• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
צוות ישראלבודי
זמן קריאה: 3 דק׳

ישנו חשש אצל מתאמנים שעברו תהליך מסויים - איך לשמר על המצב הקיים?
הרי בתהליך זה "קל יותר", יש מסגרת, יש גבולות, יש "שוטר", יש יעדים, יש אופק, השימור הוא מה שמפחיד ונראה קשה כי כשחוזרים לחיים הרגילים בלי מסגרת נוקשה (או פחות נוקשה) אפשר בקלות לחזור חזרה למה שהיינו ויותר מזה - אז זהו שלדעתי השימור הוא הרבה יותר קל, פשוט צריך להתנהל ולהגיע אליו בצורה נכונה.

 


מתאמן שהיה במסגרת מסויימת למשל של חיטוב, הגיע ליעד שלו מבחינת מראה/אחוז שומן ומרוצה ורק רוצה לשמר, המטרה הראשונית תהיה ליצור איזון מבחינת התזונה - להרגיל את הגוף לאכול יותר.
זה חשוב כי בד"כ במסגרת תזונה למטרת חיטוב (ליעד שרוב המתאמנים שואפים אליו) מגיעים לרמה מסויימת של תזונה שהיא די או מאוד נוקשה, עם כמות קלוריות יחסית נמוכה, מה שעלול לגרום בטווח הקצר לירידה בחילוף החומרים, שינויים הורמונליים שונים (שינויים בתחושת הרעב ושובע/מצב רוח וכד'), וכמעט בלתי אפשרי לשמור על רמה זו לאורך זמן, מה שעלול להוביל לסטייה מהמסגרת, לפעמים מוגזמת ועלייה מהירה יחסית.
מה שחשוב באיזון חזרה הוא הדרגתיות ומעקב.

כלומר -
לעלות חזרה את כמות המזון בהדרגה (לא נכנס לרכיבים וכמות קלוריות כי זה שונה בין אחד לשני), בהתחלה לאט מאוד ופשוט לעקוב - משקל, מראה/תמונה, היקפים, אחוזי שומן (למי שיש את האופציה) - וככה בהדרגה ליצור מסגרת נוחה יותר.
זה יכול להתחיל חודש ראשון בכמות גדולה יותר של מזון, לאחר מכן אפשר להוסיף יותר גיוונים לתפריט, אפשר לעבור למדידה "לפי העין" במיוחד למי שתמיד הקפיד על כמויות ושקילת המזון - זה נהיה קל לזהות את הכמויות אחרי תקופה של מדידות, לאפשר ארוחות גדולות יותר בסופי שבוע, פעם או פעמיים בשבוע מסעדה - והלאה והלאה.

החוכמה היא לעשות את זה בהדרגה ולעקוב אחרי ההתקדמות - כלומר אם אתם מקפידים על המסגרת וקבעתם שפעמיים בשבוע אתם אוכלים ארוחה גדולה במסעדה ואתם שמים לב שמתחילה עלייה מהירה באחוז השומן/משקל, כנראה שהתוספת הייתה מוגזמת בשלב זה, ואולי בשלב מאוחר יותר זה כן יהיה במקום.


כמובן שאני חייב לציין כמו תמיד את נושא הגנטיקה אבל הפעם עם טוויסט -מתאמן עם נטייה להשמנה יהיה צריך להיות יותר זהיר בחזרה לשיגרה כי יש לו סיכוי גדול יותר לעלות מהר יותר.

אבל פה הטוויסט - ואני לא מדבר עכשיו על מחקרים אני מדבר על נתונים מהשטח - וזה משהו שראיתי לא מעט - מתאמנים עם נטייה להשמנה - שהיו שמנים, חזרו בהדרגה לאכול רגיל וכמויות גדולות מאוד ופתאום הגוף השתנה ומקבל את הכמויות והם לא משמינים.
כמובן שזה לא אומר שהם כל היום אוכלים עוגות וגלידות, אבל אותה כמות שבעבר הייתה גורמת להם לעלייה (אפילו אם זה מזון בריא ואיכותי) מאפשרת מצב שבו הגוף קולט ומנצל ביעילות את המזון.


שורה תחתונה - עשיתם שינוי, הגעתם ליעד, תשמרו על מסגרת מסויימת, תשמרו על ההרגלים השונים שעזרו לכם לעשות את השינוי, תאפשרו לעצמכם יותר הקלות אבל בהדרגה - תמיד להיות במעקב וביקורת וככה תראו איך אפשר לשמור על התוצאות ולהישאר שפויים

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !