• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 4 דק׳

הגזמתם ואכלתם מה שאסור? חרגתם? תתקדמו! 
נסו להיזכר בפעם האחרונה ששברת וחרגתם מהתפריט שלכם. 
כמה מעצבן זה שאתם מקפידים על תפריט, מנסים לרדת במשקל ולהתחטב, ופתאום איזו חריגה משבשת לכם את הכל. התאמנתם היום, מדדתם את האוכל, הקפדתם על הכל, ופתאום, משלל סיבות מגוונות, אתם נופלים ואוכלים משהו שאסור. כי התגעגתם, כי מישהו הציע לכם, כי לא היה לכם נעים, כי חמותכם איימה עליכם בארוחת הערב או סבתא שלכם עשתה לכם מצפון בשישי... ובסוף גם שאתם אוכלים את מה שלא היה לכם בתפריט, אתם מתחרטים ואוכלים את הלב. 
ופה זה לא נגמר, מה שיותר גרוע שלפעמים אנחנו אומרים לעצמנו שאם כבר הרסנו, אז נהרוס עד הסוף ויאללה מותר לנו עוד.
או שאם השטן הזה לא השתלט עלינו אנחנו עדיין אומרים לעצמנו, לעזעזל, הרסתי עם החריגה הזו, זה אבוד וכבר לא משנה, לא איכפת לי מהדיאטה ופשוט יוצאים מהשגרה. 
על זה תוסיפו שלמחרת אתם לפעמים נשקלים, רואים איזו קפיצה במשקל ובכלל מאבדים את העשתונות. 

אז בואו תיקחו טיפ קל מאוד לצרה מאוד מאוד גדולה של רבים מאיתנו:

לא משנה מה עשיתם, חרגתם ועצרתם או שחרגתם והמשכתם לשחרר בלי הכרה, החוכמה להתגבר על הטעות שנעשתה היא אחת ויחידה -  לחזור לשגרה ! 
לא לנסות לתקן, לא לנסות לפצות, לא לנסות לאזן! כלום!  פשוט חיזרו לשגרה.

כאשר אנחנו מנסים לאזן, "אני אוריד פה כי אכלתי שם יותר", אנחנו למעשה מייצרים יותר נזק מאשר תועלת, במיוחד שיש לנו תפריט מסודר שנבנה מראש למידות שלנו. 
ראשית, אין לנו בקרה אמיתית כמה חרגנו וכמה אנחנו צריכים להוריד, בוא נראה אתכם מחשבים את זה במדוייק.  לפעמים ההורדה שנעשה עכשיו ותראה לנו הגיונית לתיקון הנזק ממקודם, אבל תהיה מוגזמת או פשוט לא נכונה, הן מבחינה קלורית, הן מבחינת הרכב המזון, רמת השובע שהוא היה אמור להעניק לנו והאיכות התזונתית. לא פעם אותן ההפחתות והקיזוזים יגרמו לחסרים פיזיים או פסיכולוגיים כאלו שבסופו של דבר יגרמו לפיצוי יתר, חריגות נוספות ותסכול משמעותי אפילו יותר. 
לא צריכים להיות גאונים גדולים בכדי להבין ששקית במבה שיש בה 430 קלוריות לא תשביע אותנו כמו 4 פרוסות לחם קל + טונה שלמה במים + כף טחינה + 2 ירקות השווים לאותם 430 'קלוריות או 10 פרכיות אורז של פיטנס + גביע קוטג' 3% שומן + 5 זיתים + 1 ירק 

ההפחתה והתיקון הלא מבוקר שעשינו יכול להתנקם בנו ביום או אפילו ביומיים שלאחר מכן ויגרום לנו לרצות לאכול או לנשנש אפילו יותר.
בפן הפסיכולוגי – אולי הורדתי יותר מידי? אולי לא הורדתי מספיק, אולי חסר לי משהו? 
בפן הפיזיולוגי – תחושת שובע פחות טובה ותחושת רעב גדולה יותר. תחושת מלאות או ריקנות מוגזמת עד למצב של כאבי בטן.

אם כך, מה הפתרון? מה לעשות?  3 שלבים וזהו:

1. לא להשקל ביום יומיים שלאחר החריגה, יש סיכוי שתראו קפיצה במשקל עקב צבירת נוזלים זמנית ותכולת קיבה גדולה יותר. זה לא שומן! אלו מים!

2. לא לשנות את האוכל שלכם ולא להפחית כלום מהתפריט, את זה הבנו. 
מה שכן, אם אכלת וחרגתם ונשארה לכם עוד ארוחה לאותו היום ואתם ממש מפוצצים, אל תדחפו בכוח. פשוט תסיימו את היום שלכם בלעדיה. 

3. הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות הוא להוסיף של פעילות אירובית, וזהו. עוד 60-90 דקות של הליכה או ריצה קלה ביום שלמחרת או באותו הערב. זאת ההתחשבנות היחידה שיכולה לסייע פה ואפילו לשפר קצת את מצב הרוח והתחושה המבאסת. רק עשו לי טובה, אם אתם רגילים ללכת תלכו ואל תתחילו להתחכם ולרוץ, זה לא הזמן.


זכרו, בכדי להשמין 1 קג של שומן , עליכם לחרוג ב כ 9400 קלוריות ויותר מהתפריט הרגיל שלכם. מדובר על סכום קלורי שלא פשוט בכלל להגיע אליו. (10 פיתות יתנו לנו 2500 קלוריות! 10 סופגניות יתנו לנו 5000 קלוריות ארוחת ביגמק במקדנולדס תתן לנו סביב ה 1000 קלוריות).
לכן, גם אם חרגתם והשתגעתם עם האוכל, אז "בזבזתם"/"שרפתם"/"הרסתם" לכל היותר יום או יומיים מהדיאטה שלכם. בהחלט לא את כל הדיאטה ובהחלט לא משהו משמעותי.
תחשבו, האם שווה לכם לאבד יום אחד בדיאטה או לצאת ממנה לגמרי? 
אז הפסדתם יום , תתקדמו!

צפו בגיל גרנות ונלי כהן מסבירים על מה עושים אם חורגים מהתפריט

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !