• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
אבישג סולומון- קימה , יועצת מקצועית ברשת ישראלבודי
זמן קריאה: 4 דק׳

ספורטאים משלבים בין פירות יבשים וספורט כדי לספק לגוף שלהם אנרגיה זמינה במהירות לפני האימון ולאחריו כדי להתאושש, למשל פירות כמו תמרים, אננס, וצימוקים. בגלל הסוכר הרב שמכיל הפרי היבש, אכילה שלו כעשר דקות לפני האימון מספקת אנרגיה זמינה עבור מאמץ גופני, אך מומלץ לאכול מעט כדי לא להכניס לגוף כמות עודפת של סוכרים שהאימון לא ישרוף. במידה ומדובר באימון אירובי מתמשך ניתן לצרוך עוד מעט פירות במהלך האימון כדי למלא את מאגר האנרגיה הזמינה. הרבה מאוד רצי מרתון משתמשים בתמרים כמקור אנרגיה זמין ונוח. גם לאחר האימון אכילה של פירות יבשים מסייעת מאוד, היא מאפשרת לעצור את תהליך פירוק השריר שנוצר בעקבות האימון ומסייעת בתהליך הבנייה המחודשת שלו. כך למעשה הפירות היבשים משפרים את תהליך ההתאוששות שלאחר האימון.

להלן מספר פירות יבשים והסגולות שלהם ולאחר מכן רעיונות מעולים למתכוני שייקים מגניבים בשילובם.

תמר מג'הול מיובש

יתרונות- קיימים כ-200 סוגים של תמרים. תמר המג’הול הוא הקשה ביותר לגידול ולכן גם היקר ביותר,  מעבר לעובדה שהוא משמש כאנרגיה זמינה בזמן פעילות גופנית עבור ספורטאים, התמרים מכילים מגנזיום- המסייע בהנעת הסוכר בדם אל השרירים, פעילותם התקינה ופינוי חומצה לקטית(חומצת חלב), אשר יכולה להצטבר בשרירים במהלך פעילות גופנית ולגרום לכאבים והתכווצויות שרירים.
כמו כן התמרים מכילים ברזל, נחושת, סידן- שחשוב לבניית העצמות, פעילות השרירים ומערכת העצבים ומינרלים אחרים שעשויים לסייע בהורדת לחץ הדם, ולהפחית את הסיכוי לשבץ.
בנוסף התמר הינו מקור מצויין לאשלגן- המסייע לעיכול תקין ולהורדת לחץ דם, ועוזר בתהליך ההתכווצות של השרירים ובשמירה על נוזלים תוך שריריים ובכך מסייע ומונע בריחת סידן.

קלוריות – 50 קלוריות ליחידה (17 גרם)

חמוציות ללא תוספת סוכר

יתרונות – החמוציות מסייעות להקל על דלקתיות-יתר ולחזק את המערך החיסוני שלנו, הן פירות היער בעלי הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חמצון כיום. משמשות למניעת דלקות חוזרות בדרכי השתן, מונעות התהוות של אבנים בכליות ואבני מרה, מיץ חמוציות מונע מחיידקי E- coli מלהיצמד לדופן שלפוחית השתן ומקשה בכך על התפתחות דלקת.

קלוריות- כ-20 קלוריות לכפית של חמוציות מיובשות (6 גרם)

אננס טבעי מיובש ללא תוספת סוכר

יתרונות- עשיר בויטמין C המסייע למערכת החיסונית. יש לו תפקידים חשובים אחרים והוא מעורב בצמיחה ותיקון של רקמות בכל הגוף, דבר המסייע לספורטאים להתאושש מאימון לאימון. בנוסף הוויטמין משמש כנוגד חמצון, ומגן על תאים מפני הזדקנות מוקדמת ומחלות כגון סרטן ומחלות לב, גם האננס בעל תכונות אנטי דלקתיות ובנוסף הוא מכיל אנזים בשם ברולין אשר תורם להקטנת כמות הטפילים בכבד ובמעיים ומסייע להשמדתם. אנזים נוסף המצוי באננס נקרא “פפאין”  והוא עוזר לברולין לטהר ולנקות את הכבד והמעיים ומסייע בהשמדת הטפילים.
האננס מכיל אינזימי עיכול רבים נוספים המשפרים את פעילות מערכת העיכול פלאים ותורמים לסובלים מבעיות עיכול עצירות, בטן נפוחה או קיבה רכה.

קלוריות- 90 קלוריות ל40 גרם

משמש מיובש

יתרונות- משמש מיובש הוא מקור אידיאלי ל- ויטמין A החיוני לראייה ולשמירה על בריאות העור במנה ממוצעת של 100 גרם משמשים יבשים תוכלו למצוא כמות של 2.6 מ"ג של ברזל המסייע בין היתר למניעת אנמיה משמשים מיובשים מהווים מקור אידיאלי לסיבים תזונתיים המשפרים באופן משמעותי את פעילותה של מערכת העיכול ותורמים לאיזון רמות הסוכר והכולסטרול בדם

קלוריות- 24 קלוריות ליחדה (10 גרם) 

צימוקים

יתרונות- ענבים מהם עשויים הצימוקים, ובמיוחד ענבים אדומים, מכילים חומרים טבעיים, הנקראים ביופלבונואידים, שהם בעלי תכונות מיוחדות. כך למשל, בקליפת הענבים נמצא ביופלבונואיד קוורצטין, המסוגל לאזן את רמת הכולסטרול בדם, לשפר את זרימת הדם ואף לסייע במניעת מחלות לב.
מומלץ לאכול חופן קטן של צימוקים לפני אימון מאחר והם מעלים באופן חד את רמת הסוכרים והאנרגיה הדרושים לגוף ובכך מספקים אנרגיה זמינה למהלך האימון בצורה אידאלית נטולת כבדות, מעבר לבוסט אנרגיה שלפני האימון, שווה לכם להכניס את הצימוקים לתפריט התזונתי שלם  מאחר והם ממתנים תאבון יתר ויכולים לסייע בהורדה במשקל (כמובן שהמינון הינו קריטי! אם תאכלו 100 צימוקים כנראה תעלו במשקל.. ) 

קלוריות – 25 קלוריות לכפית (8 גרם)  

 

לסיכום,
מעבר לעובדה שהפירות היבשים יכולים להחשב לממתקים טבעיים, המכילים ויטמינים ומינרלים חיוניים יש לזכור שהמינון הוא חשוב מאחר והם מכילים לא פעם כמות יפה של קלוריות או סוכר ( טבעי).

נסו לשלב כמות קטנה של פירות יבשים לפני האימון הבא, בהתאם לתפריט שלכם.  
ותראו אם האימון מרגיש עוצמתי או אנרגטי יותר 😊
ושיהיה חג ט"ו בשבט פורח מלבלב וחזק,
מלא בכושר ובריאות!

מאת:
אבישג סולומון- קימה , יועצת מקצועית ברשת ישראלבודי,
עריכה גיל גרנות, ישראלבודי

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !