• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
חיים קנפו - יועץ לתזונה וכושר
זמן קריאה: 3 דק׳

"תוך כמה זמן אני אראה תוצאות?" השאלה האולטימטיבית, שאלה שכל לקוח שמגיע אליי שואל.

כבעל ניסיון, ניתן לתת מענה לשאלה זו ולהעריך בצורה די מדויקת מה תהיה התוצאה שניתן יהיה להגיע אליה ובכמה זמן.
בקצרה, הממוצע יהיה לרוב (בחיטוב) ירידה של 2 - 3 ק"ג בחודש, 1% - 3% שומן - שכמובן יתבטא בירידה בהיקפים (שומן ושריר).
אבל שמתחילים תהליך מסוים זו לא צריכה להיות ההתמקדות העיקרית.
תהליך שאני מגדיר אותו מוצלח הוא תהליך שבו האדם מצליח לראות שינוי בגוף, שומר על כוחו או אפילו מתחזק, מרגיש תחושת אנרגיה טובה במשך היום, לא רעב מדי או בכלל לא רעב (הכוונה לרעב לא לחשקים), ובגדול שתהיה לו מסגרת קלה שיוכל להתמיד בה לאורך זמן.
אני אישית לא מתנגד לקצת "קיצוניות", במידה וישנה מטרה ממוקדת לטווח קצר (חתונה, פאנג'ויה, חו"ל). יש את אלו שיעדיפו "לסבול" כדי לראות שינויים מהירים יותר, ומוכנים לשלם את המחיר של הקושי בתהליך שכזה, אבל לרוב האנשים זה יגרום לנפילות שיובילו לתסכול שיוביל לחוסר התמדה או אפילו להפסקת התהליך לגמרי.
הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא למצוא את המסגרת ההתחלתית שמתאימה, מסגרת שיחסית לא יהיה קשה להתמיד בה, אבל עדיין תספק תוצאה כלשהיא שתדרבן המשך התמדה.


לאחר שיצרנו מסגרת והתמדנו בה יש לבחון את ההתקדמות. תוצאה היא חלק חשוב בתהליך, וכל מסגרת -  קלה ככל שתהיה, לאורך זמן עלולה להיות לא פשוטה בכלל.
לרוב, יהיה צורך לבצע שינויים שיאפשרו המשך התקדמות, מה שמצד אחד הופך את התהליך ליותר נוקשה, אבל מצד שני התחלה טובה ונוחה מכינה את האדם לשינויים עתידיים קטנים, לעומת כניסה מיידית ממצב של התפזרות למסגרת נוקשה מדי.

גורמים המשפיעים על התהליך

חשוב לדעת, אחד הדברים הכי חשובים בהקשר לתוצאות הוא אי אפשר להבטיח תוצאות!!!

  1. גנטיקה - היא זו שתהיה חלק עיקרי בתהליך - בקצב השינוי, איך הגוף יראה בסיום התהליך, עד כמה קשה יהיה להתמיד בתהליך, לאיזו תוצאה ניתן להגיע, ועוד.
  2. "מחקרים" - רוב המחקרים מראים את זה בצורה מאוד פשוטה - תכניס כמות קלוריות יותר קטנה ממה שאתה מוציא ואתה תראה שינוי לצורך ירידה. בגדול זה נכון, אבל אנחנו לא חיים בתנאי מעבדה, והסביבה שלנו דינמית ומשתנה, וישנם גורמים רבים שהופכים את החיים שלנו לפחות מדויקים, מה שהופך את ה"נוסחא" הזו כחלק ממכלול ולא העיקר.
  3. יכולת התמדה - כפי שציינתי ישנו שוני בין אחד לשני בקצב השינוי והקושי בהתמדה, ולכן  ישנם מצבים שאדם לא יצליח להתמיד לאורך זמן ולעמוד בקשיים הדרושים להגיע לתוצאה הרצויה.
  4. ציפיות לא ריאליות - אין בעיה לקבל השראה ומוטיבציה מדמות מסוימת אותה אתם "מעריצים" אבל עדיין צריך לדעת לקבל את העובדה שלכל אחד הגוף המיוחד שלו ויש מצב שלא תצליחו להראות דומים לאותה דמות, ולא משנה כמה מאמץ תשקיעו.  ציפייה ריאלית תחסוך לכם הרבה תסכול.
    ובזה הרשת אשמה גדולה - תמונות באינסטגרם/פייסבוק של דוגמנים מחו"ל וגם מהארץ שמציגים את גופם עם מסר שהכל אפשרי, רק ששוכחים לציין כמה הם משקיעים מבחינת תזונה, אימונים, גנטיקה טובה שאפשרה להגיע למצב הזה, ובחלק לא קטן שימוש בחומרים אסורים.   


שורה תחתונה

למצוא מסגרת התחלתית "נוחה" אך עם מוכנות לקשיים וויתורים, להיות סבלניים ולהתמיד!!!


מאת חיים קנפו - יועץ תזונת ספורט בוגר מכללת שיאים, ומאמן כושר מוסמך מטעם וינגייט.
יועץ תזונה ברשת "ישראלבודי" - תוספי תזונה וייעוץ מקצועי לספורטאים

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !