להתייחס אליו.


בנקודה מסוימת הדבש היה נחשב למזון המושלם. מה שהוביל אנשים לחשוב שהם יכולים לשלב את המזון הנהדר הזה בחלק גדול התפריט היומי שלהם, אך לפני שעושים זאת כדאי להבין ולדעת מה מכיל הדבש וכיצד הכי טוב יהיה  לשלב אותו בדיאטה של ספורטאי או מפתח גוף.


כמו בסוכר, רוב הקלוריות מגיעות מפחמימות פשוטות, לכן גופך יגיב בצורה זהה לשני המוצרים. מפני שמפתחי גוף בד"כ מנסים להימנע כמה שיותר מסוכר, יהיה הגיוני לשים לב ולהגביל את צריכת כמות הדבש בדיאטה שלנו.


העצה של צוות האתר היא שלא תוסיפו את הדבש לדיאטה שלכם בכמויות גדולות, אולם אתם יכולים להשתמש בו כתחליף לפחמימות פשוטות אחרות שבכל מקרה אתם צורכים. לדוגמא, אם אתם מוסיפים סוכר לדגנים או לשיבולת השועל שלכם (לא ממש מומלץ) אז עדיף ומומלץ להכניס את הדבש במקום. למרות שדבש מכיל הרבה פחמימות פשוטות (בערך 3-4 ג' לכפית), הוא מספק יתרונות רבים שלסוכר אין. הדבש מכיל כמויות גדולות של נוגדי חמצון העוזרים לגוף להתגבר על מחלות כרוניות שונות וכו'.


כמו כן מכיל הדבש- מינראלים וויטמינים חיוניים לגופינו (A,B,D...) , לא סתם משמש הדבש מרכיב חשוב בהרבה תרופות סבתא.


בנוסף, רבים מעדיפים את טעם הדבש על ממתיקים אחרים כמו סוכר, לכן אם אתם רוצים לשלב אותו בתפריט שלכם צרפו אותו על חשבון סוכרים אחרים, אך כמובן שקחו בחשבון את ערכו הקלורי. ב-100 ג' דבש נקבל כ-300 קלוריות ובכפית שטוחה של דבש סביב 30 קלוריות. בהנחה ואלו מחושבים ומותאמים לכם במסגרת הערכים היומיים, אז אין כל בעיה.


איזה דבש כדאי לקנות ?

מומלץ לרכוש בחניות מיוחדות המוכרות דבש טבעי שרדו אותו היישר מן הכוורת.

דבש לא חומם או בושל – תהליך הגורם לאיבוד הויטמינים והאנזימים השונים הנמצאים בדבש.

הימנעו מדבש המכיל חומרים כימיים או מחטאים כלשהם.


צוות האתר מאחל לכם

שנה טובה ומתוקה!


מאת, 
גיל גרנות - מאמן ויועץ בריאות וכושר. מרצה בבית הספר למאמנים "שיאים" באוניברסיטת ת"א בנושא תוספי תזונה. ומייסד רשת ישראלבודי.

שתפו את האהבה שלכם

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !