• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
מיכל שפונד כספי
זמן קריאה: 3 דק׳

אפשר לדלג על ארוחת הבוקר כדי לחסוך קלוריות

מי שהמציא את השטות הזאת לא רק רוצה שלא נרזה, רוצה שעוד יותר נשמין. סיכמנו כבר מקודם שאין מצב כזה "לחסוך קלוריות" כי הגוף זקוק למנת קלוריות סבירה כדי לחיות, נכון? יפה. עכשיו, ארוחת הבוקר היא הדלק העיקרי של האדם בתחילת היום. כיוון שגוף האדם מתעורר ממצב של צום, יש צורך באנרגיה מיידית לגם למען המשך תפקוד תקין. אנשים שלא אוכלים בבוקר נוטים לעצבנות ומתח וכשמגיעה שעת הצהריים (במקרה הטוב זה מגיע בצהריים, מקרים קיצוניים רבים של חכמולוגים מושכים זאת לערב) הגוף זועק "רוצה אנרגיה!" ואנו מאבדים את השליטה וזוללים...


כשאנו אוכלים ארוחת בוקר מלאה אנו רגועים ומתפקדים טוב כי אנו שבעים ולא חושבים על אוכל. נמצא שארוחת הבוקר הטובה והמזינה ביותר היא קערת דגנים מלאים שניתן לאכול אותה עם חלב או יוגורט (בעלי אינדקס גליקמי נמוך כזכור לכם).

אסור לאכול משעה מסוימת בערב

עוד הפעם האסור הזה? סיכמנו כבר שאנחנו לא בעונש! אז כמו שזרקנו את המילה דיאטה לפח בואו ונזרוק את המילה אסור. אין אסור, יש רצוי, יש אפשר, יש כדאי, יש מילים חיוביות. חוץ מזה, השעות כאן לא קובעות כלום, הרי הגוף שורך קלוריות 24 שעות ביממה. אם אנו למשל אוכלים ארוחת ערב ב19:30 כי "אסור" לאכול משעה 20:00, הולכים לישון ב23:00 וקמים למחרת ב7:00, יש לנו כמעט 12 שעות להיות בצום! שטויות, תגידו, הרוב אנחנו לא מרגישים כי אנחנו ישנים. באמת? שכחתם שיותר מ3 שעות לפני שהולכים לישון אנחנו לא אוכלים ולרוב כשאנחנו עושים זאת מתוך איסור אנחנו מרגישים שוב, תחושת עונש, עושים רונדלים סביב המטבח, מתעצבנים, הולכים לישון, לא נרדמים, ובאמצע הלילה קמים, ל@$&$% הדיאטה (גם את זה העפנו, נכון?), אני רעב!!! ואז מתנפלים על המקרר ואוכלים מכל הבא ליד.
בדיאטה אין מקום לאכול בלילה, אבל יש מקום באורח החיים הבריא. לא לארוחות שחיתות ללא שליטה חלילה כוונתי, אלא לפרי ו1-2 עוגיות שיבולת שועל ללא סוכר. 100-150 הקלוריות הללו לפני השינה לא ישמינו אותנו אלא יגרמו לנו ללכת לישון רגועים ולא לקום באמצע הלילה (מומלץ לאכול שיבולת שועל לפני השינה וזאת שוב בגלל ההסבר של אינדקס גליקמי).

צריך לאכול "גג" 3 ארוחות ביום

למה זה טוב? כדי "לחסוך קלוריות"? כדי שנרגיש שוב בעונש? נו באמת. צריך להקשיב לגוף שלנו וללמוד "לתכנת" אותו. גופינו מכונה שפועלת מיום שנוצרנו עד יום מותנו וזקוק לאספקה שוטפת של אנרגיה. אם נחלק נכון את כמות הקלוריות שאנו זקוקים לה ונאכל 3 ארוחות עיקריות (בוקר, צהריים, ערב) ו3 ארוחות ביניים קלות (בין בוקר לצהריים, בין צהריים לערב ולפני השינה) יצא שנאכל כל 2-3 שעות ואז גם לא נרעב, גם לא נרגיש בעונש, גם לא נחשוב על אוכל כל הזמן וגם נשמור על אורח חיים בריא. וואו, וגם נאכל צ´ופר יומי (ע"ע). איזה כייף!

 

באדיבות פורום חדרי כושר - אתר תפוז

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !