• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
ישראלבודי
זמן קריאה: 6 דק׳

לרכישת מדידת דקסה יש לשלוח הודעה ל- וואטסאפ

לפרטים התקשרו –  054-7109685

חברת ישראלבודי גאה להציג את הטכנולוגיה המתקדמת מסוגה בתחום מדידת אחוזי שומן – בדיקת (Dual-energy X-ray absorptiometry (DEXA!!

חברת ישראלבודי, יחד עם פרופ' נחום ויסמן מנהל היחידה לתזונה קלינית במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בתל-אביב, בשיתוף פעולה עם המרכז לבריאות האישה ברמת אביב, מציעים לכם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר למדידת אחוזי השומן והתפלגות מסת השומן בגוף.

מהי בדיקת DEXA?

בדיקת DEXA הינה בדיקה חדשנית ומשמשת כיום כבדיקה האמינה ביותר (Gold  Standard) בתחום מדידת מסת השומן, מסת השריר וחוזק העצם בגוף האדם.

הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לדעת עד רמת הדיוק הגבוהה ביותר כמה שומן מצוי אצלך בגוף, מהי המסה השרירית שלך וגם את חוזק העצם. 

הבדיקה בעצם מאפשרת ידע נרחב ומדויק ביותר על הרכב גופכם, עד כדי רמת התפלגות השומן בגוף (מותן, ירכיים, בטן, חזה) והתפלגות מסת השריר בתוך הגוף (ידיים, רגליים, חזה).     

 

מי זקוק לבדיקת DEXA?

ספורטאים/אתלטים תחרותיים – לעתים נדרש הספורטאי התחרותי להיות בעל מסת שריר מסוימת ו/או אחוז שומן מסוים על מנת להגיע להישגים גבוהים יותר.  כמעט בכל ספורט תחרותי יש משמעות רבה מאוד להרכב הגוף, להתפלגות מסת השומן והשריר ולחוזק העצמות.  על מנת להיות מדויקים ביותר מומלץ לבצע את בדיקת ה-DEXA.

כל אדם שהציב לעצמו מטרה להגיע לאחוז שומן מסוים - יכול להיעזר במדידה המדויקת של מכשיר ה-DEXA.  מתאמנים רבים משקיעים את מיטב זמנם בפעילות גופנית ושמירה על תפריט מתאים בזמן חיטוב הגוף או עליה במסת השריר, כעת ניתן לעקוב במדויק אחר ההתקדמות שלכם. 

ניתן להגיע אף לרמת דיוק של כמה שומן ירד מאיזור הירכיים, כמה שריר העלנו בזרוע ואיך הושפעה מסת העצם שלנו כתוצאה מאימון מסוים או שמירה על דיאטה מסוימת.  הטכנולוגיה כבר קיימת, כעת נותר רק לשלב אותה באורח החיים שלכם.

 

 

אנשים בסיכון לירידה בצפיפות העצם או בתהליך בניית עצם - נשים לאחר שלב המנופאוזה (גיל המעבר) נמצאות בסיכון מוגבר לירידה בצפיפות העצם בשל הירידה בהורמון האסטרוגן המגן עליהן לאורך החיים. 

ילדים,נערים ובוגרים עד גיל 25-30 הנמצאים עדיין בשלב בניית עצם - לאחר ההגעה לשיא לא ניתן לבנות יותר מסת עצם וכעת אנו נותרים עם המסה הקיימת ועם ההתמודדות לשמירתה.  כעת ניתן לעקוב אחר תהליך בניית העצם ולוודא שהיא חזקה מספיק. 

חיילים קרביים ומשוחררים טריים נמצאים בסיכון מוגבר לדלדול  מסת העצם (מתבטא בעיקר בשברי הליכה) עקב התזונה הלקויה והדרישות הפיזיות הקשות בזמן השירות הצבאי.  כעת ניתן לוודא שחוזק העצם אינו יורד בזמן השירות הצבאי ומיד לאחריו.  

כיצד מבוצעת בדיקת ה-DEXA והאם יש צורך להתכונן מראש?

בדיקת DEXA מבוצעת בחדר מרווח, כאשר הנבדק שוכב על מיטה ומעליו מכשיר סורק.  המכשיר נע לאורך גופו של האדם, שולח קרני X-RAY וקורא את ההחזר משתי קרניים בעלות רמת אנרגיה שונה.  כיוון שהאנרגיה המוחזרת מרקמת שומן, רקמת שריר ורקמת העצם שונות אחת מהשניה, קיימת היכולת להבדיל במדויק ביניהן.

לבדיקה אין צורך להתכונן מראש, פשוט מגיעים, שוכבים ונמדדים.  ניתן לאכול ולשתות כרגיל לפני הבדיקה, ניתן לבצע פעילות גופנית ביום שלפני הבדיקה.

אורך הבדיקה: 10-15 דקות

 

לרכישת מדידת דקסה יש לשלוח הודעה ל- וואטסאפ

האם הבדיקה מסוכנת?

נכון שבדיקת DEXA מבוססת על קרני רנטגן (טכנולוגית X-RAY), אך עוצמתן של הקרניים הן פחות מ-5% מהעוצמה הממוצעת בבדיקת רנטגן שגרתית. 

על כן אין סכנות הכרוכות בבדיקה ולא קיימות תופעות לוואי נלוות לבדיקה. 

למעט נשים בהריון יכול כל אדם להיבדק בבדיקת DEXA ללא חשש.

 

כל כמה זמן כדאי לבצע בדיקת הרכב גוף במכשיר DEXA?

אין טעם או צורך להימדד בכל חודש בבדיקת DEXA שכן השינוי בהרכב הגוף עשוי שלא להיות מובהק.  

ניתן לראות בבירור שינוי בהרכב הגוף בכל 2-2.5 חודשים ולכן זהו פרק הזמן המומלץ בין בדיקת DEXA אחת לשניה. 

מה יתרונות בדיקת DEXA אל מול בדיקות אחרות הקיימות בשוק?

למדידת אחוזי שומן ומסת שריר קיימות מספר בדיקות שגרתיות, חלקן מתקדמות יותר וחלקן פחות. 

הנה המרכזיות שביניהן:

Bioelectrical impedance analysis (BIA) – השיטה הוותיקה והמוכרת בעיקר בחדרי כושר.  בדיקת מסת השריר ומסת השומן באמצעות הולכה חשמלית בגוף האדם. 

אותם מכשירים ש"מחזיקים" או "עומדים" עליהם נותנים לנו יכולת לדעת את מסת השומן ומסת השריר בגופנו, אך לא בצורה מדויקת. 

יתרונות: יכולת מדידה עצמית ללא בעל מקצוע.

חסרונות: למכשור הזה יש מספר בעיות הקשורות בעיקר בנושא מאזן הנוזלים בגוף, שכן שינוי במאזן הנוזלים בגוף יכול לגרום למכשיר להוציא פלט שגוי.  אם שתיתם יותר/פחות מים, עשיתם פעילות גופנית, הזעתם בכפות הרגלים/ידיים, שתיתם קפה/תה, אכלתם מזון, בטווח זמן סמוך למדידה, התוצאה תצא שגויה או שלא תראה על אחידות ותגרום לבלבול רב.

המכשור הזה גם אינו מותאם למפתחי גוף, ילדים ונשים בהריון שכן אינו יכול לזהות מסת שריר גבוהה/נמוכה בהרבה מהנורמה וכן מושפע כמובן ממאזן הנוזלים בגוף (למשל בהריון).

אין יכולת לדעת את חוזק העצם.

 

קליפר (Caliper) – מכשיר ידני למדידת אחוזי שומן, נמצא בעיקר אצל תזונאים/דיאטנים בקליניקה.  מעין "צבת" קטנה המשמשת למדידת קפלי עור במקומות ספציפיים ובאמצעות נוסחה מתקננת ומחשבת את אחוז השומן הכללי בגוף. 

יתרונות: לרוב אמין ומדויק יותר ממדידת BIA, אינו מושפע ממאזן הנוזלים בגוף.

חסרונות: חייבים ניסיון רב כדי למדוד בצורה מדויקת ולקבל תוצאה אמינה, אין יכולת מדידה עצמית, יתכנו תוצאות שונות בין מודד למודד, הקליפר לא מתאים לכל אחד למשל התפלגות שומן שונה מהנורמה (יותר בירכיים, יותר במותניים, יותר בבטן).  אין יכולת לדעת את מסת השריר וחוזק העצם.

 

 

מדידת צפיפות גוף (שקילה תת-מימית ו-BOP-POD)

שקילה תת מימית היוותה בעבר את ה- gold standard של הבדיקות להרכב גוף ונתנה מענה מדויק מאוד לאחוזי השומן בגוף.   

נפח הגוף נמדד באמצעות שקילה תת-מימית. על-פי חוק ארכימדס, בשקילה תת-מימית הגוף מאבד ממשקלו כנפח המים שהוא דוחה. ומכיוון שאת מסת הגוף ניתן למדוד בכל משקל מדויק ואת נפח הגוף בשקילה תת-מימית, ניתן לחשב את צפיפות הגוף.

בשקילה תת-מימית, המגבלה העיקרית היא מדידת נפח האוויר שנשאר בחללי הגוף בעת השקילה, דבר המצריך ציוד יקר ומתוחכם ואף מאריך את משך הבדיקה (חצי שעה ויותר). כמו כן, בשקילה תת-מימית הנבדק נדרש להכניס את ראשו למים, ואנשים רבים אינם מרגישים בנוח בבדיקה כזו.

בעשור האחרון ניתן לראות מגמה של שינוי בתחום מדידת צפיפות הגוף ומעבר לתא לחץ אוויר במקום שקילה תת מימית, כמו למשל מכשיר ה-BOD-POD

בשיטה זו הנבדק יושב בתא אטום, ונפח הגוף מחושב על-פי השינויים החלים בלחץ האוויר בתא. 

יתרונות: שתי הבדיקות אמינות מאוד ושימשו בעבר כבדיקות gold standard בתחום הרכב הגוף.

חסרונות: בשתי השיטות לא ניתן לדעת את התפלגות השומן (היכן יש יותר או פחות) ולכן אינן נותנות מענה למשל לנושא ההשמנה הבטנית הידוע כגורם סיכון למחלות לב וכלי דם ולסינדרום המטאבולי.  לא ניתן לדעת את התפלגות מסת השריר (היכן יותר והיכן פחות) דבר שיכול לסייע באיתור נקודות חולשה אצל האדם ובחיזוקן באמצעות אימון ספציפי.

בשתי השיטות הנבדק נמצא בתוך מקום צר ודחוס, ישנם אנשים שלא ירגישו בנוח בסביבה שכזו.

השקילה התת מימית מצריכה זמן רב ואינה מותאמת לאוכלוסיות מסוימות כגון ילדים.

 

מומלץ לא לבצע אימון בשעות שלפני המדידה.

 

אז כיצד מקבלים הפניה לבדיקת DEXA?

לפרטים התקשרו –  054-7109685  או שלחו ווטסאפ כאן

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !