• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 4 דק׳

זהו נגמרו החגים, המאכלים, האלכוהול והפינוקים.
סביר להניח שאתם מאלו שלא חרגו - הרי שמרתם והקפדתם כמוני  , אבל מה לגבי ה"חברים" וקרובי המשפחה שלכם שבוודאי עשו פאשלה או שתיים? רק ביס מהדג של סבתא שמחה ששוחה בשמן ורק חצי חתיכה מתבשיל הבשר של דודה רחל, ואיך לא שתי כפות מהסלט מיונז של דוד יעקב, וחובה מעוגת השכבות של אורנה, קצת פיצוחים בסוף הארוחה, ואולי איזה מלבי פרווה כשר לחג?

 

וכמובן יש את אלו ששחררו לעצמם את הרסן מתוך ידיעה שעוד רגע נגמרים החגים והסעודות וכל אלו מתחלפים בניחוחות הקיץ של חופי הים וריח הכלור בבריכות לצדי בגדי ים צבעוניים וכפכפי אצבע חדשים.
הרי אסור ששום דבר לא יקפוץ החוצה מהמכנס(ון), הכל חייב להיות הדוק ובמקום והכי חשוב שיצטלם כמו שצריך לסטורי הבא.

אבל לא צריך להרגיש לא בנוח - כולנו באותה סירה. או יותר נכון באותו החוף.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שמתרחשות בשלב הזה שבו אתם בשיא התסכול המנטלי והנפיחות הפיזית (שלא בהכרח אומרת שהשמנתם בשומן) היא לנסות לחזור ולאזן את המצב בקיצוניות, כמו אלו שמפסיקים לאכול, או אלו שמורידים לחינם את הקלוריות בצורה קיצונית, כי בד"כ זה יבוא על חשבון הפחמימות שלהם.

אמנם אכלתם והגזמתם בימי החג, אבל זה לא אומר שעכשיו מותר לכם להתעלל בגוף שלכם בכדי לחזור לשגרה.

זכרו חוק נדוש אחד שהפעם עובד גם לטובתכם: מה שיורד מהר עולה מהר וגם להפך, מה שעולה מהר יורד מהר. ולכן אם תפעלו נכון תוכלו לחזור למצב הקודם מלפני החג יחסית מהר מאוד, בלי להיות קיצוניים ולסבול לחינם.

קפיצות מהירות במשקל דווקא לא מעידות על השמנה (שומן). 
כדי להשמין ב-1 ק"ג של שומן טהור עלינו להיות בעודף קלורי של 9,400+ קלוריות, משמע, לאכול במצטבר 9,400 קלוריות יותר ממה שאנחנו אמורים לאכול. 

 

אז מהיכן נובעות הקפיצות הקיצוניות הללו במשקל? נוזלים!
הגוף שלנו יכול לאגור בשרירים, באיברים פנימיים כמו כבד, כליות וכו' כ-300-600 גרם של גליקוגן (תלוי בגודל גופנו). הגליקוגן מורכב בעצם משרשראות ארוכות של פחמימות האגורות בשרירים ומספקות לגוף אנרגיה על פי הצורך. כל גרם כזה, סופח אליו כ-3 גרם של מים, מה שיכול בקלות לגרום לקפיצה במשקל של אפילו 2 ק"ג בן לילה. ומי שירגיש את זה בעיקר הם אותם אנשים שבד"כ לא אוכלים הרבה פחמימות ולפתע "העמיסו". אז אל תיבהלו, המשקל הזה זמני בלבד!

מעבר לכך, תכולת הקיבה שלנו גם מושפעת מנוזלים. גופנו משקיע מאמצים רבים בפירוק המזונות השונים, השומניים והלא שגרתיים (בעזרת נוזלים רבים) במקביל לעובדה שאכלנו הרבה אך עדיין לא התפנינו. בקלות אפשר "להרוויח" עוד 1-3 ק"ג של "פסולת" ונוזלים שמחכים לצאת להם.

אחרי כל החפירה הזאת אז מה הטיפ?

חיזרו לשגרה הרגילה שלכם, לתפריט החיטוב/ההרזיה הקלאסי שלכם מלפני החג. מי שאין לו כזה ובדיוק עכשיו תכנן להתחיל, גם אתם, אל תורידו בצורה קיצונית את הקלוריות ובטח שלא את הפחמימות. ( מצרף לכם לינק למדריך השלם לחיטוב לקיץ).
אל תנסו לתקן ולאזן בכל הכוח רק בגלל שעכשיו את מרגישים שאתם מסוגלים, אחרי חוסר הסדר שהיה לכם בחגים, גדול או קטן ככל שיהיה.
בד"כ הניסיון שלנו לאזן לבד, להוריד פחמימות, לבטל ארוחות, להגדיל ולהעצים את האירובי, בסופו של דבר יהיה בעוכרינו ויכניס אותנו לסחרור, מנטלי ופיזי, של עליות וירידות אף גרועות יותר מאשר בתקופת החג או השבירה, שברוב המקרים יסתיים בהתעוררות חשקים קיצוניים למתוקים, ירידות באנרגיה ובולמוסי רעב לא מוסברים.

 

רוצים לשרוף קצת יותר באימון? תוסיפו עוד קצת זמן לאירובי, אבל גם לא בהגזמה! אנחנו לא רוצים לחזור להיות רעבים ומורעבים בגלל שעשינו הרבה יותר אירובי ממה שהיינו צריכים או בדופק גבוה ממה שאנחנו רגילים.

 

חזרתם לשגרה? עבדו לפי התפריט הקבוע שלכם, לפי תוכנית האימונים הרגילה שלכם, תנו לזה את הזמן הנדרש ומהר מאוד תחזרו לעצמכם. זכרו, מה שיורד מהר עולה מהר וזה גם תופס בכיוון ההפוך :)

גיל גרנות - מאמן ויועץ בריאות וכושר. מרצה בבית הספר למאמנים "שיאים" באוניברסיטת ת"א בנושא תוספי תזונה. ומייסד רשת ישראלבודי.

 

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !