• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
תמיר דזן - יועץ תזונה וכושר
זמן קריאה: 2 דק׳

כשעולה לאוויר המילה "צום", רובנו באופן אינטואיטיבי נזכרים בצום של יום כיפור. אולם אנחנו לפני צום מעט אחר הלא הוא צום ט' באב.
זהו צום קצר יותר וחלק קטן יותר מהאוכלוסייה נוהגים לצום אותו, אבל בשביל אלו שכן הכנתי כמה טיפים כדי לעבור אותו בשלום, עם כמה שפחות פגיעה בכל תהליך כזה או אחר שבו אתם מצויים, בין אם מדובר בחיטוב, עלייה במסה או שימור.

ראשית, יש לדבר על ההכנה המקדימה לצום:

1. כדאי להכניס את הארוחות הרגילות ביום שלפני הצום, אולם ניתן ואף כדאי להגדיל ב50% את כמות הפחמימות. כלומר אם יש לכם בארוחה 2 פרוסות לחם קחו 3, אם יש לכם 100 ג' אורז קחו 150 וכו.
חשוב לשמור, גם בשגרה ובפרט בצום, על פחמימות מורכבות שתורמות לתחושת שובע גבוהה יותר.

2. הקפידו על שתיית מים מספקת כבר לפני הצום. נסו להכניס לפחות 40-50 מ"ל מים בעבור כל ק"ג משקל גוף. כלומר גבר במשקל 75 ק"ג יצטרך לפחות 3 ליטר מים וזה במצב אידיאלי שגרתי. לפני צום כדאי ואף רצוי להעלות במעט את צריכת המים.
נסו להימנע ממשקאות המכילים קפאין. אפילו אם הם דלי קלוריות כמו קפה או דיאט קולה, הקפאין משתן וגורם לאובדן נוזלים מה שיגרום לכם להיות יותר צמאים במהלך הצום.

3. עיכול ותיבול – מאכלים ותבשילים שעשירים בתיבול כבד ובמלח יכילו כמויות גבוהות מאוד של נתרן. הנתרן הינו פועל גם כמשתן ויכול להביא לתחושת צמא מוגברת, נסו להימנע ממאכלים אלו ומתוספת מלח באופן כללי לפני הצום.
הקפידו על צריכת מאכלים שאתם רגילים אליהם ומתעכלים בצורה אופטימלית בגופכם. חלק חשוב מלעבור צום בצורה טובה זה לא לסבול מבטן נפוחה ותחושה לא נעימה.

לאחר הצום מומלץ לא להכביד על הגוף, אלא להכניס ארוחת ביניים קטנה המכילה מזון שקל יחסית לעיכול כמו פרי או אפילו פרוסת לחם עם ריבה, במסגרת הקלורית המותאמת לכם כמובן. יש לצרוך נוזלים בסוף הצום כדי לפצות על החוסר בשתייה. אפשר להתחיל עם כוס תה.
כשעה לאחר מכן כבר ניתן לחזור לתפריט אבל לא להכביד, אפשר להסתפק בארוחת ערב שתכלול חלבון רזה, ירקות ופחמימה מורכבת. למחרת כבר אפשר לחזור לאכול כרגיל לפי התפריט.

חשוב מאוד לא להתאמן ביום של הצום כיוון שהיכולת של הגוף להתאושש תהיה לא אידיאלית והאימון עשוי להיות פחות אפקטיבי כתוצאה מכך.

צום קל.

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !