• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 6 דק׳

כמעט כולנו מכירים את הסצנה מהסרט "pumping iron", שבה ניתן לראות את ארנולד שוורצנגר חוגג את זכייתו בתחרות "מר אולימפיה" בשנת 1975, כשהוא מעשן ג'וינט, אוכל עוף מטוגן ולובש את החולצה המפורסמת עם הכיתוב " Arnold is Numbero Uno".  זוהי ללא ספק תמונה נהדרת שמוכרת להרבה מתאמנים, חובבנים או מנוסים, אך האם אי פעם מישהו מאתנו עצר לרגע לחשוב – מה באמת קורה לשרירים שלנו כשאנחנו מעשנים את אותו ג'וינט תמים לכאורה?

ראשית, יש להבין למה בכלל אנשים מחפשים צורך לעשן סמים.  אף על פי היותם לא חוקיים, מסוכנים ובעייתיים לשימוש ע"י רבים ממעגלי החברה המוכרים לנו, הרבה מוצאים באותם סמים מפלט של רוגע, השראה או אפילו סתם דרך להעביר את הזמן – לשבת עם חברים על איזה ג'וינט.

בין אם אתם מאילו שבוחרים לא לעשן ובין אם אתם מאלה אשר בוחרים שכן, הכתבה הזו פונה אליכם, שבעצם יוצגו בפניכם האפקטים של עישון סמים על מה שחשוב לכולנו בסופו של דבר – מסת השריר. מצד אחד, אין הוכחה מדעית מוצקה ומשמעותית אשר אומרת שהסמים גורמים לאיזושהי בעיה גורפת, אולם מצד שני, יש לא קצת עדויות שאומרות אחרת, ועליהן תדעו מיד.

THC וטסטוסטרון

החומר הפעיל במריחואנה נקרא d9-THC, או בקיצור THC. למרכיב זה יש אינטראקציה פסיכו-אקטיבית על המוח והוא בעצם אחראי לתחושת ה"סוטול" שמרגיש המעשן. מאחר והטסטוסטרון הינו ההורמון האנאבולי העיקרי אשר אחראי לגדילה והתאוששות מסת השריר, שווה לבדוק אם יש לו קשר אל THC.

במחקר שבוצע בשנת 1986, לקחו 4 גברים שאינם מעשנים סמים ונתנו להם 1-2 ג'וינטים המכילים בממוצע 2.8% THC בשני ימים נפרדים. בדיקות דם הראו שהייתה ירידה משמעותית ברמות של הורמון הלוטייניזינג (LH) אשר מעודד הפרשת טסטוסטרון, בנוסף הייתה ירידה קטנה ברמות הטסטוסטרון הכללית (למרות שהרמות עדיין היו בטווח הנורמה). בדיקות נוספות הראו שהייתה עלייה קטנה ברמות הורמון הגדילה (GH) וברמות הקורטיזול (הורמון קטבולי אשר אחראי על פירוק חלבון להפקת גלוקוז). יש לזכור שהנבדקים במחקר ספציפי זה, לא היו מעשנים סמים באופן קבוע.

מחקר נוסף שבוצע בשנת 1975, נותן לנו קצת יותר אינפורמציה על ההשפעות של סמים על אנשים שהם כן מעשנים בתדירות גבוהה יותר. בדיקות דם של 25 סטודנטים זכרים אשר מעשנים בממוצע 5 ג'וינטים בשבוע, הושוו לבדיקות דם של 13 סטודנטים אשר אינם מעשנים כלל. רמות הטסטוסטרון היו בטווח התקין לגיל הנבדק בשתי הקבוצות. מחקר זה מדגים כי כל שינוי הורמונלי אשר נגרם ע"י THC  במעשנים "מזדמנים" בסופו של דבר, יחזור להיות נורמטיבי אצל "משתמשים קבועים".

רוגע

הרבה אנשים צוטטו כשהם אומרים שלסמים יש אפקט חיובי על גופם לאחר שביצעו אימון בחדר הכושר. אחרי כמה שעות של "פאמפ" אינטנסיבי, זה תמיד חיוני לתת לגוף מנוחה הולמת על מנת לאפשר לשרירים לגדול ולהתאושש. אלו שתומכים בעישון סמים, מצהירים כי העישון בעצם גורם להם להרגיש רגועים אחרי האימון הקשה, וזה עשוי להקל על המתח והכאב של הגוף ובכך מאפשר לגוף להתאושש בצורה אופטימלית יותר.

מאנצ'

לא פעם ולא פעמים, אלו מכם שעישנו בטח שמו לב שאחרי שסיימתם עם הג'וינט, אתם לא יכולים להתאפק וחייבים להכניס משהו לפה. התחושה הזו של תיאבון מוגבר היא עוד תופעת לוואי של עישון סמים שלא ניתן להימנע ממנה. מצד אחד, אם המטרה שלך היא לעלות במסה – יכול להיות שתחושת תיאבון תועיל לך ותאפשר לך להכניס עוד קלוריות רצויות לגוף, במיוחד אם אתה בעל גנטיקה בעייתית ומתקשה לעלות במשקל. לעומת זאת, מהצד השני יש את האנשים שמנסים להימנע מלאכול, מפתחי גוף בהכנה לתחרות, אנשים רגילים שנמצאים בדיאטה קפדנית, נשים שמנסות להימנע מאותם פיתויים מתוקים כדי לשמור על הגזרה וכ"ו. עבור אותם אנשים, זה קשה במילא להילחם באותם הפיתויים, כך שהם ממש לא צריכים עוד משהו שישלח אותו רעב למוחם הרעב.

ריכוז מנטלי

סמים עשוים להשפיע גם על יכולת הריכוז של המעשן – הם יכולים להשפיע לרעה על הזיכרון לטווח קצר. אותה תחושה של רוגע שהרגשתם בזמן שעישנתם, יכולה גם לפגוע בכם מנטלית עם אותה תחושה של חוסר דאגה שאתם מקבלים בזמן העישון. סוג זה של אי איזון מנטלי יכול להשפיע על יכולת הריכוז לטווח הקצר והארוך גם בזמן האימון. הדבר האחרון שנרצה להרגיש בזמן שאנחנו במכון, זה חוסר פוקוס ועצלנות. פיתוח גוף, בכל רמה, דורש מסירות וריכוז כדי להשיג תוצאות, בלי קשר למטרת המתאמן, לכן רצוי שלא נאבד יכולות אלו.

עצלנות

יש נטייה נפוצה למעשנים להיכנס למצב של עצלנות. כמובן שאם אתה מחפש להגיע להישגים במכון הכושר, אתה חייב לעבוד קשה. השימוש בסמים יכול להשאיר אותך על הספה בבית, כשהעצלנות נידפת ממך. זה לא קורה לכלל המעשנים, אבל לאלו שכן – צפו למאבק מתמשך עם עצמכם אם להישאר על הספה או לזחול לכיוון המכון.

השורה התחתונה

מסתבר שרוב המחקרים שבוצעו על מנת לבדוק אם יש קשר בין עישון סמים לגדילת מסת השריר מראים כי אין אפקט, או לכל היותר ישנו אפקט קטן. זה אפילו נכון עוד יותר עבור אנשים שמעשנים בתדירות גבוהה יותר.

עם זאת, ישנם סיכונים בריאותיים אחרים שיש להסתכל עליהם – בסופו של יום, הכול תלוי בדרך שבה אתם תבחרו להסתכל על זה. ישנם אנשים שיכולים להישבע שהאימונים הכי טובים ועצימים שלהם קורים שהם מגיעים למכון לאחר שעישנו ג'וינט, לטענתם זה עוזר להם להיות ממוקדים יותר מבדרך כלל. אולם, אחרים טוענים שעישון לפני האימון גורם להם להקאות, בעצלנות, חוסר מסוגלות ואף תחושת ויתור עצמי שמונעת מהם לסיים את האימון.

עקרונית, אם אתם לא מעשנים סמים בדרך כלל, אין סיבה טובה להתחיל כעת. אם אתם מעשנים וזה ואתם מרגישים שזה מאט לכם את ההתקדמות במכון, תימנעו מזה בימים של אימון, יש לקבוע סדר עדיפויות ברור כדי להגיע למטרה שלכם. אם אתם מרגישים שהג'וינט הקטן לפני האימון גורם לכם להתפוצץ במכון ולתת אימונים מעולם אחר – אולי כדאי לכם להמשיך עם זה. רק תוודאו שאתם אוכלים חזה עוף ואורז שהמאנצ' מגיע, ולא כמה משולשי פיצה עם גלידה.

 

לסיכום, כולנו זוכרים את ארנולד באותה סצינה מחזיק את הג'וינט, שעליה סיפרתי לכם בתחילת הכתבה, כולנו שמעו או ראינו תמונות של הדמויות שאנחנו מעריצים מחזיקים ג'וינט קטן ביד ומחייכים למצלמה, אפילו אובאמה,עשה את זה.  כשמתמשים בסמים בצורה מבוקרת, אפשר לקבל תחושה של שמחה, רוגע ויצירתיות מצד אחד, ואפשר לקבל תחושת של בחילה, עצלנות ופחד מצד שני. באיזה צד אתם? אם עישנתם בעבר, אתם בטח יודעים. אם עוד לא ניסיתם, אולי עדיף שתעשו כמוני, תשאירו את הסקרנות לאימונים במכון, ששם תשאלו את עצמכם איך אני יכול להפתיע את הגוף שלי היום ?

 

סימוכין:

https://generationiron.com/marijuana-muscle-growth/2/

https://www.muscleprodigy.com/does-marijuana-affect-muscle-growth

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !