• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
עידן ציטיאט - מאמן כושר
זמן קריאה: 2 דק׳

"אני מתאמן ומתאמן ולא מצליח להתקדם...זה המבנה שלי, אין מה לעשות.." – מוכר לכם המשפט הזה? פעמים רבות אני נתקל במתאמנים ממורמרים בחדר הכושר, שמאשימים את הגנטיקה שלהם באי ההתקדמות שלהם וחוסר ההצלחה בהשגת מטרותיהם בחדר הכושר.

היום אני רוצה לכתוב לכם, אלה שלא בורכו ב"גנטיקת פלאים", דווקא לאלה שנלחמים על כל גרם של שריר, ובעצם? רובנו.
דבר ראשון, חשוב שתדעו שהגנטיקה היא אכן דבר חשוב בתחום פיתוח הגוף. היא דבר הכרחי אצל מפתחי הגוף התחרותיים. אך חשוב להבין שגנטיקה היא עוד גורם שמשפיע על ההתקדמות שלנו, ואני שם דגש על ה-עוד. תזונה נכונה, אימונים נכונים ושינה טובה ואיכותית, הן מילות המפתח. קיימות הרבה סיבות לכך שההתקדמות שלנו איטית מאוד, ואף נעצרת.

אני אתחיל דווקא עם האימונים שלנו.
כמה פעמים קרה לכם שהרמתם משקלים כבדים יותר ממה שאתם מסוגלים באמת? כמה פעמים קרה לכם שבמקום לעשות 10 חזרות עשיתם 6? וכל זה בשביל להרשים או לנסות לחקות את זה שיושב לידכם או את זה שאתם עובדים איתו על אותו מכשיר? חבר'ה, אתם צריכים להבין שכשאתם בחדר כושר אתם לא נמצאים בתחרות, כל אחד מתקדם בקצב שלו. עבודה נכונה, איטית ומבוקרת היא אחת מהעקרונות החשובים באימון.

מצד שני, אני מכיר כאלה שעובדים עם משקלים נמוכים מידי, וגורמים לפספוס עיקרון חשוב בפיתוח הגוף – עומס יסף. עיקרון זה אומר שצריך להעמיס על הגוף גירוי גבוה יותר ממה שהוא מורגל אליו. דבר זה בעצם יביא את התפקוד הגופני לרמה יותר גבוהה מזו שקדמה לו לפני האימון, וייתן לשריר לגיטימציה לגדול (נניח אם עושים 10 חזרות בתרגיל מסוים, צריך שהחזרה האחרונה תתבצע בקושי). 


מאת עידן ציטיאט, מאמן כושר מוסמך מטעם "וינגייט".

עורך: גיל גרנות - מאמן ויועץ בריאות וכושר. מרצה בבית הספר למאמנים "שיאים" באוניברסיטת ת"א בנושא תוספי תזונה. ומייסד רשת ישראלבודי.

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !