• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
תמיר דזן - יועץ תזונה
זמן קריאה: 3 דק׳

בעולם של היום, ישנן לא מעט חילוקי דעות לגבי חלב ומוצריו.
מצד אחד ישנם כאלו שאומרים שחלב הינו מקור מעולה לסידן, חלבון ועוד רכיבים תזונתיים חשובים. אולם, מצד שני ישנם לא מעט הגורסים כי חלב הינו מזון לא בריא ויש להימנע ממנו בכל מחיר.

אז החלטתי לעשות סדר בנושא ולבדוק את עמדתו של אחד מהארגונים בעלי השם המוביל בעולם, ארגון האוסטאופורוזיס העולמי (IOF).
בואו נהיה כנים, בעולם המודרני של היום ישנם לא מעט ארגונים אינטרסנטים אשר שמים את טובתם הפיננסית או האישית, מעל טובת הציבור . בין אם מדובר בתאגידי ענק שמוכרים חלב ולכן ינחילו לכלל הציבור שחלב הוא חשוב ויש לצרוך ממנו. מנגד, ניתן למצוא ארגונים הדוגלים בטבעונות \ צמחונות \ שחרור לבעלי החיים ואלו יתעקשו שהחלב הינו מזיק ויש להימנע ממנו בכל מחיר, וזאת על מנת לקדם את האג'נדה האידיאולגית שלהם.

אז בעולם כזה, תסלחו לי שאני מאוד סקפטי לגבי הגופים שאני בוחר להקשיב להם ולכן החלטתי ללכת עם ארגון שאין לו אינטרס כלכלי \ אידיאולוגי כזה או אחר, אלא הינו מוגדר כארגון בריאות.
ואלו הן המסקנות העיקריות של ארגון האוסטאופורוזיס העולמי בהקשר התזונתי:
1.במחקר שבוצע בקרב אנשים מבוגרים, נמצא קשר בין צריכת חלבון גבוהה לאחוזים נמוכים יותר של אובדן מסת עצמם הקשורים לגילם המבוגר של הנבדקים.
2.רגישות ללקטוז נמצאה קשורה עם מסת עצמות נמוכה וסיכוי מוגבר לשבר \ סדק בעצמות כתוצאה מצריכת חלב מופחת (פחות סידן).
3.מחקרים בקרב ילדים ובני נוער הראו כי תיסוף בסידן, צריכת מאכלים מועשרים בסידן ואכילת מוצרי חלב הגדילו את השיעור של קליטת המינרלים בעצמות, משמע עצמות חזקות יותר.
4.תיסוף בסידן וויטמין D הפחיתו את הסיכון של אובדן מסת עצם ושברים בעצמות בקרב נשים וגברים מבוגרים (חלב הינו מקור מצוין לשניהם).

אז האם לשתות חלב או לא ?

התשובה שלי היא חד משמעית – אם אינכם רגישים לחלב ומוצריו, אני אכן ממליץ לכם לשלב אותם בתפריט היומי, אבל עליכם לשים לב למספר דברים:
1.מוצרי חלב הינם מקור מעולה לסידן, ויטמין D וחלבון, אבל לפעמים מכילים כמות גבוהה של שומן (במיוחד בגבינות הקשות כמו מוצרלה, צהובה, פרמז'ן וכו) נסו לבחור באופציות הרזות יותר של עד חמישה אחוז שומן.
2.נתרן – מוצרי החלב לרוב מכילים כמות לא מבוטלת של מלח, בגביע שלם של קוטג' נמצא 1000 מ"ג נתרן, אשר מהווה כחצי מכמות הצריכה היומית המומלצת של הנתרן. נמצא קשר ישיר בין עודפי נתרן לבין בעיות לחץ דם ולב ולכן יש להימנע מכמויות מופרזות שלו.
3.ויטמין D אשר מצוי במוצרי חלב משתייך לקבוצת הויטמינים אשר מסיסים בשומן, לכן במידה ואתם צורכים מוצרי חלב רזים יחסית, רצוי לשלב עימם מנת שומן איכותי (בלתי רווי) בהתאם לדרישות הקלוריות של גופכם, ולא בצורה מוגזמת.

לסיכום

לחלב ומוצריו יתרונות בריאותיים לא מעטים. הם עשירים בחלבון, סידן, ויטמין D ועוד.
אולם, יש לשים לב שצורכים מהם כמות נאותה אך לא מופרזת ובייחוד לשים לב לכמות השומן והנתרן. בחרו במוצרי החלב הרזים יותר יחסית (זה נחמד שמישהו אומר שהוא אוכל גבינה צהובה 28% בשביל הסידן והחלבון, אבל מעניין אם הוא יודע שבגבינה צהובה 5% יש יותר משניהם)
וכמובן שימו לב שצריכת הנתרן שלכם לא מופרזת.

 

מקור https://www.iofbonehealth.org/facts-statistics#category-21

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !