• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
יוני תדמור - יועץ תזונה ומאמן כושר
זמן קריאה: 5 דק׳

אז קיבלתם החלטה להתחיל להתאמן.  כל הכבוד.

השלב הראשון (והחשוב ביותר!) הוא לרצות.  

הרבה שאלות עולות: כמה פעמים להתאמן, מתי להתאמן, איזה סוג אימון לעשות, עם מי להתאמן, מה הכי יעיל, כמה עולה מנוי, וכו׳ וכו׳ וכו׳.

בכל הקשור לאימוני כוח, ניכרת מגמה בעולם לחזור לבסיס, למצוי (גישה בה דוגלים מתאמני הקרוספיט למשל) ולבצע אימונים כנגד משקל גוף או אביזרים קלים יחסית להשגה (גומיות, מדרגות, מוטות), בבית או בשטח פתוח.

מנגד, טרנד חדר הכושר עדיין לא אמר את מילתו האחרונה וקיימת צמיחה בכמות המועדונים שנפתחים ובכמות המנויים הנרשמים משנה לשנה.

אם כך, במה כדאי לי לבחור בתור מתאמן? מנוי בחדר הכושר או אימון עם ציוד בסיסי בבית?


קריטריון מספר 1: זמינות המכשירים

חדר הכושר: ישנן שעות עמוסות וצריך להמתין למכונות.  לרוב אלה יהיו שעות הבוקר המוקדמות (לפני העבודה) או שעות הערב (לאחר העבודה). 

ניתן כמובן לשנות את סדר התרגילים לעיתים, כאשר המכשיר תפוס, אך יש תחושה מעצבנת כשצפוף ומחכים בתור למכשיר.

המועדון נסגר ונפתח בשעות מסוימות, ותצטרכו להתאים את עצמכם לשעות בהן הוא עובד.  במועדונים הגדולים השעות נוחות בדרך כלל, אך במועדונים קטנים לעתים אנו מגלים שהיום סגור, או שפותחים רק אחה"צ. 

בבית: אתם לבד (או עם מאמן אישי) והציוד רק מחכה רק לכם.

מיותר לציין שאתם יכולים להתאמן מתי שבא לכם.  

המנצח בקריטריון – אימון ביתי ללא ספק!

קריטריון מספר 2: מוטיבציה והופעה

חדר הכושר: המועדונים הגדולים הפכו למקום מפגש חברתי.  אנשים אוהבים לראות ולהיראות, יוצרים חברויות וקשרים, ולרוב משקיעים בביגוד והופעה. עם מוזיקה ברקע, חברים וביגוד מחמיא, כיף להגיע להתאמן וגם להנות מהחוויה.  

תמיד יהיו כאלה שמעדיפים את הפרטיות והאינטימיות, אך לרוב המתאמנים זה יוצר מוטיבציה ללכת להתאמן.

בבית: איך שנוח לכם עם עצמכם, הרי אין עיניים בוחנות.    

יש כאלה שלא יחליפו חולצה לעולם, יש כאלה שעוד לא ניקו את הצהוב בעיניים.  מצד אחד האינטימיות קורצת, מצד שני, לחלק מהמתאמנים אין ממש מוטיבציה להתאמן בבית.  תמיד נוכל להגיד "אחר כך אתאמן" ובסיומו של יום להבין שלא באמת התכוונו לכך.   

המנצח בקריטריון – כנראה שאימון בחדר הכושר יוצר מוטיבציה חזקה יותר ללכת להתאמן.


קריטריון מספר 3: עלות

חדר הכושר: המחיר הממוצע למנוי נע בין 200-400 ש"ח בחודש.  מאידך, מועדונים רבים מספקים שירותים נוספים כגון חוגים, מלתחות, תזונאי ומדריך הבונה תכנית אימונים פרטנית לכל מנוי.

בית: פרט לציוד הבסיסי שיכול להגיע לכמה מאות או אלפי שקלים בהוצאה חד פעמית, אין עלויות נוספות, אלא אם כן בחרתם לעבוד עם מאמן פרטי - דבר המזניק את מחירי האימון למעלה.  

אימון בבית הלקוח עם מאמן יעלה בממוצע 200-350 שקלים, אך מאידך, מבטיח אימון יעיל, מקצועי ובטוח, וגם סוג של פסיכולוג לפעמים :-)

המנצח בקריטריון – אימון ביתי בסיסי יהיה הזול ביותר.  תוספת מאמן אישי תייקר מאוד את העלות.


קריטריון מספר 4: גיוון והתמדה

חדר הכושר: עם כמות גדולה של מכשירים וחוגים, האופציות לגוון אף פעם לא נגמרות.  בדרך כלל, כאשר לקוח יעזוב את המועדון, יהיה זה בגלל נסיבות חיצוניות כגון מרחק, עלות ולוח זמנים צפוף. 

בית: עם מגוון ציוד יחסית מצומצם, האופציות פוחתות וכך גם החשק לבצען שוב ושוב.

ישנם אנשים שיתמידו לאורך שנים עם אותן תנועות בסיסיות וחוזרות, אך הרוב הגדול של האנשים יעדיף משהו חדש ומעניין מפעם לפעם. 

לצורך כך נוצרו תבניות אימון משתנות כגון אימוני קרוספיט, שילוב רצועות וגומיות, אימונים אל מול הטלוויזיה (דוגמת Insanity), קטלבלס ועוד. 

עד כמה המתאמן הממוצע מחזיק איתן מעמד ובאמת יודע להתאמן כראוי איתן?  התשובה מאוד אינדיבידואלית ותלויה בעיקר ברמת הידע הבסיסי של האדם.  

המנצח בקריטריון – כנראה שבחדר הכושר תמצאו מגוון רחב יותר של אימונים שיגררו בעקבותיהם אחוזי התמדה גבוהים יותר.


קריטריון מספר 5 (והכי חשוב): תוצאות

התוצאות בהחלט תלויות בגורמים נוספים פרט למקום האימון, כגון: הצבת מטרות ריאליות לפרק זמן נתון, מצבו ההתחלתי של המתאמן, תזונה נכונה, התאוששות ראויה, גירוי שרירי נכון ועוד.


לאלה שרוצים לעלות במסת השריר הכללית או להגביר את הכוח השרירי (אגב שני דברים דומים אך מעט שונים), משקלי העבודה הקיימים במרבית המועדונים יענו על צורך זה.

מוטות, משקוליות יד ומכשירים איכותיים הינם הכלים ההכרחיים לתהליך זה.

טווח החזרות האופטימאלי לעלייה במסת השרירים (היפרטרופיה) הינו 6-15, לפיתוח כוח הינו 1-6 חזרות בסט.  לרוב, כיוון שאין מספיק מכונות ומשקוליות בבית, מתאמן יגיע לטווח חזרות זה, אך ללא התנגדות מספקת של משקל, ומשכך, יהיה קשה להתקדם.  אימונים עם משקל גוף בלבד טובים מאוד להתחלת הדרך, בהמשך יאבדו את האפקט שלהם כיוון שהשריר התרגל להתנגדות שנכפתה עליו.  כעת יש להעלות את ההתנגדות ולאו דווקא להעלות את מספר החזרות בכל סט.  

לרוצים לרדת במשקל בלבד, פגישה עם דיאטן בשילוב אימונים אירוביים (הליכה, ריצה סטפר, סקי, אופניים) הינם מספיקים, אך כמובן שפעילות כנגד התנגדות מומלצת אף היא, זאת בכדי ליצור גם מראה חטוב לשריר ולא לרדת במסה השרירית.

באימון הביתי, לרוצים לעלות במסת השריר תהיה בעיה, שכן לרוב, אין המתאמנים בבית רוכשים כמות גדולה של משקלים ומכונות, כך שתחול עצירה בתהליך בשלב כלשהו.  חשוב לציין, מתאמני הקרוספיט המנוסים הינם בעלי מאסת שריר גדולה מאוד, אך הדבר דורש ותק באימונים ויכולות גבוהות. לרוצים לרדת במשקל בלבד, פגישה עם דיאטן בשילוב אימוני אירובי(בפארק, ברחוב) הינם מספיקים. לרוב, המחפשים לרדת במשקל בלבד, מעוניינים להיות גם חטובים יותר (יש הבדל בין רזה לחטוב), ורק תהליך של בניית מסת במקביל לתהליך ההרזיה, יקנה מראה חטוב בסופו.


המנצח בקריטריון – לצורך עליה במסת השריר ופיתוח כוח, כנראה שבחדר הכושר תוכלו "לגדול" בצורה מיטבית יותר.  לצורך הרזיה לא יהיה הבדל משמעותי בין האימון הביתי לאימון בחדר הכושר.  יש לזכור שאימוני התנגדות חשובים גם בתהליך ההרזיה על מנת להחזיק את המסה השרירית וליצור מבנה חטוב ושרירי בתהליך זה.  

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !