• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
גיל גרנות
זמן קריאה: 5 דק׳

למה יתכן מצב בו אנחנו לא יורדים במשקל או אפילו עולים במשקל למרות שאנחנו עושים הכל כמו שצריך?

משהו חשוב לגבי השמנה, 1 ק"ג של שומן שווה לכ 9400 קלוריות עודפות. זאת אומרת שאם בכדי לשמור על המשקל שלך אדם צריך 2000 קלוריות ביום, ובכדי לרדת במשקל הוא יאכל רק 1300 קלוריות ביום. אז בכדי להשמין הוא צריך לאכול ביום 2000 קלוריות ועוד 9400 קלוריות.

או

אם פורסים את זה על שבוע שלם,  הוא צריך לאכול כל יום 2000 קלוריות ועוד 1342 קלוריות ( 9400 לחלק ל 7), ואז בשבוע הוא ישמין 1 קג של שומן.  זה בתנאי שהוא יאכל כל יום לפחות 3342 קלוריות.

רק לשם הבנה, ב 10 פיתות יש 2500 קלוריות. 20 פרוסות לחם רגיל יש 1600 קלוריות. בארוחת המבורגר ציפס ושתיה ממוצעת יש 1200-1400 קלוריות.

משמע, 9400 קלוריות, זאת כמות מאוד גבוהה של קלוריות וכנראה שלא הגעתם לשם כמו שאתם חושבים. הנתון הזה חשוב בכדי שתבינו בשלב הראשון מה צריך לעשות בכדי להשמין ובכדי להוריד את החשש שיש לאנשים שהם משמינים ושיבינו שהקפיצה הראשונית הזאת שהם רואים במשקל אחרי שחרגו בתפריט לא בהכרח קשורה לשומן והיא יותר תלויה בעלייה במשקל הנוזלים. ( הסבר על הנוזלים בהמשך)

חשוב לזכור שירידה במשקל היא לא אינדיקציה היחידה להתקדמות בדיאטה שלנו, יכול להיות מצבים בהם נרד באחוז השומן אבל עדיין המשקל שלנו יישאר כפי שהוא ולפעמים גם יקפוץ למעלה בהתחלה ( למשל אדם שחזר לאימוני כוח אחרי תקופה ארוכה).

האימונים יכולים לגרום לעלייה קלה במשקל השריר מה שיכול למנוע מאתנו בהתחלה לראות ירידה במשקל (חודש/חודשיים ראשונים) ואז פתאום לאחר תקופה זו נראה ירידה משמעותית.
אבל בתקופה הזאת, גם שאנחנו לא רואים ירידה מובהקת במשקל,  אם אנחנו מקפידים על גרעון קלורי, הגוף בכל מקרה ימשיך לשרוף שומן אך המשקל של השומן שירד מתאזן עם המשקל של השריר שעלה ולכן לא נראה זאת על המשקל.

פחמימות, רוב האנשים נוהגים לעשות דיאטות ללא פחמימות ולכן רגילים לראות ירידה מהירה במשקל. זה לא אומר שהם שרפו שומן יותר מהר ( גם מחקרים מראים אן באמת הבדל בין השיטות לאורך זמן ) , הם יורדים מהר במשקל בדיאטות ללא פחמימות כי הפחמימות גורמות לאגירה של נוזלים בעיקר בשרירים. ושאין מספיק פחמימות הנוזלים הם שיורדים בהתחלה ולא השומן. מה שקורה הרבה פעמים שאנשים מתחילים דיאטות מאוזנות שיש בהם פחמימות, נוצר מצב הפוך שהם עולים מעט במשקל חצי קג עד שניים, כפיצוי של הגוף על המחסור באותן הפחמימות שלא אכלו עד כה, הגוף בעצם צובר נוזלים אבל לא שומן ואז אותנו או את מי שלא מבין זה מאוד מבלבל, הוא מרגיש וחושש שעלה והשמין.  כעבור שבוע עד שבועיים הגוף מתאזן, והנוזלים האלו יורדים מהר מאוד ואיתם גם המשקל, זה הזמן שנתחיל לראות תוצאה מאוד יפה.

כמובן שבכדי לדעת האם אנחנו מתקדמים, אנחנו חייבים לבצע מדידות נכונות ועקביות ולמדידת ההצלחה. מי מכם שמתבסס על הרגשה או מראה, מוזמן להפסיק לקרוא את הטקסט ולהמשיך להשאר מתוסכל מחוסר הצלחה.  בכדי להצליח, בכל דבר בחיים, צריך לבצע מדידות כלשהן, אחרת לא נוכל לעולם לבקר את ההצלחה וההתקדמות שלנו בצורה אובייקטיבית.

גם פה הרבה פעמים עושים טעות, בעיקר לגבי השקילה. בכדי שהשקילה תהיה מדויקת ונכונה, חשוב להקפיד כל הזמן על אותם תנאי שקילה. הכוונה תמיד בבוקר על בטן ריקה לפני אימון , לפני ארוחת בוקר ולפני הכל. עדיף בלי בגדים.

אם נישקל בבוקר ונישקל בערב נראה הבדלים של 1-3 קג. אם נשקל אחרי אימון גם כן יהיו תזוזות במשקל וככה עוד הרבה גורמים שמשפיכים לרעה. אם נישקל בלילה שיישנו בו פחות או ישנו לא טוב גם נראה שהמשקל נתקע או אפילו עולה, אסור לשכוח אצל נשים את המחזור החודשי, שהוא גורם גם הוא לקפיצה במשקל הנוזלים של חצי עד 2 קג.

המלצה נוספת היא למדוד גם את היקף הטבור, על המותן עם סרט מדידה. באותו הזמן שנשקלים. וככה יהיה לנו מערב הכי טוב. יכול להיות שהמשקל אולי לא יורד, אבל המותן יורדת וזה סימן מעולה.

בד"כ, קצב ירידת ההיקפים של המותן צריך להיות 0.4-0.5 סמ בכל שבוע.

גם את השקילה תעשו רק אחת לשבוע או אחת לשבועיים. לא צריך יותר מידי, זה רק יבלבל ולא יעזור.

בכדי למנוע כל סיכוי לטעות, יש פה רשימה של טעויות נפוצות שאנשים עושים בדיאטות שווה לבדוק שאתם לא מפספסים גם:

1. כאשר רשום לחם קל, עדיין בוחרים בלחם מלא לא קל שיש בו פי 2 יותר קלוריות. על הלחם הקל שלכם צריך להיות  רשום שיש 40-50 קלוריות לפרוסה. זה מאוד חשוב. המלצה בד"כ היא ללחם קל של אנג'ל, שבעה דגנים.

2. ירקות, נורא חשוב להקפיד על רשימת הירקות שברשימה ולא לחרוג ממנה. למשל במלפפון יש לנו 20-25 קלוריות. מצד שני בפלפל גדול או גזר יש לנו 10-15 גרם סוכר ו 70-90 קלוריות! שזה הבדל משמעותי ולכן אנחנו אוסרים עליהם כרגע בתהליך.

3. עוד טעות היא רטבים ושמן, הרבה פעמים אנשים לא מייחסים חשיבות וחושבים שאין בהם קלוריות או שהם בריאים ואפשר להכניס מהם. אבל לא, יש בהם קלוריות ולפעמים הרבה מאוד ואם הם לא רשומים בתפריט, אז חשוב לא להכניס אותם.

4. הכמויות – חשוב חשוב להקפיד על הכמויות שבתפריט, אם אאפשר לשקול אפילו טוב יותר, זה ממש יעשה סדר וימנע חריגות. לדוגמה תוספת של 50 גרם עוף היא עוד 70 קלוריות, אבל על פני חודש של 30 ימים מדובר על עוד 1500 קלוריות. וכל דבר קטן זה מצטבר ויכול למנוע מאיתנו להתקדם בקצב הרצוי.


לסיכום,

אם אתם בריאים, עובדים לפי התפריט, הכל מדוד ושקול ואין טעויות ברכיבי המזון שבחרתם, אין סיבה פיזיולוגית שתשמינו. לא יכול להיות. כל מה שעליכם לעשות הוא להמשיך ולהקפיד, לא להיות לחוצים ומודאגים ובשלב מסויים , הירידה תתחיל ואתם תראו את זה קורה יותר קל ממש שחשבתם. המקרים האלו ידועים ומוכרים מאוד.

הנה מאמר שמפרט עוד היבטים פיזולגיים על אנשים שלא יורדים במשקל ואז במכה אחת יורדים 1-2 קג שהגוף שלהם היה תקוע איתם. זה נקרא אפקט ה"ווש", הגוף יורד במשקל השומן אבל כהגנה מעל את משקל הנוזלים, ובסוף הוא משחרר אותם ורואים את הירידה.

שיהיה המון בהצלחה!!!

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !