• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
חיים קנפו - יועץ תזונה וכושר
זמן קריאה: 4 דק׳

הכוונה היא להתנהלות "נורמלית" עם אוכל, כלומר לאכול מה שרוצים, מתי שרעבים או שיש חשק, בכמות מספקת ללא מגבלה כלשהי.
החשיבה בגישה זו היא לאכול מתי שבאמת הגוף דורש זאת, ובכמות סבירה כך שנישאר במצב מאוזן, ללא מערכת יחסים מורכבת עם האוכל כמו - רגשות אשם מבחירה של מזונות "לא טובים", או איפוק והימנעות ממזונות אהובים, אכילה של מזונות משעממים ולא טעימים, ועוד.


עד פה זה נראה כמו הגישה הכי טובה ונכונה לכולם, פיזית ונפשית, כי אף אדם לא באמת אוהב לספור קלוריות ולחשוב מה צריך לאכול, מה מותר ומה אסור.
עם השנים חלה עלייה משמעותית בהשמנה ואפילו הוגדרה כמחלה (ברמה מסוימת), שהגורם העיקרי הוא כמובן תרבות האכילה, שמשולב בו חוסר פעילות.
יש גם עניין גנטי בנושא, גנטיקה לא תגרום לאדם להשמין, היא תקשה על חלקנו להרזות או לשמור על המשקל, ועוד.
עם השנים נפגשתי וראיינתי אלפי אנשים על אורח החיים שלהם וההתנהלות עם תזונה ואימונים, ויש דפוס שחוזר על עצמו (*תמיד יש יוצאים מן הכלל!!!!!)


1) אנשים שמוגדרים כ"רזים", כאלו שלעולם לא עשו דיאטת הרזייה כלשהי, אין להם הערכה לגביי כמויות של מזון, ולא מגבילים את עצמם בפני סוג מסוים של מזון, חלקם חיים עם המחשבה שהם אוכלים המון ולא משמינים, אך אם תבדקו ותחקרו את היום יום שלהם אתם תשימו לב שהם אוכלים מעט ארוחות, כמויות לא גדולות בארוחות, אוכלים "ג'אנק" וחטיפים על חשבון ארוחות, משפטים כמו "שכחתי לאכול".
וחלק מאותם אנשים שהיו "רזים" בגיל צעיר יותר עם השנים יכולים למצוא את עצמם "פתאום" משמינים, כי בסופו של דבר שההרגלים לא טובים והכמויות גדולות, ושילוב של שינויי הגוף יובילו לכך.


2) אנשים שמוגדרים כ"מלאים/בעלי עודף משקל", אותם אנשים עברו דיאטה אחת או שתיים (או 300) בחיים שלהם, יודעים די טוב להעריך כמויות, להבחין בין מזון "בריא" ל"לא בריא", חושבים לא מעט על מזון, ויש להם מערכת יחסים מורכבת עם מזון, ואוכלים מספיק כדי שהמשקל לא ירד או יעלה למרות שטוענים שאוכלים מעט.


3) 
אנשים שמוגדרים כ"FIT", אותם אלו שמתאמנים כדי לשנות את הרכב גופם, שהמטרה היא לרדת באחוזי שומן, להעלות מסת שריר, להיראות "שרירי/מעוצב יותר", או כאלו שפשוט אוהבים לבצע פעילות גופנית בנוסף ליתרונות הבריאותיים והפיזיים כתוצר לוואי.

אותם אנשים עברו או יהיו במסגרת תזונה כלשהי, ידעו להעריך כמויות, סוג מזון "טוב ובריא", יהיו במעקב אחרי מראה הגוף, משקל, יהיו בתקופות של עליות וירידות, יש מערכת יחסים מורכבת עם מזון, ועוד.
בקטגוריה הזו אפשר להכניס גם את ה"רזים" וגם ה"שמנים".


ועכשיו הגענו לנקודה

כנראה שיש אכילה אינטואיטיבית "טהורה", והיא שייכת ל"רזים" שלא ממש מתעסקים עם המזון ולא משנה להם, לפחות בשלב מסוים בחיים.
(או לכאלו שבעלי עודף משקל מסוים ופשוט לא מפריע להם מצב הגוף) 
אנשים בעלי עודף משקל תמיד יצטרכו להתעסק/לחשוב על מה הם אוכלים, למנוע מעצמם ולבקר אחרי ההתנהלות ולא לזרום - זה מה שיוביל אותם לשינוי במצב הקיים ושמירה על המצב החדש - זה נקרא במילים אחרות "שינוי בהרגלים".
אנשים FIT, גם אלו שמנסים להגיע למטרה מסוימת או אלו שרוצים לשמור על המצב הקיים, או שהם ימשיכו עם מסגרת מסוימת או שהם יזרמו עם האוכל.
בכל מקרה בשני המצבים של אדם בעל עודף משקל לשעבר או FIT אין באמת זרימה אמיתית כי בשלב מסוים בחיים הם היו במסגרת מסודרת, ולכן יש יכולת הערכה ובחירה נבונה שאי אפשר להימנע ממנה.
השינויים בסביבה, בהרגלים, בסוג המזון ובשפע שלו השתנו, ויותר ויותר אנשים עולים במשקל וברמת השומן למצבים מסוכנים בריאותית, או מצבים שהם לא מרוצים מהמראה שלהם.
לא כולם חייבים להיות עם בטן שטוחה, ולא חייב להימנע מכל מזון שלא מוגדר "בריא", אבל זה כן תחום שדורש משמעת ובקרה.
אז כנראה שרובנו נאלץ רוב החיים לחשוב ברמה כזו או אחרת על מה שאנחנו אוכלים אם ברצוננו לשמור על המצב הקיים/לעשות שינוי במצב הגוף/לחיות בריא יותר.


סה"כ לא נשמע רע בכלל...

מאת חיים קנפו - יועץ תזונת ספורט בוגר מכללת שיאים, ומאמן כושר מוסמך מטעם וינגייט.
יועץ תזונה ברשת "ישראלבודי" - תוספי תזונה וייעוץ מקצועי לספורטאים

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !