• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
ליעד גולדמן - דיאטן קליני
זמן קריאה: 3 דק׳

לאורך השנים יוצא לי לראות הרבה אנשים שמתחילים תהליך של חיטוב או דיאטה והדבר הראשון שהם אומרים לי זה "אני רוצה לרדת במשקל וכמה שיותר  אז יותר טוב"!
אז זהו, שלא!
הגישה המוטעת של רוב האנשים היא שבתהליך של חיטוב ודיאטה צריכים לאבד כמה שיותר משקל וכמה שיותר מהר.
אז לפני הכול בואו נבין ממה מורכב גופנו. ישנן כמה רקמות: רקמת שומן, שריר ונוזלים(מים), שמהווים חלק נכבד מגופנו. הגוף האידיאלי שרוב האנשים מחפשים הוא גוף כמה שיותר שרירי עם כמה שפחות אחוז או רקמת שומן.
 

כיצד משיגים זאת? שגרת אימונים מותאמת הכוללת אימוני התנגדות ואימוני אירובי, תזונה מותאמת וכמובן שעות שינה מספקות. ישנם אנשים שמתחילים להתאמן אימוני התנגדות ( חדר כושר, משקל עצמי וכדומה)  תוך תהליך של חיטוב ודיאטה, אותם אנשים מחפשים לאבד כמה שיותר משקל מגופם אך לא מבינים למה הם רואים בפועל שהם מתחטבים ויורדים בהיקפים ובאחוז השומן אך המשקל לא זז.

אנו צריכים להבין דבר חשוב: יתכן כי אותם אנשים מעלים מסת שריר תוך ירידה באחוז השומן, כן כן תתפלאו אבל דבר כזה יכול לקרות.
כאשר אדם מתחיל להתאמן או חוזר לאחר תקופה ממושכת של הפסקה, הגוף לא רגיל לאותו סטרס חיצוני(אימוני התנגדות) ומגיב בהתאם, כיצד הוא מגיב? הוא מגדיל את מסת השריר.
אותם אנשים גם נמצאים לצורך העניין בגירעון קלורי , כי הרי אמרנו שהם בתהליך של דיאטה וחיטוב, לכן גופם מנצל את החלבון שהם אוכלים לטובת בניית רקמת שריר, תוך פירוק של רקמת שומן עקב צורך באנרגיה על  מנת להתקיים.
מה שקורה בפועל הוא שמשקל הגוף לא משתנה ואף יכול לעלות במקרים מסוימים, אך הרכב הגוף משתנה לטובת מסת השריר. ישנם אנשים נוספים שאצלם יכול להתרחש תהליך שכזה, אלו אנשים שמשתמשים בסטרואידים אנבוליים, כמובן שעל זה אני לא ממליץ ולא אמליץ לעולם עקב הסכנות הנוראיות התמונות בהם.
כמו כן אציין ואומר שלא אצל כל האנשים מתרחש תהליך שכזה אך הוא בהחלט אפשרי ולא תמיד צריכים להיות בלחץ ובסטרס כאשר רואים שהמשקל לא זז, מה שחשוב באמת הוא ממה מורכב גופנו ולא משקל הגוף. קחו לדוגמא שני אנשים ששוקלים 100 קילוגרם, האחד מפתח גוף בעל 8% שומן לצורך העניין והשני אדם בעל עודף משקל, אשר אחוז השומן שלו הוא 30%, שניהם שוקלים אותו דבר, אך הרכב הגוף שלהם שונה לחלוטין. כך שחברים, מה שבאמת חשוב הוא קודם כל הבריאות הכללית שלנו, מסת השריר שלנו, אחוז השומן ולא משקל גופנו.

לסיכום, זכרו משקל הוא רק מספר ומה שחשוב היא הנראות הכללית שלנו וכמובן שנהיה מרוצים, בהצלחה לכולם בתהליך החיטוב הקרוב.

 

כותב: ליעד גולדמן, דיאטן קליני וספורט, B.sc במדעי התזונה.

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !