• סניפים
  • צרו קשר
  • בימי הלחימה זמני אספקת המשלוחים יהיו ארוכים מהרגיל, אנחנו עושים את המירב לזרז את השילוח מול חברות השילוח השונות
להזמנות וייעוץ אישי: 1-599-500-590
קרין ס.
זמן קריאה: 3 דק׳

סידן הוא אחד המינרלים החשובים לתפקודו התקין של גוף האדם.
יש לו תפקיד במבנה העצמות, בפעילות השרירים ומערכת העצבים.
ללא רמות נאותות של סידן השרירים לא יוכלו להתכווץ כראוי, מערכת העצבים לא תפעל כמצופה והעצמות תחלשנה.
הגוף שלנו הוא מכונה שפועלת נון סטופ, ולשם תפקוד מיטבי עלינו לדאוג לצרכיו המלאים (כמו דלק באוטו).

אנחנו כבר יודעים כי לתזונה חשיבות עצומה בכל הנוגע לבריאות, והישגים ספורטיביים.

תזונה מתאימה ותזמוני אכילה לאורך היום וסביב האימונים, משפיעים הן על רמת הביצועים וההתקדמות בזמן האימונים והן על רמת ההתאוששות לאחריהם ואף תורמת במניעת פציעות.
עם זאת, ישנם מתאמנים רבים שמקדישים את מרב תשומת לבם לרמה הקלורית או החלבונית שבמזון, ולא מקפידים לשים תשומת לב לרכיבים שבו, לכמותם ואיכותם.

הסידן הוא למשל פקטור חשוב מאוד אצל האוכלוסייה כולה וספורטאים בפרט - הוא שומר על צפיפות העצם, מסייע במניעת פציעות, משפר ביצועים (הוא זה האחראי על יכולת כיווץ השריר) ומעלה רמות התאוששות.

בזמן אימונים, הגוף נתון לסטרס (לחץ פיזי), ושיגרת אימונים אינטנסיבית "מבזבזת" לגוף יותר משאבים (ויטמינים-מינרלים-פחמימות...).

מאחר והסידן הוא רכיב מפתח בתקשורת הכימית החשמלית בין מערכת העצבים לשרירים, אנחנו חייבים מספיק ממנו על מנת שפעולות השרירים (הכיווץ) יתקיימו בתזמון ובצורה אופטימלית.

עליית הצורך בסידן מתרחשת כאשר אנחנו: מזיעים (במיוחד במתאמנים אירוביים) ; כאשר ישנה פציעה בעצם ; או כשאנו גדלים ומתפתחים (אצל הצעירים יותר) ; כשיש בעיות וכאבי מפרקים ; וכאשר אנחנו מתבגרים והנטייה הטבעית של הגוף היא לפרק את הסידן מהעצמות.

אצל ספורטאים ומתאמנים חובבנים אשר אינם עובדים בליווי ובמדרג עצימות מבוקר, ואף אצל חיילים הנכנסים לשגרת אימונים עצימה, נפוצה התופעה של שברי מאמץ.
תופעה זאת משמעותה מאמץ פיזי גבוה שחוזר על עצמו וגורם לשחיקה בעצם ולעיתים עקב התחזקות מהירה של השריר למול עצם חלשה (נפוץ בעיקר בגילאי הבגרות).
במקרים כאלה הסידן חשוב לשמירה על חוזקה של העצם וצפיפותה ובכך תרד רמת הפגיעה. גם בעלייה של הגיל נוצרים חסרים במאגרי הסידן והגוף נתון יותר לפציעות דומות בשל כך.

אוסטאופורוזיס למשל הינה מחלה המאופיינת בירידה מתמשכת ומחריפה של מסת העצם נמוכה ובירידה מתמשכת בצפיפות מבנה רקמת העצם. עובדה זאת חושפת את העצם לרגישות מוגברת לשברים בדגש על אזורי הירך, עמוד השידרה ופרק כף היד. על אף שהיא מאפיינת יותר את האוכלוסייה הבוגרת, היא פוגעת גם בספורטאים ומתאמנים צעירים שפעילותם אינה נתמכת בתזונה הכוללת צריכה מספקת של סידן, שכן כמו שאמרנו בהתחלה שיגרת אימונים אינטנסיבית ועצימותם מעלים את הדרישה לניוטריאנטים השונים.

חשוב להדגיש שנשים ובעיקר נשים ספורטאיות נמצאות ברמת חשיפה גבוהה יותר לפגיעה בצפיפות העצם, במיוחד כאשר תזונתם דלה בסידן.

  • נשים נוטות יותר לשינויים תזונתיים בניסיונות לחטב את גופן ולהפחית את אחוזי השומן, ולשם כך נוקטות לעיתים רבות בדיאטות קיצוניות, העלולות
    להגביר את הפוטנציאל למחסור בסידן.
  • ירידה ברמות הורמון האסטרוגן (הורמון המין הנשי) שמוביל לבריחת סידן מהעצמות- תלוי גיל או מחלות שונות

הצריכה המומלצת לאדם הממוצע של צריכת סידן נעה  בין 800 לבין 1,200 מ"ג ביום, אך כמות זאת לא תמיד נמצאת בתזונה היומיומית.

לעומת זאת, הצורך בסידן לספורטאים נע בין 1,600-1,000 מ"ג סידן ליום.

כיוון שספיגת הסידן מהמזון אינה מלאה רק כשליש מכמות הסידן שבמוצרי חלב באמת נספגת ושני השליש הנותרים מופרשים מהגוף ע"י מערכת העיכול.
ישנה תחרות בין מינרלים על רמת הספיגה ובמקרה של הסידן הזרחן מפריע לו.
תיסוף סידן בתוספי מדף כמו Density Sport משלים לנו באופן איכותי ומשמעותי את המחסור  הנובע מהתזונה ועקב בעיות הספיגה!

רוצים לשמוע עוד על תוכנית התזונה והאימונים עם צוות המומחים שלנו? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לשיחה ראשונית ללא עלות !