• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
תמיר דזן
זמן קריאה: 3 דק׳

האם אלכוהול משפיע על גדילת מסת השריר? הנה ארבעה הקשרים בין שתיית אלכוהול מרובה לבין חוסר התפתחות מסת שריר בצורה אופטימלית

1. אלכוהול מעכב את סינטזת החלבון בשריר

התגובה האנאבולית ברקמת השריר נובעת מההבדל שבין סינטזת (בניית) החלבון ופירוקו בתוך השריר, כאשר ישנן רמות גבוהות יותר של סינטזת חלבון, אז נצפה לגדילה במסת השריר.
תגובה אנאבולית זו ברקמת השריר יכולה לפחות משמעותית כתוצאה מצריכה מופרזת של אלכוהול, אשר מעכבת את קצב סינטזת החלבון וכתוצאה מכך את גדילת מסת השריר.
מחקר שבוצע בארה"ב מצא כי חשיפת תאי שריר לאלכוהול הפחיתה את היכולת של ההורמונים האנאבוליים IGF-1 ואינסולין לגרות את סינטזת החלבון ב-30% ו-60% בהתאמה.

2. אלכוהול מפחית את גדילת סיבי השריר המהירים

בגוף האדם קיימים שני סוגים של סיבי שריר (בהקשר של מהירות הכיווץ שלהם) - מהירים ואיטיים.
הסיבים המהירים (נקראים גם "לבנים"), מתכווצים בערך פי 4 יותר מהר מאלו האיטיים, מה שגורם לכך שלסיבים המהירים יכולת הפקת כוח גדולה יותר באופן משמעותי. בנוסף, הסיבים המהירים גדולים יותר באופן משמעותי מהאיטיים.
בשל היותו גדול וחזק יותר באופן טבעי, הסיב המהיר בעל השפעה משמעותית על אימוני משקולות, כיוון שהוא קשור ישירות להפקת כוח ועלייה במסת השריר. סיבים אלו גם כן מושפעים לרעה כתוצאה מצריכת אלכוהול.
מחקר שבוצע על עכברי מעבדה מצא כי עכברים שקיבלו מנת אלכוהול הראו הפחתה משמעותית בסינטזת החלבון בעיקר בקבוצות שרירים של סיבים מהירים. ממצאים אלו מראים שצריכת האלכוהול תגרום להפחתת מסת שריר וכוח בצורה ניכרת , כתוצאה מפגיעה בסיבים אלו.

3. אלכוהול גורם לדילול בגדילת מסת השריר כתוצאה מהעלאת רמות חלבון המיוסטטין

בנוסף לעובדה שאלכוהול מפחית את גדילת מסת השריר כתוצאה מעיכוב סינטזת החלבון, מחקרים מראים גם שחשיפה לאלכוהול מגבירה את הכמות של החלבון מיוסטטין - אשר גורמת לדילול שריר. ניתן לראות זאת בטווח הזמן הארוך, שכן מחקר נוסף שבוצע על עכברי מעבדה מצא שצריכת אלכוהול במשך 16 שבועות הגבירה את ריכוז המיוסטטין אצל אותם עכברים שצרכו את האלכוהול, מה שגרם לאובדן מסת שריר משמעותית אצלם.

4. צריכת אלכוהול מופרזת יוצרת סביבה הורמונלית קטבולית אשר גורמת לאובדן מסת שריר

צריכת אלכוהול יכולה לשנות את הכמויות של ההורמון האנאבולי טסטוסטרון, אשר הינו בעל השפעה קריטית על הגדילה במסת השריר.
בנוסף לכך, כמויות גבוהות של אלכוהול נמצאו כגורמות לקפיצה בכמויות של ההורמון הקטבולי קורטיזול. במחקר שבוצע בנושא נמצא כי צריכת אלכוהול בכמות של 6-7 משקאות בלבד, גרמה לעלייה של 152% (!) ברמות הקורטיזול , 4 שעות לאחר צריכת האלכוהול.
כאשר משלבים בין השניים, מגלים שצריכת האלכוהול מעודדת את הפרשת הקורטיזול מצד אחד ומורידה את רמות הטסטוסטרון מצד שני ויחד זהו מתכון ודאי ליצירת סביבה קטבולית בגוף והרס תאי שריר.

 

אלכוהול הוא אחד מהאויבים הגדולים ביותר של ספורטאים העוסקים בפעילות גופנית המשלבת כוח וכוח מתפרץ ויש לצמצם בצריכתו עד כמה שניתן. במקרה הגרוע ביותר להגביל את הצריכה לכוס יין/בירה אחת או שתיים לשבוע. עם זאת, קיימים מחקרים בתחום האימון האירובי המצביעים על שיפור בהתאוששות לאחר האימון עקב שתיית אלכוהול מתונה. כאמור יתכנו הבדלים בין סוגי האימון בכל הנוגע להשפעה המזיקה או המיטיבה של אלכוהול. 

 


סימוכין:
http://www.musculardevelopment.com/articles/research-and-review/13904-4-reasons-why-if-you-booze-you-lose-muscle.html#.VUYWdo5Viko

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !