• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
אביב עומר
זמן קריאה: 5 דק׳

המטרה: אולימפיאדה

מרק חינאווי בן ה 17 מנפץ לרסיסים את כל השיאים של בני גילו (וגם של כאלה שגדולים ממנו בשנתיים) וזוכה בתחרויות בינלאומיות.

הדבר הבא עבורו ועבורנו יהיה הופעה באולימפיאדת ריו 2016.

הכישרון קיים, ובכמויות. הוא מצויד גם באופי הנכון – עכשיו נשאר רק להחזיק אצבעות.

ואתם לא תאמינו איך נראית השגרה שלו מבחינת אימונים ותזונה.

.ראיון לוהט עם הדבר הבא בעולם השחיה...

 

 

ספורטאי כדור יתקשו להבין זאת, אבל לעומתם, מפתחי גוף תחרותיים צפויים לגלות הזדהות מושלמת עם אורח חייו המחייב של השחיין המחונן מרק חינאווי – למרות שאחרי שיחה איתו הרגשתי לראשונה בחיי קצת עצלן ומפונק.

כי אם משווים "למי יש יותר גדול", ומדובר על שרירים כן? אזי יש מצב שמרק הצעיר יכול ללמוד ממני כמה טריקים.

אבל ביחס למשטר קפדני ומשמעת עצמית, פרמטרים שעד השיחה איתו הרגשתי שתמונתי חייבת להתנוסס לצידם בויקיפדיה, אני חש פתאום ככדורגלן ישראלי נהנתן ופזור דעת.

חינאווי בן ה 17 הוא אלוף ישראל לגילאים צעירים במשחים 400, 800 ו 1500 מטר חופשי, ונחשב לתקווה אולימפית גדולה – כבר לאולימפיאדה הקרובה בריו דה ז'נרו ברזיל.

כבר בגיל 15 קבע שיא גילאים במקצה ל 400 מטר. שנה אחר כך קבע שיא ישראלי חדש לבני 15, במשחים של 800, ו 1500 מטר.

ואם התעייפתם רק מלקרוא את זה, נוסיף שבשנה האחרונה קטף הישראלי הצעיר שתי מדליות זהב בפסטיבל האולימפי האירופאי לנוער שנערך בהולנד, כשעל הדרך הוא מרסק שוב את השיא הישראלי ב 800 ו 1500 מטר.

וכך נראית השגרה של האתלט המעולה הזה: שני אימונים ביום – בבריכה – שעתיים כל פעם, פלוס שעה אחת בחדר כושר, והקפדה סיזיפית על תזונה.

בעניין התזונה, נמצא מרק בשנתיים האחרונות תחת מעקב צמוד אצל גל ציון פור, דיאטן קליני וספורט, אחראי תחום התזונה ברשת "ישראלבודי".

מרק מעיד שבמהלך השנה הזאת עשה את קפיצת המדרגה המשמעותית בקריירה הקצרה והמוצלחת שלו, וכך הפך למעשה לפוטנציאל אדיר לאולימפיאדה.

"התזונה היא חלק חשוב מאוד בספורט, ולא הרבה שחיינים מבינים עד כמה", מרק מספר, "אני נמצא בפיקוח תזונתי למעשה מגיל 11, כשהתחלתי להתחרות, אבל רק עכשיו הצלחתי להביא את הגוף שלי למקומות חדשים, להגיע מוכן לגמרי לתחרות מבחינה פיזיולוגית ולהתאושש כמו שצריך אחר כך על ידי הורדת הגז.  החוכמה היא לדעת לעשות את זה: להוריד את הרגל מהדוושה כשצריך, אבל לחזור אחר כך בזמן הנכון כדי לעשות עוד הישג. גל מתאים לי את התפריט ומשנה לי אותו כל הזמן. הוא עשה איתי קסמים. פעם בחודש אנחנו נפגשים קבוע, אבל אנחנו עומדים בקשר במיילים וטלפונים אחת לשבוע לפחות, וכל הזמן יש שינויים, ככה הוא שומר אותי בדיוק כפי שאני צריך להיות באותה תקופה, ובהתאם לצרכים שלי בעונה.  שחיין ספרינטר צריך לצאת למקצה על 8, 9 אחוז שומן, ואילו שחיין למרחקים כמוני צריך להיות בין 10 ל 11 אחוזי שומן. ברמות האלה כל חריגה עלולה להיות מכרעת. לכן גם במנוחות שלי (ואני נח בממוצע שבועיים בשנה) אני לא חורג יותר מידי".

מלבד ההקפדה על התזונה, לספורטאי כמוך יש צורך בשימוש בתוספי מזון?

"בוודאי. זה חלק בלתי נפרד מהשגרה שלי.  התוספים משמשים אותי בעיקר סביב האימונים אך גם במהלך היום כשצריך להתאושש ולהתכונן לאימון הבא".

 

אילו תוספים אתה לוקח בתקופות אימונים או לפני תחרויות?

בשגרת האימונים שלי אני משתמש במשקה איזוטוני Revenge Sport ובאבקת חלבון Syntrax M5.  שניהם מסייעים לי להחזיק מעמד שעות על גבי שעות בבריכה, ונותנים לי אופציה להשלים כמויות אלקטרוליטים וחלבון במהלך היום.

סביב האימון אני מתסף גם בחומצות אמינו BCAA ולאחרונה גיליתי את נפלאות הקפאין – 200 מ"ג לפני תחרות ואני כמו שד במים!

הוא בן למשפחה ערבית נוצרית. נולד וגדל ביפו, והחל לשחות כבר בגיל 5. המטרה, כאמור, להגיע לאולימפיאדה אבל עוד קודם הבחור צריך לעבור כמה מהמורות ובעיקר – לעבוד קשה. כמו שכבר יכולתם להבין: עם העניין הזה אין לו שום בעיה. "אני אוהב להתאמן קשה. אני טוב במשחים הארוכים, לא יודע להסביר למה ואיך, אני פשוט טוב בזה. המודל שלי הוא גל נבו, אבל במשמעת העצמית שלי ובמחויבות לעבודה קשה אני חושב שאני דומה לשחיין האולימפי לשעבר מיקי חליקה שהיה ידוע כספורטאי שעובד קשה מאוד".

ומה יהיה בעתיד? חינאווי, שחולם ללמוד רפואה, מאמין שהשמיים הם הגבול: "אם רוצים אין זו אגדה. אני מאמין בעצמי. אני חושב שיש לי גם את הכישרון וגם את האופי".

מה טווח ההתפתחות של ספורטאי בענף הזה?

"זה משהו בין גילאי 16-21 שזה הזמן הטוב ביותר לעשות את הקפיצה ועיקר השיפור מתרחש כאן.  אבל זה משתנה מאחד לשני. אני חושב שבשנתיים האחרונות היה לי שיפור עצום, וכמו שאמרתי הרבה בגלל שמצאתי אדם שמכוון אותי היטב מבחינת ההכנה התזונתית".

אתה לא מרגיש שאתה מפסיד הרבה דברים בגלל השגרה המחייבת כשחיין מקצוען?

"לא. אני אוהב מאוד את מה שאני עושה. אני אוהב לשחות. כשהייתי יותר צעיר המאמנים עצרו אותי בכוח מלהגיע לאימוני בוקר, כשרציתי להוסיף עוד ועוד אימונים. אם לא הייתי אוהב להתאמן ולא הייתי אוהב את הבריכה כנראה לא הייתי יכול להצליח. יש לפעמים שאני מרגיש קצת חלש או שלא בא לי, זה כן קורה – אבל רק לעיתים רחוקות וגם אז, אני מייד חוזר לעצמי".

הצבת מטרות לטווח הקצר? האולימפיאדה רק בעוד כמה שנים.

"בהחלט, לגבי העונה הקרובה, יש לי מטרות גדולות. אבל אני מעדיף להגשים אותן ופחות לדבר".

 

הועלה בתאריך 7/10/13 ע"י יעקב זאפרני

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !