• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
תמיר דזן
זמן קריאה: 4 דק׳

בין אם אתם בתהליך של עלייה במסה או בתהליך של חיטוב וירידה באחוזי השומן, אתם בוודאי מצויים במסגרת תזונתית כלשהי, יש לכם תפריט מסודר שקיבלתם מאיש מקצוע, או שלחליפין בניתם בעצמכם ואתם עוקבים אחריו במהלך השבוע על מנת להשיג את המטרה שלהם, תהיה אשר תהיה.
לא חשוב מה אנחנו מנסים להשיג, אני תמיד דוגל בשיטת האכילה ה"נקייה" משמע המאכלים תמיד נשארים אותם המאכלים בכל מהלך השנה, בין אם אני מנסה לעלות במשקל, להתחטב או לשמור על המצב הקיים, הדבר היחידי אשר משתנה אלו הן הכמויות – כאשר מנסים לעלות במשקל, אז כמויות המזון יעלו וכאשר מנסים להתחטב, אז בדיוק ההפך.

למה בכלל אנחנו צריכים לדעת איך להתנהג במסעדות?

בתרחיש אידיאלי ובעולם ורוד – לא יהיו כלל מגבלות לוגיסטיות כלשהן ואנחנו נהיה מסודרים כל יום עם אותן 6 ארוחות שקולות ומדודות שרשומות לנו בתפריט, ארוזות בתוך קופסאות מסודרות עם סכו"ם חד פעמי ליד וכל שעלינו לעשות הוא להכניס למיקרוגל ולאכול.
אני אישית מצליח לעשות זאת, וכמוני עוד אנשים אחרים רבים, אולם ישנם אנשים ששגרת היום שלהם בעייתית עקב אין ספור סיבות, בין אם מדובר בפגישות מרובות, שעות רבות שהם מבלים מחוץ לבית או ששכחו לקנות את המצרכים בזמן וכדומה, במידה וזה קורה אז מגיעים למצב שאמצע היום, הגיעה שעת הארוחה ואין קופסא עם האוכל שלנו בהישג יד – אז הפתרון : אוכלים בחוץ
ופה מגיע החלק שעליו אני רוצה לדבר – יש לאכול בחוץ ויש לאכול בחוץ.
אני אביא לכם כלים  מהניסיון האישי שלי כיצד אפשר לשלב ארוחה מהתפריט גם במסעדה מבלי להימנע מחריגות מיותרות.

לצורך העניין ניקח לדוגמא ארוחה עיקרית וגדולה יחסית במהלך היום של 2 כוסות אורז מבושל  (200 גרם) + נתח בגודל כף יד של חזה עוף (150 גרם) + 2 ירקות + כף טחינה גולמית.
ניתן לראות שזוהי ארוחה מאוזנת לחלוטין, מכילה את שלושת אבות המזון (פחמימה, חלבון ושומן ובנוסף ויטמינים ומינרלים מהירקות).

אז מה עושים?

אז אין לנו אפשרות לאכול אותה ואנחנו הגענו למסעדה, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם :
1. נסו להמיר את הארוחה המקורית בארוחה בחוץ – בחרו לאכול במסעדה שמגישה אוכל ביתי מבושל ולא רשת מזון מהיר של המבורגר \ שווארמה \ פלאפל וכו.
המטרה היא לנסות שהארוחה בחוץ תהיה כמה שיותר זהה לארוחה המקורית בתפריט על מנת למנוע חריגות.
2. קלוריות נוזליות – לרוב כשאוכלים במסעדה, אז מצורפת לארוחה שתיה קלה. בפחית תמימה של משקה קל (קולה \ פאנטה \ ספרייט ) אנחנו נקבל 140 קלוריות ו – 35 גרם סוכר, שהן 7 כפיות סוכר!
האופציה הטובה ביותר תהיה כמובן לבחור במים או במשקה דל קלוריות ובכך למנוע הוספה מיותרת של אקסטרה 140 קלוריות לתפריט, בנוסף נימנע מצריכת הסוכר המיותרת אשר תגרום לעליה חדה ברמות האינסולין בגופנו.
3.רטבים וקלוריות נסתרות – הרבה פעמים במסעדות אנשים חושבים שהם צריכים לקבל את פרס שוחרי הבריאות של השנה בגלל שהם מזמינים סלט, מה שהם לא יודעים שלרוב במסעדות סלט תמים למראה יכיל כמות קלוריות זהה או גבוהה יותר מכמות הקלוריות בארוחה רגילה  זה קורה בגלל שבמסעדה מוסיפים תוספות מאוד עשירות בקלוריות כדי להעשיר את טעמו של הסלט, למשל שמן זית, רטבים עתירי שומן, קרוטונים וכו.
בכף שמן זית תמימה למראה יש מעל 100 קלוריות, תוסיפו עוד כמה כפות רוטב אלף האיים וקיבלתם עוד 100 קלוריות, כמה קרוטונים ועוד רוטב נוסף ועברתם את ה300 קלוריות במנת הסלט שלכם אך ורק מהתוספות !
אז תזמינו את הסלט, אבל תבקשו לא להוסיף לו רטבים או שמן. ניתן לבקש כמובן את מנת השומן שלכם על הסלט במידה ויש לכם אחת כזו בארוחה (למשל כף טחינה או כף שמן זית).
4.כמויות – נסו כמה שיותר לשלוט בכמויות כאשר אתם אוכלים במסעדה. כמובן שלא תהיה את האופציה של שקילת האוכל, אבל נסו להעמיד באמצעות העין את כמות האוכל שאתם אוכלים כך שתהיה זהה כמה שאפשר לכמות האוכל הרשומה לכם בתפריט. זיכרו שכדי שהתפריט באמת יעבוד, יש צורך לדבוק בו כמה שניתן וכל חריגה מעכבת את התהליך. אז נכון שלא תמיד נוכל לשלוט בכל סיטואציה וללכת במאת האחוזים אחרי לו"ז הארוחות שלנו, אבל עדיף שנדבוק ב90% ולא ב50%.

אז לסיכום

בעולם של היום אנחנו אנשים עסוקים יותר, אנחנו זזים יותר ואנחנו עם פחות זמן פנוי. אני תמיד אומר שאם משהו באמת חשוב למישהו, הוא ימצא את הזמן לעשות אותו ואני בעצמי תמיד מקדיש שעה ביום להכין לי את כלל הארוחות שלי כך שלא אצטרך לחרוג מהתפריט וכמוני עוד הרבה אנשים אחרים. אבל אם קורים לכם מצבים שבהם כבר נתקעתם ואין אפשרות לאכול ארוחה מהתפריט, אז המטרה בכתבה הזו היא להראות לכם שאפשר להיצמד לתפריט כמה שניתן גם ע"י אכילה בחוץ ולמזער נזקים.
הקפידו על הטיפים שנתתי במידה ויצא לכם לאכול בחוץ וכך תוכלו לחסוך מאות קלוריות מיותרות שהיו מאטות אתכם בתהליך.

בהצלחה !

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !