• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
Sharon Boor
זמן קריאה: 7 דק׳

ילד הפלא החדש של פיתוח הגוף הישראלי מבית ישראלבודי ממש לא מתכוון להיות אפיזודה חולפת או גימיק כמו אחרים שזכו בקטגוריה הזאת ונעלמו. כנער שמן שעשה מהפך הוא מעוניין להמשיך ולהתמיד כדי להגיע בעתיד גם לחו"ל. בראיון מיוחד לישראלבודי הוא מספר על הרגלי התזונה שלו ("שומר כל השנה"), האימונים ("5 פעמים, ו 6 בחיטוב"), ההכנה לתחרות ("כבר עשיתי דיאטות, ושום דבר לא היה דומה לזה"), וגם למה אין לו חברה

כל השוואה בין פיתוח גוף לכדורגל היא מופרכת מעיקרה, למעט העובדה שבשני הענפים צריך להזיע – ולגבי אחד מהם, לפחות כאן בארץ, גם זה לא ממש בטוח – מדובר בעולמות נפרדים.

ולמרות זאת אני רואה דמיון מסוים אצל שכבת הגיל הנקראת "עתודה": רוב אלופי הנוער בפיתוח הגוף מזכירים לי את בני גילם המצטיינים בכדורגל. אלה וגם אלה, ברובם, מעוררים תקוות גדולות כאשר הם מתבלטים בתחרות מול שכבת הגיל שלהם, אבל נבלעים ונעלמים כשמגיע הזמן להשתלב בקטגוריית הבוגרים.

דוגמאות יש בלי סוף, אבל כיוון שאין לי עניין להעליב מישהו, אומר רק שהשמות שמורים במערכת. עשרות צעירים מוכשרים שנצצו לפני צבא, והיום חלקם הגדול כלל אינו מבקר במכון כושר.

אבל עידן מויס, ילד הפלא החדש של ישראל בודי, מבטיח שאצלו זה יהיה אחרת.

לבחור יש היסטוריה "גוצית" משהו, וספורט הברזל הפך אותו לאדם אחר; מצליח; גאה; מנצח. אין לו כוונה לוותר על זה כעת, אחרי שזכה בתואר מר ישראל לנוער לשנת 2012 באיגוד ifbb.

לפני 3 שנים היה שמנמן, כאמור. כמאה קילו על 170 סנטימטר, מאסת שריר מועטה, הרבה שומן.

התחיל דיאטת רצח, ירד 30 קילו, אבל לא היה מרוצה. חיפש "מישהו שמבין" שיעזור לו להשיג שיפור נוסף בגופו – להפוך לשרירי.

עידן הגיע לישראל בודי, פגש שם את גיל גרנות והשאר היסטוריה – אולי גם עתיד, אם הבחור יעמוד בהבטחתו.

"מבחינתי זה ממש לא חוויה חד פעמית", הוא הודף את הסקפטיות שלי, "רק ירדתי מהבמה וכבר חשבתי על התחרות הבאה. אני רוצה להגיע לרמות הכי גבוהות, להצליח גם בחו"ל".

 

מה אתה אומר לחברה מוכשרים שכמוך לקחו אליפויות בגיל נוער והפסיקו אחר כך להתאמן?

 "תשמע, אני מעריך אותם על זה שהם עברו את החיטוב הנוראי הזה כי זה משהו שלא כל בנאדם מסוגל לעבור אבל מצד שני הם כנראה לא מספיק חזקים להמשיך. כנראה רק אלה שזה באמת בתוך הנשמה שלהם ממשיכים, אני חושב שאני כזה. קל להישבר: אני לא אחדש לך שמנטאלית כלכלית ונפשית התחום שלנו מאוד קשה. בגלל זה אני אישית מעריך יותר את אלה שמתחרים כל שנה מאשר את אלה שעולים פעם אחת, נראים טוב, ואומרים עשיתי את שלי".  

מתי נכנס לך בראש הג'וק הזה של התחרויות?

"למעשה אני כבר שנתיים מגיע פיזית כמעט לכל תחרות של שלושת האיגודים, וזה עשה לי משהו. לפני קצת יותר משנה החלטתי שאני רוצה גם להתחרות. ישראל אמרון מקבוצת ישראל בודי שזכה ב 2011 בקטגוריית הנוער היה זה שדחף אותי לנושא. אנחנו מתאמנים יחד, הוא הרים אותי באימונים והיה איתי ביום עצמו, אני רוצה להודות לו מאוד, וגם לגיל גרנות על כל מה שהוא עשה בשבילי. לפעמים היינו נפגשים פעמיים ביום אפילו הגעתי אליו לבית מחוץ לשעות העבודה. הוא היה מאוד קשה איתי בדיאטה, אבל גם ראו שאכפת לו, והעובדה היא שהשגתי כאלה תוצאות".

כאדם שהתמודד עם בעיית שומן ידעת כבר דיאטות בעבר. ועדיין, דיאטה לתחרות היא עניין אחר לגמרי נכון?

"חבל על הזמן. תראה, אני עשיתי 3 דיאטות משמעותיות בחיים שלי אבל אף אחת מהן לא התקרבה אפילו לדיאטה שנדרשתי לעשות עכשיו לקראת התחרות הזאת. זה היה הזוי, הגעתי לשעתיים וחצי אירובי ביום, שעה בבוקר על קיבה ריקה, 50 גרם פחמימה ביום. היה לי שומן עיקש באזור הבטן ונאלצנו לעבוד קשה כדי להרוג אותו, אז בשבועות האחרונים גיל עשה לי כמה שינויים, וככה הגעתי פיקס וכל השומן הזה פשוט נעלם".

ישראל אמרון שדחף וכיוון אותי אמר לי כבר בהתחלה– לך אחרי גיל, מה שיגיד לך – תעשה!

אתה תשמע ותקבל מלא עצות בחדר הכושר, ממאמנים, חברים ואפילו ממפתחי גוף מקצוענים, אבל בסופו של דבר לכולם יש דעה משלהם והם יודעים מה עובד עבורם.. אתה צריך מישהו כמו גיל שמכיר את כל התמונה, את ההיסטוריה, את הפיזיולוגיה שלך.

 לישראלבודי ולגיל בכלל האינטרס הוא אחר וברור, וזה ההצלחה של הספורטאים. שאתה בתור ספורטאי תצליח.

 כי ככל שהספורטאי שגיל מייצג זוכה בתואר גדול ומכובד יותר, ישראלבודי מקבלת הכרה וכבוד גדול יותר ששווים הרבה יותר מכל סכום כסף שאני יכול לשלם להכנה לתחרות.  

                    

איך התמודדת עם התגובות המטופשות של האנשים, זו שאלה שאני שואל את כל המרואיינים שלי, אגב.

"אה, תראה הרוב באמת פרגנו לי. יש כמובן את הקטע שאתה מרזה אז חושבים שירדת אבל אין ברירה אלא להתמודד עם זה.  יש כאלה שאמרו לי שאני מענה את עצמי סתם ושזה לא שווה את זה, אבל הם לא מבינים שבשביל להשיג משהו הולכים איתו עד הסוף. לפני התחרות הגעתי למצב שאני לא מדבר עם אנשים, מתחמק מאנשים. כרגע אין לי חברה קבועה ובתקופה של ההכנות גם לא יצא לי להכיר בכלל בנות. רוב הזמן לא יצאתי, וגם אם כבר הייתי יוצא, הייתי נראה כמו זומבי, חלש, לא מדבר הרבה, לא נחמד".

אבל אחרי שהשיב קצת חמצן לגופו, ונרגע מהתחרות, מויס הוא דווקא בחור נחמד, ואפילו מאוד – כפי שהייתה מוסיפה בוודאי שרית חדד. כרגע הוא עובד כברמן בחדר כושר המספק ללקוחותיו שייקים שונים ומשונים, מה שמעניק לו אפשרות מצוינת להיות זמין כל העת לאימון, וממתין לגיוס.

בזכות התואר שהשיג יקבל כנראה מעמד של ספורטאי מצטיין, מה שיאפשר לו להמשיך ולהתקדם גם בתקופת השירות הצבאי. מצד שני על מאסה מלוכלכת ממש אין מה לדבר, כי בתמורה לקבלת מעמד ה"ספורטאי מצטיין", יצטרך כנראה להשתתף בכל התחרויות האזוריות של ifbb, מה שיחייב אותו להיות תמיד בשייפ – או לפחות קרוב.

"זה מחיר שאני מוכן לשלם. הכוונה היא לעשות עכשיו מאסה נקייה מאוד, בגלל זה אני גם מקפיד על אירובי, לפחות משתדל, כל השנה. אני רוצה שיהיו לי תנאים כדי להצליח. ספורטאי מצטיין זה הכרחי, אחרת אני לא אתקדם בתקופה הזאת. גם עכשיו, בזכות המסגרת הזאת של העבודה היה לי יתרון, היו לי תנאים. הייתי זמין לחדר כושר כי הייתי בו רוב הזמן. אז אתה גומר משמרת ויוצא לאימון. או להיפך. אתה הולך לישון מוקדם וקם מוקדם, לא כמו חברים שליח שקמים בצהרים. אני צריך סדר, אני אוהב שדברים מסודרים לי".

כמה אירובי אתה עושה עכשיו?

"אני משתדל כל אימון, לפחות 30 דקות הליכה מהירה, אחרי אימון משקולות. אני חושב שזה גם משמר אותי על אחוזי שומן נמוכים וגם יקבל עלי להתחיל חיטוב כשאצטרך, כי בפעם האחרונה לא נגעתי באירובי והיה לי מש קשה להתחיל עם זה".

מה לגבי צ'יטים, אל תגיד שאתה מתנזר כל השנה.

"אם אני לא בהכנה לתחרות ואני יוצא עם חברים, אני כן אוכל משהו, אבל משתדל לא להגזים. אם אוכלים המבורגר אני אקח סלט ליד ולא צ'יפס. אני אעדיף סושי ודברים פחות שמנים מאשר ג'אנק. אפשר להסתדר. בעקרון אני שומר תזונה כל השנה".

תוכל לפרט אילו תוספי מזון עוזרים לך במאסה, בחיטוב?

"דבר ראשון חלבון טוב,  למרות שיש כאלה שאומרים שכל החלבונים זהים וחלבון זה חלבון, אני אומר לך שלא נכון. יש הבדל משמעותי בין חלבון איכותי לאחד כזה שהוא פחות.

אני אוהב מאוד חלבוני קזאין, תחושת השובע שלהם פשוט מחזיקה אותי בחיטוב. אני לוקח את המיסלאר קזאין של סיינטרקס ולאחר אימונים ובבוקר את המטריקס5 של סיינטרקס. משלב לא מעט חומצות אמינו , בעיקר BCAA ו HMB.

לפני אימונים קריאטין טהור וקפאין.

למעשה אין הבדל משמעותי בין תקופת המסה והחיטוב היות ואני לא לוקח במילא גיינרים, רק חלבון אז מגוון התוספים שלי נשאר זהה.

מה שמצחיק זה שדווקא בחיטוב הכמויות שלי גדולות וזה בגלל שאני חייב תמיכה טובה יותר לגוף"

"אני עובד abcde שזה אומר 5 אימונים בשבוע, כל אימון שריר אחר, כל סט עד כאב, אם צריך מוסיף עוד חזרות, סוחט את עצמי עד הסוף. זמני מנוחה כדקה וחצי מסט לסט. בחיטוב פחות. בחיטוב אני גם מוסיף עוד אימון אחד, כדי לשרוף שומן".

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !