• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
לירון גולדפדר
זמן קריאה: 3 דק׳

אין דרך טובה יותר להתחבר לגוף שלנו, להרגיש שלמות איתו ובטוחות לגביו מאשר להשקיע בו. אמנם זאת לא עבודה קלה, הרי הגוף שלנו הוא המכונה המתוחכמת ביותר שנמצאת על פני כדור הארץ שזקוקה למלוא תשומת הלב ומחשבה.  

אחת מהדרכים לעשות זאת היא באמצעות אימוני כוח (אימוני התנגדות).  

שנים רבות בהן הדעה הרווחת כלפי אימוני התנגדות בקרב נשים הינה שלילית, שמא הן יראו "מנופחות" יותר או ייפגעו כתוצאה מהרמת משקלים כבדים. זאת למרות, היתרונות הבריאותיים, הפיזיים והנפשיים היכולים להתקבל כתוצאה מאימונים אלה.  

בין אם את רוצה להתחזק או לעצב את הגוף או רק להרגיש יותר טוב ואנרגטית, דעי שלאימוני כוח השפעה רבה על איכות החיים.  

רק לפני שאתחיל ואמנה את היתרונות, משהו חשוב שצריך להבהיר ולשים על השולחן - אימוני כוח לא יגרמו לך לאבד את המראה הנשי שלך, לא יגרמו לך להראות גברית או שרירית ולכן לנו כנשים אין ממה לחשוש. בכדי לאפשר עלייה במסת השריר למצב שאינו נשי או יפה צריכים להתקיים מספר תנאים בשילוב כזה שיאפשר זאת, כמו מעל 4 אימונים בשבוע, לאכול בעודף קלורי, לעבוד במשקלי עבודה גבוהים מאוד ולהגיע לכישלון חיובי, להגדיל נפח עבודה באימונים ולהיות סבלנית מאוד (לעיתים פי 2 עד פי 3 מגבר).  היום גם ממש אפשר לראות את זה בשטח, כאשר הדוגמניות המובילות בארץ ובעולם מעלות את שגרת האימונים שלהן בחדר הכושר מבלי לחשוש לאבד את המראה הנשי בצורה כזאת או אחרת. 

כמה טיפים בין אם את כבר מתאמנת או שוקלת להתחיל:  

  1. אין כמו להתאמן עם חברה או פרטנר אחר - ככה גם הרווחתן זמן איכות, ניצלתן את הזמן עבור הוצאה קלורית ושיפור יכולות הגוף, וגם המבוכה של להיות ב"אזור של הגברים" בחדר כושר פוחתת. בנוסף, מחקרים הראו שאימונים עם בן/בת זוג שיפרה את המסוגלות העצמית באימונים משותפים.
  2. איפה ? ההמלצה הטובה ביותר היא להתאמן במכון שבו יש מגוון מכונות/משקולות/אביזרים שיוכלו להתמקד בשרירים העיקריים בגוף וגם שישמר העניין ויהיה אפשר לשמור על גיוון במהלך התוכנית.כך גם אם המבוכה משתלטת עלייך – את תמיד יכולה לקחת את המשקולות החופשיות לאזור שבו תרגישי בו יותר נוח לעשות את התרגילים.
  3. התאימי את הצריכה הקלורית שלך למטרה שלך ולהרכב הגוף שלך – במידה ואת מבצעת אימוני התנגדות, אל תחשבי רק על המספר הקלורי הנמוך ביותר האפשרי אלא יש לשים דגש גם על הצרכים התזונתיים עבור מצבך, אחוז שומן תקין הוא הכרחי עבור בריאותך ופוריותך!
  4. תוכנית אימונים - כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולהתמיד. תעבדי לפי תוכנית מובנית עבורך ! הנכונה עבורך והמהנה עבורך, אמנם זה כרוך בתוכנית שנבנית על ידי איש מקצוע, אך ייתכן וזה מה שיוכל להבטיח לך את הבטחון והעקביות לטווח הארוך באימוני התנגדות והשגת היעילות מאימונים אלה.
  5. מחזור -   מחזור מתקשר לתקופה של הווסת, אך למעשה מחזור זאת התקופה של יום קבלת הווסת ומסתיימת ביום שלפני תחילת תקופת הווסת השנייה. ניתן לחלק את תקופת המחזור לשלושה שלבים על פי שינויי רמות הורמוני המין האנדוגניים השונים (כגון אסטרוגן ופרוגסטרון). להורמונים אלו חשיבות רבה עבור מערכת הרבייה, אך למעשה הם משפיעים על מערכות פיזיולוגיות רבות. מחקרים מראים שייתכן ולשבועיים הראשונים של המחזור ישנה יעילות גבוהה יותר באימוני התנגדות. זה מעלה את האפשרות בתכנון תוכניות האימון בהתאם למחזור החודשי.

אז זכרו, שלבו אימוני כוח בתוכנית שלכם, חברו אותם לפעילות אירובית נכונה ותזונה מתאימה וצפו לתוצאות בהתאם.

לירון גולדפדר

עריכה - גיל גרנות 

 

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !