• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
ארבל - צוות ישראלבודי
זמן קריאה: 6 דק׳

לאורך השנים יצא לי לדבר לא פעם עם מתאמנים בחדר הכושר שאינם קשורים בעליל לתחום פיתוח הגוף,אלה הם למעשה הרוב המכריע של המתאמנים בחדר הכושר בארץ ובעולם,ושאלה אחת ששותפי האימונים שלי ואני נשאלנו שוב ושוב הייתה "איך אתם מצליחים להתאמן כל כך חזק ?"  ,הכוונה לא הייה ביחס למשקלי עבודה או אפילו תוכנית אימונים ,השאלה הייתה מכוונת כלפי העובדה שאנחנו היינו שם יום-יום,מתאמנים חזק,מרוכזים באימון,עם רצח בעיניים ולא מחליפים מילה עם אף אחד עד שהאימון לא נגמר ,רוב המתאמנים לא נמצאים ב"שלב " הזה מבחינת אימונים ,לעיתים זה נראה כאילו אנשים מפחדים להתאמן חזק ,אבל אני מאמין שזה רחוק מהאמת ,עוד לא רעיתי בן אדם אחד שלא נהנה מהשדרוג לאימונים יותר אינטנסיביים.


האמת היא ? שלמפתח גוף זה הרבה יותר קל להיות "משוגע" באימונים שלו ולתת 100 אחוז כל פעם שהוא נכנס למכון וזה משתי סיבות , אחת מהן היא שאני מאמין שאנשים שבחרו להתעסק בפיתוח גוף ברמות היותר גבוהות שלו (או כל ספורט תחרותי אחר) ניחנים בסוג של פרפקציוניזם מולד ככה שלא משנה באיזה תחום הם בוחרים להתעסק בו ,הם היו משקיעים את אותה כמות של זמן ומרץ שהם משקיעים בפיתוח גוף היום (אני תמיד נהנה לדמיין מפתח גוף HARDCORE בתור שחקן שחמט HARDCORE   J ) והסיבה השנייה היא שלמפתחי הגוף המטרה תמיד מול העיניים,למעשה מפתח גוף מתדלק את המוטיבציה והאינטנסיביות שלו באופן יום יומי ,בין אם זה יהיה לקרוא מגזינים שקשורים לתחום  ,לצפות בסרטים שקשורים לתחום וכו',אבל הנקודה המרכזית היא שמפתח גוף תמיד יודע לאן הוא הולך ,לא משנה איפה הוא נמצא באותו זמן ביחס למטרות שלו ,הוא יודע בוודאות לאן הוא צריך להגיע בפרק זמן נתון ,זה הופך את הפעילות במכון הכושר למשהו שהוא הרבה מעבר ל"עונש" שהרבה אנשים מסתכלים על זה ,אלא זה הופך את השעות שלו במכון לשעות הכי חשובות ביום שלו ,וכל דקה מהן היא קריטית. למתאמן הממוצע אין ממש משהו שידחוף אותו הלאה וזה מתחבר בישירות למאמר הקודם שלי ,כשאין מטרה ואין תוכנית בסיס להשגת המטרה ,איך אפשר לצפות שמישהו ייתן 100 אחוז מעצמו ?

אז איך למעשה מתדלקים את המוטיבציה ?

שינוי במנטאליות זה לא דבר קל ,אף שינוי בחיים הוא לא קל.

הדבר הראשון שנדרש מכם זה שינוי במילת הציווי בכל משפט שלכם ,כן אני יודע ,כרגע אתם חושבים "זה אתר פיתוח גוף או הבגרות בלשון " אבל תזרמו איתי רגע .

אתם נדרשים להחליף את המילה "צריך" במילה "חייב" ,כלומר המשפט "אני צריך ללכת למכון היום "


הופך ל"אני חייב ללכת למכון היום " ,המשפט "אני צריך לעשות 10 חזרות " הופך ל"אני חייב לעשות 10 חזרות " וכן הלאה וכן הלאה. אפילו השינוי הקטן הזה ,מכניס מוטיב חדש של רצינות לאימון שלכם ,כאשר למעשה אתם לא משאירים לעצמכם ברירה אלא להגיע למטרות שהצבתם בתחילת האימון,באש או במים אתם תשיגו את מה שרצים ,ומפה כדור השלג מתחיל להתגלגל .


כאן למעשה טמון "הסוד" (רק שלא יתבעו אותי על זכויות יוצרים ) למנטאליות הזאת ,הרעיון הוא לא להשאיר דברים באופן כללי מדי ,בתמונות גדולות מדי,זה משאיר מקום לטעויות ,ומעל הכול ? זה ישבור אתכם ,אני אוהב להשתמש בשיטה שגנבתי ישירות מתוך ההתנהלות של "אלכוהוליסטים אנונימיים" (אל תשאלו  אלכוהוליסט קם בבוקר ואומר "היום אני לא שותה" וזה בדיוק מה שאני רוצה שאתם תעשו ,רק עם טוויסט קטן ,תקומו בבוקר ותגידו לעצמכם "היום אני אתאמן חזק " ,"היום אני אתמיד באירובי שלי" ,"היום אני נצמד לתוכנית תזונה שלי " וכו' , אחת הסיבות שאני מאמין בשיטה של "יום-יום" היא מהיכרות שלי עם עצמי ,אם אני אגיד לעצמי "אוקי עכשיו אתה חייב להתאמן חזק שנה/שנתיים/אינסוף " זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית ,זה נראה נטל גדול מדי ,אבל אם אני אומר לעצמי "היום אני חייב X או " את זה אני יכול לבצע ,ככה לאט-לאט הימים הופכים לשבועות והשבועות לחודשים ,ובלי ששמתם לב אתם הופכים לאותם חבר'ה שמתאמנים במכון עם רצינות תהומית ,ונחשו מה ? כנראה שגם השגתם את המטרות שלכם על הדרך,או שלפחות אתם הרבה יותר קרובים.

אוקי אז אני אינטנסיבי ,איך אני שומר על זה ?

לכל אחד יש תקופות שנשבר לו ,ולא תמיד אפשר להחזיק בכוחות עצמו בתחום הזה שהוא לא פשוט בכלל ,שינויים בגוף שלנו לוקחים זמן ואפילו עם האימונים הכי טובים בעולם והתזונה הכי מדויקת ,עדיין צריך הרבה סבלנות ,לא פלא שהרבה אנשים פורשים באמצע ,הדרך הכי טובה לשמור על האש הזאת בבטן בוערת,זה שותף אימונים איכותי.


בעייני לשותף אימונים יש חשיבות גדולה מאוד בהתקדמות ,אני יכול לספור לפחות עשרה אימונים בחיים שלי שלא הייתי מצליח לסיים בכלל בלי השותף אימונים שלי ,ואותו דבר תופס לגבי התוכניות תזונה ,לפעמים צריך מישהו מהצד שיזכיר לנו שיש לנו מטרה ואנחנו צריכים להקריב כדי להגיע לשם,שותף אימונים יהיה זה שייתן לך בעיטה בתחת (לפחות מטפורית ) באימונים שאתה נגרר ועושה חצי עבודה,ואתם תצטרכו לעשות את אותו דבר בשבילו.


מאידך שותף אימונים לא יכול לפגוע באימונים,תבחרו את שותף האימונים שלכם בקפידה,אתם לא צריכים להיות החברים הכי טובים מחוץ למכון ,אתם רק אמורים לתרום אחד לשני באימונים ,לא פחות ולא יותר.

סבבה,אז יש לי שותף אימונים והוא פסיכי לגמרי , מה עכשיו ?

עוד שיטה שאני אוהב להשתמש בה,זה לשמור תמיד על המטרה מול העיניים במובן מילולי,זה לא נותן לכם לשכוח שאתם בדרך לאן שהוא ,אחת הדרכים ליישם את השיטה הזאת היא להדפיס תמונות של גוף המטרה ולתלות במקומות מפתח בבית שתראו אותם הרבה (על הדרך מומלץ להרגיע את אמא שלא תחשוד בנטיות המיניות שלכם J ) ,שיטה קצת פחות בולטת לעין (וקצת פחות מטרידה את האורחים ) זה לתלות משפטי מוטיבציה ,אני זוכר כשממש התחלתי להתאמן סבלתי מעודף משקל רציני מאוד ,וכחלק מהצעדים שעשיתי כדי להתמיד בדיאטה ,הדבקתי מעל המיטה שלי שלט בגודל A3 שרשום עליו "אתה מה שאתה אוכל" ככה שזה הדבר הראשון שאני רואה כשאני קם בבוקר ,והדבר האחרון שאני רואה לפני שאני הולך לישון,לא חסרים משפטי מוטיבציה שמתאימים לכל מתאמן ,החל מהמתאמן הכי חפיפניק שיש ,ועד למפתח הגוף הכי קיצוני.


דוגמאות למשפטי מוטיבציה :

למתאמן הממוצע: "קשה באימונים קל בים"

למפתח גוף הקיצוני " כאב זאת חולשה שעוזבת את הגוף "


לסיכום,הרעיון הכללי הוא לא מסובך מדי ,והביצוע פשוט מאוד (אם רק תרצו בכך ) אתם צריכים בתור מתאמנים לייצר לעצמכם מסגרת שלא מאפשרת לכם לוותר לעצמכם או להרים ידיים בדרך למטרה,ברגע שהכנסתם את עצמכם לתוך אותה מסגרת ,האינטנסיביות תצמח כבר מעצמה.


עורך: 
גיל גרנות - מאמן ויועץ בריאות וכושר. מרצה בבית הספר למאמנים "שיאים" באוניברסיטת ת"א בנושא תוספי תזונה. ומייסד רשת ישראלבודי.

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !