• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
ישראלבודי
זמן קריאה: 5 דק׳

בין אם אתה הוא חתן השמחה, בחתונתך או באירוע בר המצווה, או שהנך אביו הגאה, – אין ספק שתרצה להיראות במיטבך באירוע החשוב! לשם כך, אתה פשוט חייב חליפה מעולה שתתאים ותחמיא למבנה גופך. כיצד להתאים את גזרת החליפה המושלמת למבנה הגוף שלך, אלו אפשרויות עומדות בפניך ובמה כדאי לבחור? פגשנו את אסי סגל, דור שלישי במשפחה העוסקת באופנת גברים ובעל חנות לחליפות חתן ממיטב המותגים העולמיים בכיכר המדינה וריכזנו עבורך את כל הטיפים החשובים במאמר הבא.

שלושה סוגים של מבנה גוף – והחליפות הנכונות להם

רגע לפני שאתה ניגש למדידות ומתלבט בין גזרות, צבעים וחליפות אופנתיות, או פשוט מתעייף מכל העניין ורוכש כבר מה שבא ליד... חשוב שתדע כי על מנת שתוכל באמת להיראות במיטבך, עליך להתאים את הבגד למבנה גופך האישי. באופן כללי, ישנם שלושה סוגים של מבני גוף, ועל אף שאצל רובנו קיים תמהיל מסוים של שלושתם, תמיד אחד מהם יהיה דומיננטי יותר. מובן, שלכל מבנה גוף תתאים גזרה אחרת, שמבליטה את יתרונותיו ומטשטשת את החסרונות.

לפניך פירוט של שלושת סוגי מבנה הגוף הרווחים, והחליפות שמתאימות לכל אחד מהם:

  • מבנה גוף אקטומורפי: גבר בעל מבנה גוף של אקטומורפ, יהיה רזה עד כחוש, וגבוה למדיי. רגליו כמו גם זרועותיו של גבר כזה הנן לרוב ארוכות, ואילו כתפיו ומותניו – צרות יחסית. אם יש לך מבנה גוף שדומה למאפיינים המתוארים לעיל, גזרת החליפה שתחמיא לך, תכלול מכנס צמוד יחסית, וכן מומלץ שתבחר בז'קט בעל כריות בכתפיים, אשר ירחיבו מעט את כתפיך הצרות. ככלל, חליפות בגזרה צמודה יותר, המכונות 'סלים פיט', יקנו לך מראה הדוק מעט, שמדגיש את תווי גופך הרזה והאלגנטי. במידה ותבחר בד עם פסים, מומלץ שהם יהיו רוחביים, על מנת למתן את הרושם הצר והגבוה של גופך.
  • מבנה גוף אנדומורפי: גבר שמבנה גופו המולד הוא של אנדומורפ, עשוי להיראות מאסיבי יותר – בין אם מדובר בעודפי שומן או במסת שריר. ככלל, לגברים אלו ידיים ורגליים קצרות יותר ומלאות ומראה מוצק או עגלגל מעט. אם מבנה גופך עונה למרבית הקריטריונים הללו, החליפה הנכונה אשר תחמיא לך, כוללת מכנס בגזרה ישרה ובלתי צמודה, למראה נינוח ואלגנטי, עם קו מותן בינוני – לא גבוה או נמוך מדיי. במקרה שלך, אין צורך בכריות בכתפיים, שכן מבנה גופך מאסיבי דיו ולא נדרשות תוספות מלאכותיות. עוד חשוב שאורך הז'קט לא יעבור את קו אמצע הירך, על מנת שלא לקצר את מראה רגליך. במידה ותבחר בפס בעל דוגמת פסים – מומלץ שהם יהיו אנכיים, כדי להדגיש את תחושת האורך, ולא להוסיף לרוחב. דרך נוספת להעצים את תחושת הגובה, היא באמצעות בחירת צבע אחיד למרבית חלקי החליפה, מה שמקנה מראה המשכי ומאורך יותר. לבסוף, חשוב, כמובן, שתבחר חליפה במידה הנכונה, שלא תהיה צמודה מדי.
  • מבנה גוף מזומורפי: לגבר שהתברך במבנה גוף זה, מראה אתלטי טבעי, מסת שריר מפותחת יחסית, כתפיים רחבות ומותניים צרות. ככלל, מדובר במראה הגוף שנחשב לנחשק וגברי בחברה בה אנו חיים, ואם מבנה גופך הוא של מזומורפ, מן הסתם הרבה גברים היו שמחים להתחלף אתך. כבעל מבנה גוף אתלטי, רחב כתפיים וצר במותניים, כל חליפה יכולה להחמיא לך, ותוכל לבחור את הגזרה על פי ההעדפה האישית וצוו האופנה. בכל אופן, חשוב שתקפיד על מידה נכונה, על מנת שלא ללבוש חליפה שאתה "שוחה" בה או כזו שצמודה מדיי ומגבילה את התנועה שלך. התאמה מעולה בין מידות גופך לבין מידת החליפה שתבחר הנה ערובה לכך שתיראה בה מעולה.

התאמת צבע החליפה לגוון עורך

אמנם זה נכון, שבראש ובראשונה חשוב להתאים את גזרת החליפה למבנה גופך, אבל רצוי מאוד גם להתחשב בגוון הטבעי של עורך בבחירת צבעי הבדים. אם עורך בהיר יחסית, חליפות בגוונים כהים עשויות להתאים ולהחמיא לך יותר. במקרה זה, כדאי לך להתמקד בחליפות שחורות קלאסיות, כחולות במראה צעיר או אפורות-אלגנטיות. במידה ויש לך עור יותר שוקולדי, חליפות בהירות, בגוונים כמו שמנת וקרמל, הן אלו שמחמיאות לך יותר מכל.

הטרנדים החמים שיקנו לך מראה סופר-אפנתי

טרנדים, מטבעם, זה עניין מתחלף, אבל בכל זאת ישנם כמה פרטים שכבר הפכו ללהיט, ואשר חוברים יחד למראה אופנתי המקרין סטייל משובח:

  • חליפת סקיני-סלים פיט: כשמה כן היא, תתאים לך רק אם אתה באמת סקיני, כלומר בעל מבנה גוף רזה יחסית, היות ומדובר במכנס וגם ז'קט שנצמדים יחסית אל הגוף. אם ניחנת במבנה גוף שמתאים לכך, דע לך שגזרה זו היא ממש להיט כבר מזה מספר שנים.
  • חליפה כחולה: חליפה שחורה זה אמנם סולידי ואלגנטי, אבל יש שיגידו שכבר פאסה, ולעומת זאת כחול משדר אלגנטיות עדכנית וקלילה, ויכול לתת לך את הסטייל הנינוח שאתה מחפש.
  • מכנס מעל גובה הנעל: אם בעבר מכנס אלגנט היה חייב לכסות את הנעליים לחלוטין מאחור, הרי שכיום זה סופר-אפנתי לקצר אותו כך שיגיע כשלושה סנטימטרים מעל לגובה הנעל. אפשר לשלב זאת עם נעל ללא גרב או בעלת גרב נמוכה, ולקבל גם חליפה במראה עדכני וגם תחושה מאווררת יותר, במיוחד בימות הקיץ החמים.
  • חולצה בגוון נועז: בין אם גוון עורך מתאים לצבעים כהים או בהירים יותר, במידה ואתה רוצה לצאת קצת מהקופסה ולהפגין הופעה מדליקה, דע לך שצבעים נועזים נחשבים ללהיט של ממש, בארץ ובעולם.

התאמת בד וגזרת החליפה לעונת השנה

זה לא סוד שהאקלים הישראלי חם בהרבה מזה שרווח בארצות אירופה או בארה"ב, ואם לא די בכך, הרי שמרבית החליפות כאן נרכשות לרגל חתונות, שמתקיימות כמעט תמיד בשיא הקיץ. אם אתה מתכוון ללבוש את החליפה לאירוע שחל בקיץ, ולא רוצה למצוא את עצמך מזיע ונחנק בתוכה, חשוב שתקפיד על בדים דקים, מאווררים ובלתי מחממים, כמו 100% כותנה, צמר דק סופר או פשתן. אפשרות נוספת להופעה אלגנטית ולא חונקת, טמונה בחליפת שני חלקים, שתאפשר לך להרגיש ולהיראות נינוח ומשוחרר. במידה ומדובר דווקא באירוע חורפי, כמו שקורה לא אחת באירועי בר-מצווה, תוכל ללכת על חליפה מצמר ופוליאסטר. הצמר יחמם אותך, כך שיהיה לך נעים, ואילו הפוליאסטר ימנע מהבד להתקמט, ויאפשר לך להיראות מצוין לאורך זמן. היות ואין חשש שיהיה לך חם מדיי, תוכל בהחלט להרשות לעצמך להפגיז הופעה עם חליפת שלושה חלקים קלאסית ומהודרת.

לסיכום

לעולם אל תבחר חליפה רק על פי איך שהיא נראית על הקולב או בחלון הראווה. המפתח ללוק מחמיא ואלגנטי, שיאפשר לך להיראות ולהרגיש במיטבך, טמון בהתאמה המדויקת של החליפה לגופך, לגווניך הטבעיים, וכמובן, לטעם שלך.

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !